Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| golden | 2010-06-14 23:18 | |
![]() | man kan ju alltid hoppas.. | |
| golden | 2010-06-14 23:18 | |
![]() | på protes | |
| dragabol | 2010-06-14 23:19 | |
![]() | min son fick näsan avbiten av en hund när han var baby - 11 månader .. så rekonstruktionskirurgi känns nödvändigt .. plasikkirurgi - men visst , han är älskad ändå men för att trivas med livet .. Kan nog tänka mig att det finns fler sätt att må dåligt på som för att andra behöver korrigera av andra orsaker så jag fördömer inte någon - men efter skador och olyckor som vi upplevt känns det underbart att det finns läkare som vill syssla med detta. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:20 | |
![]() | Ja om ytan är så viktig är det väl bara att skära på då... Men det kan ju tänkas att det finns en annan dimension också... där två fixade läppar är oväsentliga.. att man älskar människan ändå... | |
| malman | 2010-06-14 23:20 | |
![]() | en del har stort behov av att fixa allt en del går igenom 10 eller flera operationer vissa blir till och med beroende av att operera sig, medans vissa bara vill ändra på näsan eller skaffa sig ett par tuttar för att man inga hade, (vissa smala tjejer lider av att de inte har några tuttar) jag tror jag själv skulle må dåligt av det och vilja operera mig. | |
| golden | 2010-06-14 23:21 | |
![]() | ungefär en på några tusen som är fet är det pga av annat än dåligt leverne.. detta enligt en läkare som jobbat med feta barn under 25 års tid. de personer som ökar i vikt pga hormonfel eller medicinering är det ju lite mer synd om. | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:21 | |
![]() | Är väl inget konstigare än att man färgar håret eller finklipper skägget eller sminkar sig egentligen. Inget av detta är ju särskilt "naturligt". | |
| golden | 2010-06-14 23:22 | |
![]() | en viss skillnad är det tycker jag. | |
| golden | 2010-06-14 23:24 | |
![]() | hår kan vara i vägen om man ska kolla på tv, då kan man klippa o det kommer tillbaka lite senare.. utan att det behövs läkare o liknande.. tillexempel en sax eller vass sten går bra | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:24 | |
![]() | Lillstölla: Jag är själv inte den smalaste, men jag skulle aldrig göra en operation för det. Det är ju något som man själv måste ta tag i om man vill ha en förändring. Däremot är jag medveten om att det finns de som pga av mediciner inte kan göra något.. men jag menar feta människor som har en osund livsstil. Tror inte att en operation är rätt väg att gå. | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:24 | |
![]() | Ja men är det någon moralisk skillnad? Jag antar att hela frågeställningen är av moralisk börd. | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:25 | |
![]() | Tatueringar kanske är ett bättre exempel... | |
| golden | 2010-06-14 23:26 | |
![]() | det tycker jag verkligen | |
| Satyra | 2010-06-14 23:26 | |
![]() | kolabjörn - Vi kan ge fan i att åka med på hysterikarusellen, det är vad vi kan göra. För nästkommande generationers skull, för att bryta ytfixeringen en smula. Den operationskorrigerande biten - (när det alltså handlar om "vanligt folk" och inte bara "stjärnor") har ju massexploderat på relativt kort tid. Det handlar alltså inte ännu om någon gammal vana som borde vara svår att ta sig ur igen. ;-) Som jag ser det så är det den generationen som är dryga 30 idag som var den första att i stort antal plötsligt lägga sig under skalpellen för diverse justeringar och det med start för runt 10 år sedan. Tycker inte att det är en utveckling för människan att så hårt sträva efter en perfekt yta/ungdomlighet. Finns ju otaligt som är betydligt viktigare men som kommer i skymundan numera. I mitt tycke. | |
| golden | 2010-06-14 23:26 | |
![]() | kom ett prat emellan där | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:26 | |
![]() | Skillnaden mellan vanlig ytlig skönhetsvård och operationer kommer kanske minska något i framtiden. Exempel är krämer som fungerar lika bra som saker man sprutar in under huden. Kommer säkert i framtiden. Tydligen ska man redan kunna spruta in något i brösten också så att de sväller upp på nolltid. Inte lika drastiskt som operation. Jag håller med Satyra om att det är patetiskt och lite äckligt med människor som inte accepterar att de är äldre. Fast jag tycker även så om 30+ som fortsätter gå på krogen eller 40-åringar som slingar håret i fräck färg. Kort sagt de som inte kommer undan med sitt beteende. De som kommer undan klarar nog av operativa ingrepp också ;) | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:29 | |
![]() | Men här är en kille som jag kan förlåta för allt han fixat med sin kropp, skönare snubbe finns bara inte! www.youtube.com/watc...re =related | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:30 | |
![]() | Larvbrud: Varför ska man sluta gå på krogen när man fyllt trettio? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:30 | |
![]() | Hahaha!!! | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:30 | |
![]() | Ja, visst man kan ju skita i att operera sig själv och kläcka nedlåtande kommenterarer om andras utseende. Men vill nån ändra på sig låt de göra det, det är väl upp till dem. Tror inte de mår bättre av att folk moraliserar kring deras egna personliga beslut. | |