Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Urek | 2010-06-14 12:08 | |
![]() | Folk vill ju ha något att tro på och då tycker jag att den tron kan bestå av god moral, ja. Men framför allt tycker jag att de etablerade religionerna lurar människor så varför inte bemöta dem med konkurrens? | |
| apbur | 2010-06-14 12:23 | |
![]() | Om man är en psykopat, är sig själv och inte knarkar så är man då god? | |
| Urek | 2010-06-14 12:33 | |
![]() | Det beror väl på vilka handlingar du gör, eller? Och du kan väl vara en person med goda handlingar fast du knarkar? Förstår inte dina kopplingar.... Förklara.. | |
| apbur | 2010-06-14 12:49 | |
![]() | Haha. Äsch, glöm det. | |
| Dyslekso | 2010-06-14 13:18 | |
![]() | Varför just 22 bud? | |
| Urek | 2010-06-14 13:24 | |
![]() | Slumpen, tycker det låter som ett lagomt antal, 22 ligger bra i munnen när man säger det, mjuk siffra.... | |
| Dyslekso | 2010-06-14 13:36 | |
![]() | Finns redan en hel del sånt, men det visste du nog. en.wikipedia.org/wik...te rnatives Tveksamt om man kan få en religiös upplevelse av att anamma de alternativa budorden dock. | |
| Urek | 2010-06-14 13:50 | |
![]() | Naturligtvis finns det mesta redan. Men det skiter jag i. Det jag är ute efter är att få bort de religioner som finns. Fanskap o trams enligt min mening. Och ersätta dessa med bra levnadsregler. | |
| Urek | 2010-06-14 13:51 | |
![]() | Och är det nån som vill lägga en religiös prägel på dessa ska det oxå vara möjligt, men exakt hur vet jag inte än, återkommer till det. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-14 15:27 | |
![]() | Religion är en ursäkt för att slippa ta ansvar för sitt eget liv. Och läser jag de första punkterna på din lista, så handlar det snarare om att ta ansvar för sig själv och sitt liv än om en traditionell religion. Vill man ha insikter om sig själv och hur man tar kommando över sitt eget liv, så finns det redan en rad kända metoder. | |
| apbur | 2010-06-14 16:20 | |
![]() | Bulls_Eye_1, säg mig, vilken religion menar att man inte bör vara ansvarig för sina handlingar och sitt liv? Du kanske blandar ihop religionen med determinismen där man menar att den fria viljan inte existerar och att allt är förutbestämt. Man kan således inte ställa någon ansvarig för något som redan är förutbestämt. Religionen däremot förutsätter att den fria viljan existerar. Det är först när människan kan göra aktiva val som hon också är ansvarig för sina handlingar. Du har alltså fel. | |
| kajix | 2010-06-14 16:23 | |
![]() | är inte religion knark? | |
| Urek | 2010-06-14 16:31 | |
![]() | Bullseye: Det är ju det de hela handlar om att få bort de andra religionerna eftersom de är falska. Struntar i vilka metoder som redan finns, alla metoder för att få bort andra religioner, är bra metoder. Kajix: Om du vill att religion är knark är det det! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:26 | |
![]() | Urek: "Det är ju det de hela handlar om att få bort de andra religionerna eftersom de är falska." Nu tog du av dig brallorna och gav dig ut på djupt vatten.... Falska på vilket sätt då menar du? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:30 | |
![]() | Urek: "alla metoder för att få bort andra religioner, är bra metoder." Jisses gosse! Jag säger då det..... Tror inte någon kommentar är nödvändig här. Läs vad du skriver människa. | |
| Urek | 2010-06-14 17:32 | |
![]() | Har du inte varit in o läst på siten? De påstår ju att det finns en gud t.ex och att den guden skickar alla till helvetet som inte tror på den, alltså de kristnas gud skickar då alla muslimer till helvetet och de islamistiskas gud skickar alla kristna till helvetet. Tycker du det låter rimligt? Jag tycker det låter både orimligt o falskt.... | |
| Urek | 2010-06-14 17:34 | |
![]() | Ska väl klarlägga att jag menar intellektuella metoder, Grönöga! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:37 | |
![]() | Jag talar inte om den siten, jag talar om vad Du skriver här, här och nu. Jag citerar dig igen- "alla metoder för att få bort andra religioner, är bra metoder". Så mycket för att hålla "humanismens fana". Man blir inte med automatik "god" för att andra är "värre". Nä du. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:38 | |
![]() | "intellektuella" hahaha, den var bra! Not. Finns få ting så starka som ordets makt. Hur tror du andra nått fram...? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:41 | |
![]() | Urek: "Har du inte varit in o läst på siten? De påstår ju att det finns en gud t.ex och att den guden skickar alla till helvetet som inte tror på den, alltså de kristnas gud skickar då alla muslimer till helvetet och de islamistiskas gud skickar alla kristna till helvetet. Tycker du det låter rimligt? Jag tycker det låter både orimligt o falskt...." ---------- Kristna... Muslimer.... Resten då? | |