Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 604

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2010-07-10 17:05
Antal inlägg: 4273

Lisalong,, haha jaja, ja men då är det väl lika bra att hon fortsätter med att inspirera unga tjejer/killar till att göra det hon gör. Eller hur?

Ramsay, är det någon idé att komentera dig överhuvudtaget? Du verkar ju vilja slänga skit. Så oavsett vad jag skriver så får man tillbaka det på ett spydigt sätt.
Det säger mer om dig än om mig.

Att artister inspirerar unga till att göra efter dom är allmänt känt.
Tycker det är vansinne det hon gör. Har alltid tyckt att hon har haft en kul och egen stil. men för det behöver man inte gå över gräserna.

Varför finns så många högermänniskor i det här forumet? Det är så uppenbart att ni som hittills svarat är höger! Typiska högermänniskor med hjärtat och logiken på fel ställe!

Nu fick jag det sagt också :) Nu får tråden gärna stängas. Lugnt för mig!

ramsay, vi har ett fria åsikter i det här landet. Men snälla. Bli liiite snällare. DU är för söt för att vara så spydig! ;)

Egenskap - Ej medlem längre2010-07-10 17:06
Antal inlägg: 8331

Haha, Snoosy. Gå och lägg dig.

le-lou2010-07-10 17:09
Antal inlägg: 17500

vad är det lady gaga gör som är farligt? förstår inte riktigt nu snoosy?

hon använder ju själv inte några linser i videon. Hade du hängt med så hade du vetat att de här linserna ingår i japanskt tonårsmode som decora och manga - så kanske bättre skylla på dem än på Gaga :D

af81 - Ej medlem längre2010-07-10 17:15
Antal inlägg: 313

Lyssna på Egenskap, gå och lägg dig snoosy!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-07-10 17:20
Antal inlägg: 4050

Har hon fans i Asien kanske detta är en liten flirt med dem.

Det finns sätt att sminka mangaögon utan linser så det är lite långsökt att skylla användandet av cirkellinser på Lady Gaga.

Ganska puckat att stoppa in gigantiska linser i ögonen samtidigt som man har så mycket smink kan jag tycka...

Lillstölla2010-07-10 17:35
Antal inlägg: 23831

Okej att hon har många yngre fans men det är väl ändå du som förälder som sätter gränserna!!

Jumanjia2010-07-10 17:44
Antal inlägg: 539

men gud. ho inspeirerar också sina unga fans att sätta på sig konstiga huvudbonader.. det måste ses upp för.. eller?
Vad säger DU om dem artisterna som nästan inte bär några kläder alls i sina videor då och står och juckar genom halva videon och DEM har yngre fans.. samma sak där i sånna fall..??
eller alla artister skådisar och kända människor som piercar sig
som har yngre fans.. som vill samma (många gör det långt innan dem fyllt 18) bra budskap där då eller?

Nu ska jag inte gå för långt men tänk på alla artister o så som har drogproblem som har yngre fans.. bra budskap där med..

Visste ni att man kan tappa håret om man färgar det?
Hur många gör inte det idag?

Hur som helst listan här kan bli lång. Men man kanske borde låsa in alla ungdommar tills dem är 35, och vet vad som är farligt och skadligt

Ja visst ungdomar blir inspirerade av omgivningen men det är inte bara artisten, det kommer också ett tryck underifrån och som "LILLTÖLLA" skrev, man måste gå in som förälder och sätta gränserna..

Snoosy2010-07-10 17:45

le-lou, okej, hon använder inte linserna själv. Men själva videon gör iaf reklam för det modet.

Lillstölla, men självklart är det vi föräldrar som sätter gränser.
Men det finns för många föräldrar som inte har koll på sina tonårsdöttrar/söner.
Bara se dig om på kvällarna så förstår du vad jag menar!
Bor i ett område där 15åringar lämnas själva hemma, medans föräldrarna är iväg över helgerna. Helt vansinne.
Känner till flera som tror deras döttrar är så snälla. Jag sover över hos en kompis, hennes föräldrar ska vara hemma. Yes heller hur. Man kan ju inte säga att dom inte är smarta iaf.
Sen vad som händer förstår säkert de flesta.

Jumanjia2010-07-10 17:47

Förresten tyckerjag gaga är en bra inspiration för unga människor..
Var din egna person även om du sticker ut..
Och massa annat...
Jag har sett intervjuer med henne och hon verkar faktiskt vara en vettig person och ödmjuk..
Hur många är det idag??!

Gautama2010-07-10 17:49
Antal inlägg: 6854

Så ser jag också på lady gaga Jumanjia. Hon är en konstnär som går sina egna vägar.

Jumanjia2010-07-10 17:51

Snoosy:: En fråga till dig.. har du ALDRIG varit15 år??!
Kom inte och säg att du inte kört det tricket själv?

Det var en 10 år sedan jag var 15.
Jag körde nog alla trick jag hade i skjortärmen för att kunna ha kul.. "tjejmiddagar och dyl" mina föräldrar genomskådade det nog men ändå.. dem litade på mig att jag skulle kunna ta hand om mig..

Och när man är 15 är man fullkomligt tillräckligt gammal för att ta hand om sig själv..
Herregud jag började sitta barnvakt när jag var 14. Då hade jag mycket ansvar...

Och för en 40-50 år sedan då lämnades barn hemma den älsta fick ta hand om den yngsta när föräldrarna var iväg och jobba i fabriker och bondgårdar..

Tycker du att människor blir mindre utvecklade för varje år som går??
Nej jag tror inte det

krill_master - Ej medlem längre2010-07-10 17:56
Antal inlägg: 1576

snoosy, missade du att hon från början faktiskt blev digitalt redigerad? och nu slänger du skit på henne för att trendnissar säljer linser? kul.

hatar du volvo för att en person krockade i en audi en gång och bägge är bilar.............. det är showbizz, så säg inte åt andra vuxna att växa upp. var lite realistisk och objektiv.

Scarpetta - Ej medlem längre2010-07-10 18:01
Antal inlägg: 1154

Vilka otroligt ointelligenta fans hon måste ha. Ser ju vem som helst att det är datorredigerat.

Lillstölla2010-07-10 18:02
Antal inlägg: 23831

"Lillstölla, men självklart är det vi föräldrar som sätter gränser.
Men det finns för många föräldrar som inte har koll på sina tonårsdöttrar/söner.
Bara se dig om på kvällarna så förstår du vad jag menar!
Bor i ett område där 15åringar lämnas själva hemma, medans föräldrarna är iväg över helgerna. Helt vansinne.
Känner till flera som tror deras döttrar är så snälla. Jag sover över hos en kompis, hennes föräldrar ska vara hemma. Yes heller hur. Man kan ju inte säga att dom inte är smarta iaf.
Sen vad som händer förstår säkert de flesta. "

Ja men det kan du ju knappast skylla på vare sig Lady Gaga eller någon annan artist att ungar är ute o ränner när de egentligen borde vara hemma osv. Det handlar ju om dåligt föräldraskap. Punkt slut!

Gautama2010-07-10 18:24
Antal inlägg: 6854

Inte ens om dåligt föräldraskap Lillstölla. Det hör tonåringar till att inte berätta allt för sina föläldrar och göra dumheter. Det hör nog tonåring till. :-)

Nasty Nimrod2010-07-10 18:52
Antal inlägg: 1063

Men råttgift i hamburgare, det är väl ändå inte så nyttigt?

morsans syrr2010-07-10 19:01
Antal inlägg: 2311

Är dessa linser verkligen farligare än de som bara är för att förändra ögonfärg?
Tror jag inte!
Heja Ga-ga!!

karoshi2010-07-10 20:08
Antal inlägg: 1614

Är det sånt här som kallas moralpanik?

caughtbock2010-07-10 20:19
Antal inlägg: 7699

Jag hatar Lady Gaga för att det är sån hysteri runt henne. Nej hon är inte speciell, många var speciella före henne. Men ärligt, den där linsgrejen är väl inget att bli upprörd för? Om man på största allvar känner att man måste härma allt som kändisar gör kanske man förtjänar att bli blind i upp till ett dygn.

Snoosy2010-07-10 20:30

Synd att jag inte hittar länken som visades på msn igår.
Kan tyvärr inte hitta den!
Där stod det att Lady Gaga stått för en trend som inte är bra för hennes unga fans.
Sen att det använts digital teknik i hennes video för att få det att se ut som att hon anväder dessa linser är oväsentligt.

Att alla blir så upprörda när jag skriver om detta är otroligt :) Nästran skrattretande. Har inte en enda på min sida.

Jag har hela tiden tyckt väldigt bra om Lady Gaga. Älskar att hon har en egen stil. Men det inkluderar inte att använda linser som i princip förstör synen.

morsans syrra, jag hade inte startat tråden om det var bra för synen!
Vid användande av dessa kan man förlora synen upp till ett dygn enligt den artikeln jag läste på msn igår. Hittar den som sagt inte.
Men någon kanske kan hjälpa mig??

Tack för alla svar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?