Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dammen | 2010-06-27 08:37 | |
![]() | Åkte upp till Skansen på Midsommaraftonens förmiddag. Vi blev bjudna på silllunch i det gröna, med alla tillbehör. Solen sken, barnfamiljerna samlades, men bland de olika grupperna kom ett stort gäng med kvinnor och män runt 30-40 åå. Bland dem dukades det upp inte bara mat utan burkar och flaskor i mängd. Gänget blev allt högljuddare så när stången skulle resas klockan 14.00 så var de flesta rätt berusade. Vill tillägga att de hade barn med sig själva. Klockan 14.00 en solig Midsommarafton????? Många invandrare och flera stora grupper med turister kom och gick. Vilket intryck får de av sådana representanter av det svenska folket. Ja, åtminstone en: vi kan inte ha roligt utan sprit???? Eller? Vi drog....... | |
| Tess 08 | 2010-06-27 08:58 | |
![]() | Vet inte om det borde tilläggas att jag inte har någon tradition av att dricka alkohol då mina föräldrar inte har druckit något speciellt och att nubben bla inte funnits på vårt midsommarbord... Det är de gånger vi ätit mat med människor med dessa traditioner som vi sett nubben, men dessa vuxna lyckades hålla sig lagomt nykter :) | |
| MrLitzkie | 2010-06-27 10:06 | |
![]() | Det är synd om barnen | |
| Maja G | 2010-06-27 10:23 | |
![]() | Håller med Tess 08: Vi har inte heller haft traditionen med att supa på storhelger. Min mor o far var nästan absolutister ( kanske tog ett glas vin om året eller så) Jag är inte absolutist, men kan ta några glas vin eller någon öl på storhelgerna. Dricker inte starksprit öht.. Lite konstigt är det med folk som bälgar i sig sprit. Vi hade en i sällskapet på midsommarafton som nästan aldrig tar något starkt, men på denna afton så rann spriten ner i strupen som aldrig förr. Detta var ingen ungdom utan en äldre herre på 60+..Tragiskt tycker jag och jag ville bara åka hem. Han blev inte otrevlig på något sätt, men när en stor man inte ens kan stå på benen, ja då har det gått för långt tyvärr:( | |
| Maja G | 2010-06-27 10:24 | |
![]() | P.s Vi hade inga barn i närheten, så de slapp att se eländet! | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-06-27 10:28 | |
![]() | Jag har ångest för att mina tonårsbarn under midsommarhelgen (och alla andra helger för den delen) dricker alkohol, blir dumma och aggressiva! Själv dricker jag inte alkohol. | |