Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-06-15 19:01 | |
![]() | Men vadå följa sin åldergrupp? Finns det speciella regler för varje åldersgrupp? Kan du länka dom så jag kan se hur många regler jag brutit? Herregud vi är alla människor och gillar olika saker, spelar väl ingen roll hur gammal man är. | |
| Maja G | 2010-06-15 19:01 | |
![]() | Jag gillar när det är blandade åldrar på krogen..Likaväl som jag har roligt tillsammans med mina arbetskamrater som precis har kommit över 20-strecket, mina grabbar med vänner, lika roligt har jag med vänner som är 50-60 år. Jag tycker inte åldern har något betydelse faktiskt, men jag skulle ju inte frivilligt gå till ett ställe där det är 18-års gräns iof eftersom där är det kanske bara 18-åringar. Fram för mer blandade åldrar på krogen! Och ja, jag dansar och har roligt och jag skäms inte ett dugg för det!:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:02 | |
![]() | ja varför inte. du skriver det ju själv. du går inte på 18 hak för att du inte får kul där. säkert inte kul för dom om du är där heller. eller beror ju på vad man menar med roligt. precis som nouba skriver finns det ju osynliga åldersgränser både här och där. du kommer inte in på white room annat än om du är jävligt rik om du är över 40. | |
| Gautama | 2010-06-15 19:02 | |
![]() | Puss maja,,visste väl att du var en sån go kvinna:-) | |
| Liftactiv | 2010-06-15 19:03 | |
![]() | Haha, jag undrar hur du beter dig på krogen Larvbrud som bara råkar ut för öket. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:03 | |
![]() | Äh larvbrud du kan hoppa i nybroviken. Jag kommer alltid hänga dig hack i häl på dina fjortis-ställen, bara för att retas! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:05 | |
![]() | Gautama: Jag är helt säker på att du också kan se vissa oskrivna regler. Om du ser en medelålders person med skolflicksuniform och flätor med stora rosa rosetter i, du vet som sailor moon, reagerar du inte alls då? | |
| Gautama | 2010-06-15 19:05 | |
![]() | Jag går inte på 18-årshak av den anledningen att ett av glädjeämnena när jag går ut är att träffa vänner. Jag har inte så många 18-åringar i min bekantskapskrets och lär inte träffa dom då. En annan anledning är att jag har en son som är 21 och han håller ibland till där, av respekt till honom så går jag inte dit eftersom vi inte brukar festa ihop. Inte här i vår stad i allafall. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:08 | |
![]() | Haha. Varför festar ni inte ihop om det nu är så värdigt, moget och frisinnat att festa efter 30? :) | |
| Gautama | 2010-06-15 19:08 | |
![]() | Självklart kan jag det larvbrud. Jag kan också se det som du pratar om sliskiga, fulla kvinnor i 40-årsåldern som patetiskt raggar på 20-åringar och inte ger sig när de får ett nej. Jag kan äcklas av kvinnor som har samma klädstil som sin 18-åriga dotter och fnittrar ikapp med henne och hennes kompisar på krogen. Men långt ifrån alla beter sig så. | |
| Gautama | 2010-06-15 19:10 | |
![]() | Jag festar inte med min son eftersom jag är hans mamma. Vi är inte polare. Jag vill kunna känna mej avslappnad och inte tänka "mammaroll". Däremot kan vi ibland gå till en pub och dricka några öl ihop. Men vi roas inte av samma sorts fest på krogen så där delar vi på oss. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:10 | |
![]() | Okej. Om du kan äcklas av kvinnor med samma klädstil som sina döttrar är jag rädd att du inte är ett dugg mindre fördomsfull än jag. | |
| Gautama | 2010-06-15 19:11 | |
![]() | Jag har inte sagt att jag är fördomsfri. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:13 | |
![]() | "Men vi roas inte av samma sorts fest på krogen så där delar vi på oss." Exakt vad jag skrev i andra tråden. Det är lite märkligt med människor som roas av samma saker år efter år. Man förväntas avancera om så bara genom att festa på ett mognare sätt. Börja byt ut cellerna vart 7:e år så ska ni se att ni kommer må mycket bättre ;) | |
| micro113 | 2010-06-15 19:14 | |
![]() | Här är en liten stad, få krogar och klientelet på krogen när man går ut är mellan 18 - och uppåt. I synnerhet på somrarna när sommargästerna kommer. Det är ungdomar och äldre (yepp pensionsas också) i en härlig sörja. De äldre hänger väl mest nära baren och de yngre närmre dansgolvet -- men ingen bryr sig nog nämnvärt om andras ålder faktiskt. Så har det alltid funkat här på orten. Det är så det ska vara. Fattar mig inte på denna åldersfixering. | |
| Gautama | 2010-06-15 19:14 | |
![]() | Man kan ju ha kvar vissa intressen. man behöver ju inte bli "ny" människa vart 7:e år. | |
| impala-58 | 2010-06-15 19:16 | |
![]() | Larvbrud: Tror du på fullt allvar att du börjar med gammeldans när du fyller 30? | |
| Pocaloca | 2010-06-15 19:17 | |
![]() | hahahaha....jag fullständigt älskar att dansa till bra musik....o ett par öl i båda benen...jaa....då kanske dom yngre flyttar på sig...hehehe....ehm...jag är jädras gammal, jag! =) | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:19 | |
![]() | Min favvokrog är alltid full av folk mellan typ 18-70 (dock inget danshak) och eftersom jag är totalt urusel på att bedöma folks ålder så gör det absolut ingenting. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-15 19:21 | |
![]() | impala-58: Mina föräldrar går varken på gammeldans eller ungdomsdisco. Inte knypplar de heller. Jag tänker inte bli gammal i förtid och inte heller en sån där byfåne som bidrar till att det blir så härligt med blandade åldrar i öltälten. Jag tycker det är skabbigt att festa när kroppen inte längre klarar av det. Många som är just runt 30 rapporterar att det blir jobbigare och jobbigare att vara bakfull. Jag tycker det är fult med otränade överarmar också. Bara en fånig åsikt utan substans. Härligt att få respons i vilket fall. | |