Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-07-18 21:22
Antal inlägg: 6854

Delicious om du kollar in grundsnyggs inlägg här ovan så förstår du vad jag menar med att det är ingen idé att snacka om det för då kommer det massa idiotiska kommentarer.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 21:25
Antal inlägg: 11661

Gautama, mm, precis så ville jag inte att det skulle vara. Mer öppet att man kan skriva vad man tycker och tror och varför..

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-07-18 21:29
Antal inlägg: 3451

Guatama, du må tycka att mitt inlägg är idiotiskt men faktum kvarstår det är få disputerade som vittnar om kontakter med andar. Det kan vara en slump, vad vet jag?

ramsay - Ej medlem längre2010-07-18 21:29
Antal inlägg: 9204

haha grund. tänk, den iaktagelsen har jag också gjort!:)

morsans syrr2010-07-18 21:31
Antal inlägg: 2311

Klart det finns de som har kontakt med "andra sidan"
Är helt övertygad.
Har inte upplevt nåt själv men har en mamma, syster o ex som ser o hör o har kontakt!

Mouche - Administratör2010-07-18 21:35
Antal inlägg: 24193

Jag känner mig upplagd för att vara snäll i kväll så jag tänker inte hänvisa till några andra befintliga trådar, även om man givetvis med fördel kan hämta information även från de trådarna.

Däremot så rekommenderar jag skribenter av exempelvis Grundsnyggs kaliber att hålla sig borta från den här tråden.
Även om tråden är placerad i Snack så betyder inte det fritt fram för helkorkade inlägg, för att tala i klartext.

Gautama har tidigare haft mycket intressant att delge oss om just detta ämne och så har även andra, både för och emot, så jag ser fram emot en intressant tråd.

Mouche

Mouche - Administratör2010-07-18 21:37
Antal inlägg: 24193

PS...det mest korkade inlägget har jag just raderat!

Mouche

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 21:38

Tack Mouche :)

Bitte - Administratör2010-07-18 21:40
Antal inlägg: 24219

Jag är helt övertygad om att det finns andar och dessa visar sig för vissa personer , talar till vissa personer och även hjälper till om det behövs,, Har några självupplevda saker så därför är jag säker

Bitte

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 21:41

Berätta gärna om ni varit med om något "övernaturligt". Helst inte "Min kompis kompis berättade..."

Bitte - Administratör2010-07-18 21:45

Ok

Detta hände på slutet av 70 -talet,, jag gick ensam hem, det var sent , och det snöade , dvs det var nysnö så varje spår syntes efter mig och det fanns inga andra där ,, helt plötsligt så visar det sig stora tassavtryck bredvid mig där jag går och detta precis då jag närmar mig den absolut tätaste skogen på hemvägen,, Är idag helt övertygad om att det var nått som skyddade mig just då för nått annat,,

Bitte

Gautama2010-07-18 21:48

Ok jag kan berätta en sak som skedde den natt min mamma avled.
Mamma var väldigt sjuk och låg inlagd på sjukhuset. Min bror satt vak, jag och min dåvarande man åkte hem för att sova.
Det var en varm sommarnatt, helt vindstilla. Vi hade fönstret öppet i vårat sovrum. Mitt i natten så vaknar jag och min man av att fönstret slår igen stenhårt och det börjar blåsa i rummet.
Min man springer upp och stänger fönstret och jag sätter mej rakt upp i sängen och säger rakt ut att nu ringer telefonen!
Få sekunder efter det så ringer telefonen och min bror berättar att våran mamma precis dog.
Min man som inte alls tror på sådant här tyckte det var en obehaglig upplevelse som han inte har någon förklaring till.

Jag kände direkt att det var mamma som var förbi och sa hej då.
När jag pratade med min pappa hade han upplevt samma sak exakt den tidpunkten. De bodde i hus och dörrar och fönster hade börjat skaka.

eid - Ej medlem längre2010-07-18 21:56
Antal inlägg: 46

mina föräldrar bor i ett väldigt gammalt hus i ett litet samhälle. jag har också bott där tills för ungefär 6 år sedan. vid flera tillfällen har jag vaknat av att det känns som någon står brevid min säng och tittar på mig. vid ett tillfälle när jag somnade på soffan i vardagsrummet vaknade jag av en känsla att någon drog i mig och försökte få mig att ramla ner på golvet. lite läskigt men nu har jag inte känt av något på länge. jag tror att det går i perioder om man märker/känner saker och att alla människor är olika mottagliga. tror man inte på det hela är det självklart att man inte reagerar eller tänker i de banorna att det skulle kunna vara något övernaturligt =)

Delicious - Ej medlem längre2010-07-18 22:00

Ber snällt att inte skriva saker som "knäppt, skitsnack" osv.. Lite mer konstruktiva tankar. Om du inte tror på något av detta får du gärna skriva det och varför, inte bara "för att det är löjligt" Skriv VARFÖR det är löjligt i så fall.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-07-18 22:02

För att det finns inga som helst vetenskapliga bevis.

Bitte - Administratör2010-07-18 22:04

Måste allt gå att bevisa då,,, ?? detta handlar ju om upplevelser som kanske inte alltid går att förklara ,,

Bitte

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-07-18 22:07

Bitte, Deliisios fråga mig varför och jag svarade. Det är av samma anledning som jag tror på evolutionsteorin och inte på att gud skapade världen.

Gautama2010-07-18 22:11

Det som är så häftigt med detta ämne är att inget går att bevisa varken att det´stämmer eller inte stämmer. Vad som händer efter döden kan vi aldrig få vetenskapliga belägg för. Det tackar jag för, allt behöver inte kunna förklaras.
Vi människor är så små i universum och kan inte ha svar eller kunskaper om allt. Det finns nog många mysterier som vi inte löst eller kommer kunna lösa.
Säg några hundra år in i framtiden, då kanske det är helt normalt att kunna ha kontakt med de som vandrat vidare?
Då kanske man skrattar åt oss som inte visste om det i vår tid.

Bitte - Administratör2010-07-18 22:14

Och då jag skrev mitt inlägg nu fick jag insikten om vem som vakade över mig och detta är plötsligt helt klart..

Bitte

mrperfect2010-07-18 22:16
Antal inlägg: 11437

Jag tillhör den grupp av människor som anser att ifall något existerar så kan man upprepa försök eller bevisa det. Då jag hör ( läser... ) någon berätta såna här saker så börjag jag tvivla på att de verkligen har upplevt det och att det bara är fantasin som har ställt till det.
Jag har själv haft hjärnspöken men det var bara hallucinationer i halvvaket tillstånd.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?