Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2010-06-29 16:08 | |
![]() | "sexturismen som överhuvudtaget inte rör mig i ryggen" För att inte hela arten är hotad? | |
| bj-olle | 2010-06-29 16:13 | |
![]() | jag dödar spindlar mest hela tiden, av ren sadism. jag äter inte ens opp dom. hittar jag en spindel i lägenheten så får den dödn dö. jag gillar dom inte, så jag dödar dom, thats how i roll. fast jag har också gränser. nånstans vid hästar tror jag :) | |
| bujum | 2010-06-29 16:19 | |
![]() | just det ANDERStG. Den rör mig inte i ryggen. Jag har andra skötebarn, och andra intressen. Jag kan inte engagera mig i allt. Nämn en enda sak som människan bidragit med för att förbättra världen och dess invånares livsvillkor. Dvs något som har gjort det bättre för alla levande varelser på jorden. Klarar du det är du inte dålig | |
| ANDERStG | 2010-06-29 16:22 | |
![]() | bujum: Men då ska du inte vänta dig att någon ansluter sig till din sak av ren sympati. Varför sluta snaska spindel för någon som inte skulle lyfta ett finger om man ens mänskliga rättigheter blev kränkta. | |
| bujum | 2010-06-29 16:26 | |
![]() | Du har missuppfattat saken. Jag är inte trådskaparen. Titta igenom inläggen som skrivits så kanske du förstår. Min mening har över huvudtaget inte varit att debattera sexhandeln, men TS påstod att jag hade kommenterat den vilket jag inte gjort förrän nu. | |
| ANDERStG | 2010-06-29 16:29 | |
![]() | Sant. Välj något annat "skötebarn" att kontrastera din misantropi med. | |
| Pocaloca | 2010-06-29 16:33 | |
![]() | jag vill varken äta eller vara nära dom! =) | |
| bujum | 2010-06-29 16:35 | |
![]() | Dessutom är jag inte emot att jaga och äta spindlar. Jag är inte emot någon jakt alls som kan rättfärdigas och som sköts på ett snyggt sätt. Det jag är emot är att missbruka naturen. Angående min brist på intresse av sexhandeln så är det just det det är - brist på intresse. Det betyder inte att jag gillar den men jag engagerar mig inte. | |
| LisaLong | 2010-06-29 16:54 | |
![]() | wildcard vad jag menar är att här i sverige ska det ju skjutas av en vis del..så om en turist eller en svensk gör det spelar ingen roll för djuret kommer ändå dödas. Spindlarna MÅSTE inte dö...förstår du hur jag menar?:) | |
| LisaLong | 2010-06-29 16:57 | |
![]() | bujum då förstår jag hur du menar. Har nog solsting idag. Ursäkta mig. Ja jag håller med när det gäller utrotningshotade djuren+ andra djur. Själv skulle jag heller inte åka dit pga just det. | |
| LisaLong | 2010-06-29 16:58 | |
![]() | bj-olle fy vilket hemskt resonemang | |
| Gautama | 2010-06-30 07:51 | |
![]() | Det handlar ju ändå om en spindel?? Någon gränsdragning för vad man anser är djur har man väl ändå. Annars kan man få stora problem, tänk på att man trampar ihjäl "djur" dagligen när man är ute och går. Skulle jag se på myror, insekter på samma sätt som t.ex. hund, katt, häst osv. så skulle jag ha ständig ångest. Vill de äta spindlar så varsågod, jag vill det inte. | |
| ANDERStG | 2010-07-02 09:59 | |
![]() | Spindlar är djur, det är odiskutabelt. Ni får välja ett annat samlingsnamn för djur ni inte respekterar. | |