Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 189 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2010-06-27 17:59 | |
![]() | Förresten hade dem ens domare när sporten kom till , i så fall så är ju det också en ändring som egentligen inte skulle kunat ha gått införa... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-27 17:59 | |
![]() | målkamera eller extradomare. skandal! *snyft* | |
| Okreh | 2010-06-27 18:09 | |
![]() | Jag tycker man skall göra som i Amerikansk Fotboll. Där har tränarna två möjligheter under matchens gång att utmana ett domslut. Kanske skulle man införa att varje lag har en sådan challenge att utnyttja precis när man vill. Har laget rätt, ändras domslutet. Har de fel, så får man plocka av en spelare från plan under 10 minuter eller så. | |
| zfinxen | 2010-06-27 18:12 | |
![]() | nja fotboll är inte så gammal sport. I den form den spelas i dag har endast spelats sen slutet av 1890 talet. Visst har folk alltid sparkat på saker men som sagt, dagens spelform är ung och "uppfunnen" av Engelsmän. Finns att läsa i senaste numret av "allt om historia" Målkamera ja! Kamera vid frispark, filmning, boll utanför linjen? Nja tveksam MEN gärna en extradomare som tar tag i filmningarna! SÅ extremt trött på patetiska filmningar | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-06-27 18:12 | |
![]() | Det finns ju redan målkameror! Bara att ge domarna en skärm så är saken ur världen! | |
| p_warnberg | 2010-06-27 18:17 | |
![]() | Fotbollen använder inte målkameror. Det är en annan sak i ishockey. Nej, jag tycker inte att man ska ändra på det. | |
| bulimi3 | 2010-06-27 18:34 | |
![]() | Fotbollare är en ganska så koservativ samling,minst sagt.Inget får ändras eller tilläggas.Så har det alltid varit å det fungerar bra tycker dom Inför flygande byten som i ishockey,då tusan blir det ju tempo i denna sega sport de kallar fotboll | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-27 18:36 | |
![]() | England var så sjukt dåliga, skandalöst dåligt spel! Och det har vi på film i hela 90 minuter. Usch! | |
| Exodia - Ej medlem längre | 2010-06-27 19:02 | |
![]() | dumma domare DEN VAR JU INNE!!!!!!! | |
| Palini | 2010-06-27 22:44 | |
![]() | För mig är det en gåta att man idag inte kan ordna nåt elektroniskt (eller dylikt) system som kan avläsa om bollen är inne eller inte. Hur svårt kan det vara? Offside borde inte heller vara omöjligt att kunna avläsa elektroniskt. Fler domare, typ måldomare på kortlinjen lär förmodligen inte hjälpa. Det lär uppstå felbeslut ändå. Jag ser inga gångbara argument för att inte använda hjälpmedel i dessa lägen. Blatters argument om att det stoppar upp spelets rytm är ju bara blaj. Det hade tagit vad, fem sekunder (?) för att se på video att t.ex. Argentinas 1-0 var solklar offside. Nu blev det istället diskussion och rabalder i flera minuter. Och det är ju inte direkt så att man från FIFA:s håll gör allt man kan för att få bort avbrott i spelet... | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-06-27 22:51 | |
![]() | Självklart ska man använda sig av kamera | |
| bj-olle | 2010-06-28 09:47 | |
![]() | på bbc är de hyfsat överens om att använda målkameror eller måldomare idag, he he he | |
| Pekkis | 2010-06-28 10:07 | |
![]() | Målkameror absolut. Det är inte ofta man kommer behöva använda sig av dem för att avgöra. Måldomare kan missa lika väl som det vanliga domarteamet. Gissar på att målkameror kommer införas till nästa VM. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-28 10:13 | |
![]() | Låt Jagger sponsra. | |
| ANDERStG | 2010-06-28 10:13 | |
![]() | Kolla frisparkar, utvisningar med mera med kamerorna. Man blir trött av att se alla dessa tändsticksspelare som flyger högt i luften och blir liggande varje gång någon nuddar deras vader. Visst, de har säkert övat flitigt med någon balettcoach men det känns lite ohederligt. s54.photobucket.com/...is knee.flv | |
| niala22 | 2010-06-28 10:24 | |
![]() | lol balettcoach | |
| p_warnberg | 2010-06-28 11:37 | |
![]() | Jag är tveksam till kameror. Det är en annan sak i ishockey. | |
| Miss_jk | 2010-06-28 11:44 | |
![]() | "Kolla frisparkar, utvisningar med mera med kamerorna." Frågan är hur lång en fotbollsmatch skulle bli då, och hur många minutrar i rad som blir effektiv tid. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:50 | |
![]() | Vm skulle ta ett halvår om man skulle kolla allt med kameror. Däremot kan jag tänka mig en extra domare bakom respektive mål, iaf under mästerskapen när så extremt mycket står på spel. Men egentligen tycker jag nog det är bra som det är. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 11:54 | |
![]() | Vad är egentligen en "måkamera" något som följer spelarna för att hålla koll på deras psykíska och fysiska väl? | |