Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lillstölla2010-06-15 15:55
Antal inlägg: 23831

Jag däremot håller inte med IcaPika. Ytliga killar är ytliga oavsett. Spelar ingen roll om de skulle träffa på världens mest självsäkra tjej, tvivlar starkt på att han helt plötsligt skulle sluta vara ytlig. Lika lite som ytliga tjejer skulle det.

Jag är självsäker, men ändå så undrar jag över hur fasen karlar är funtade. Som Supersaft säger, när de bara snackar och sen inget händer så börjar man ju undra vad fasen som är fel. Misstänker snarare att många killar är osäkra och har dåligt självförtroende och att det är därför de snackar vitt och brett.

supersaft2010-06-15 16:10
Antal inlägg: 205

Jag tycker att alla människor är förvirrande. Och tonåren, jag är 20 och känner mig som en dinosaurie xD Alla mina vänner säger att jag inte verkar ett dugg blyg och pratar med alla och blir vän med alla. Blir vän vet jag väl inte, men jag älskar människor :D Det är ju de som gör livet roligt. Många säger också att de inte förstår hur jag inte kan vara upptagen (även killar). Det låter visserligen som att jag skryter men försöker bara få lite rätsida på det hela, och folk säger ju faktiskt det där. Klart det finns pojkar som är intresserade, men inte som har fångat mitt intresse på samma nivå. Det känns rent ut sagt som att jag bara förtjänar ngn "medelmåttig" (som kanske inte är min perfect fit, ingen är ju medelmåttig, bara rätt person måste se dem), med tanke på hur jag ser ut.

supersaft2010-06-15 16:11
Antal inlägg: 205

Och det är DET som stör mig, det går inte ihop.

åskarl2010-06-15 16:11
Antal inlägg: 5826

..tjaa... eftersom killar för det mesta är vana vid att umgås med andra okomplicerade varelser, dvs. andra killar, så fungera vi bäst med enkel och rak kommunikation. däremot är vi lite dåliga på tankeläsning, telepati och tredubbel sats- och meningsanalys som vekar behövas vid umgänge med tjejer...

och ytliga.. visst så länge tjejer ändå bara vill se en snygg yta så varför anstränga sej och visa mer. och vill ni se mer så är det bara att säga till.
men säg till rakt och enkelt....
:)

Lillstölla2010-06-15 16:18

Äsch, vilket skitsnack. Även om man säger rakt ut som det är så fattar många karlar ändå inte ett dugg!

Lillstölla2010-06-15 16:22

Min egen pappa är ett utmärkt exempel, talade om för honom innan idag att brorsans sambo åker hemifrån kl 11 imorgon och att vi kan komma när som helst innan det. Tror ni han fattade? Näää, vad för inte enkelt nog. Fick nyss förklara alltihop en gång till, är ju inte vidare avancerat information.

Tunnelbanan82010-06-15 16:23
Antal inlägg: 126

Pojkar, killar, män, (svin ibland) tänker inte.....eller för mkt. Men de är inte duktiga på att dela med sig av sina tankar. Lite neandertalarstuk måste jag säga....

Man kan ju se ett exempel på neandertalare längre upp i tråden, som ber om helkroppsbild.....snacka om ytlig och dryg attityd. *ryser*
Men det är tydligen helt ok att män ser ut som F*N men kvinnor ska alltid vara top models.

Håller dock med IcaPika till viss del. Det gäller nog för både tjejer och killar. Mår man bra så utstrålar man nåt annat, och då har man själv även en annan känsla av hur man uppfattas, dvs positivt, när man själv enbart är positiv.

åskarl2010-06-15 16:23
Antal inlägg: 5826

..kan ju ha nåt med attityden hos samtalspartnern också ifall man verkligen vill förstå...

teamgrens2010-06-15 16:35
Antal inlägg: 763

Jag är nog inne på IcaPikas teori.
Ni letar på fel ställe eller så har ni inte öppnat ögonen ordentligt.
Alla dras till det yttre, det är ju det man ser först. Men en kille som ser ganska vanlig ut kan bli rätt attraktiv när man snackat med han en stund. Insidan lyser igenom, det gör den alltid. Bara man ger den en chans. De heta killarna blir ganska fula när dem öppnat munnen, men det gäller väl att kunna se det.
Och tjejer överlag är ganska invecklade. Jag fattar inte riktigt det. Har alltid kommit bättre överens med killar än tjejer. Jag har bara 4-5 tjejkompisar. Killar är lätta och mycket roligare. =)

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-06-15 16:37
Antal inlägg: 3325

Håller med IcaPika, då jag faktiskt tror att en kille som är ytlig k a n ändra sig när han träffar en stabil och självsäker tjej. Det tror jag absolut. Tror att man som människa kan ändras väldigt mycket och formas av människor vi träffar och relationer vi har.

Lillstölla2010-06-15 16:41

Men killar är rätt så jäkla lata med, man förväntas falla för någon idiotisk raggreplik på krogen och när man inte nöjer sig med det utan vill ha något annat då är man krävande och omöjlig.

Saker och ting kompliceras ju helt i onödan!

kolbjörn2010-06-15 16:46
Antal inlägg: 984

VI är väl olika. Ut och testa fler för bövelen. Klickar det inte med den första så testa nästa istället för att älta, är nästa ett svin gå vidare, får du hjärtesorg av den tredje grina och gaska upp dig när du är klar. Man är väl inte kompatibel med "män", utan med personer. Alla du träffar kommer dessutom vara fel för dig tills du träffar "den rätte", om det är vad du är ute efter.
Exponera dig för fler möjligheter så kommer det hända grejer.

Alla kan ha en bad streak, det är ren matematisk varians.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-06-15 16:47

"Alla du träffar kommer dessutom vara fel för dig tills du träffar "den rätte", om det är vad du är ute efter."

Så sant, så sant.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 16:51
Antal inlägg: 2212

Killar ska man hålla sig undan ifrån, iallafall tills man närmar sig 30.

YamahaJet2010-06-15 16:55
Antal inlägg: 2239

Det är klart vi killar tycker att ni är konstiga, som måste organisera er i grupper om tio på internet och sedan skriva att ni är söta till varandra, fram och tillbaka, för att överleva dagen.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-06-15 17:00

haha

Lillstölla2010-06-15 17:00

YJ, Det kallas att ge någon en komplimang, du kanske skulle ta o testa det nån gång.

Lillstölla2010-06-15 17:02

Kolbjörn: Ni är ju dessvärre inte så olika som du tycks tro. Personligen har jag vare sig bad streak eller intresse av att leta.

SUPERDONNAN12010-06-15 17:02
Antal inlägg: 86

hmm alla är mer eller mindre svåra. Tråden verkar mer handla om bekräftelse och uppmärksamhet än om ett reellt problem. Får nog hålla med YJ i viss mån!

kolbjörn2010-06-15 17:10
Antal inlägg: 984

stölla, nähä ok. förbaskat intelligent kommentar där.
finns väl lika många kinks som det finns folk. men det är klart väger man 300 kilo och gillar bajs kan man ju inte gå ut på krogen och räkna med att varenda man/svin ska tycka att det är attraktivt, men då är det bara att söka på feeders och bajs på internet så hittar man säkert nån som är kompatibel.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?