Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gilena | 2010-07-23 02:16 | |
![]() | Ni måste ta er till Trastevere och gärna äta där på en trevlig restaurang! Ligger "på andra sidan ån"! En bra shoppinggata är den som går från Piazza del Popolo och ända bort till Vatikanen, minns inte vad den heter. Den gatan är mera vanliga romare på och inte så turistig. Det är härligt att flanera på Via Condotti och gatorna runt Spanska Trappan men de lämpar sej för de flesta huvudsakligen för fönstershopping. Tycker att en (förvisso dyr!) fika på Piazza Navona kan vara trevlig, brukar vara mycket konstnärer där som sitter och ritar. En glass vid Pantheon bör ni också hinna med, missa för all del inte de underbara italienska glassbarerna! :-) Jag bodde i Rom ett år och med så mycket tid hinner man hitta en hel del favoriter! Det är längesedan nu, men när jag var tillbaka igen för några år sedan kändes det mesta sej likt! | |
| Pim_ | 2010-07-23 04:08 | |
![]() | En vecka rom tar illa på kroppen, man blir rätt sliten, talar av egen erfarenhet. | |
| LisaLong | 2010-07-23 09:48 | |
![]() | Träsmak men det har faktiskt blivit mycket dyrare på bara 2 år.:) | |
| LisaLong | 2010-07-23 09:49 | |
![]() | elsa89 varför inte hyra en lägenhet i Rom så kan ni göra maten själv :) sparar ganska mycket pengar på det:) | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-23 10:38 | |
![]() | Lisa: visst kan man kanske spara en del pengar på det. Men det är inte rimligt att laga all mat själv om man ska vara ute och spatsera på stan mest hela dagarna tycker jag. Gilena: tack för fina tips! Hur var din tid i Rom? | |
| manda89 | 2010-07-23 11:12 | |
![]() | Var i Rom i juni och vi bokade vår resa via resfeber. Betalade ca 2500 per person för flyg och boende på hotell i fem nätter. Rom har väldigt mysiga gator så vi gick överallt eftersom man ser så mycket på vägen då :) | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-23 12:18 | |
![]() | Manda: det är ett bra pris :) Bokade ni långt i förväg? Förresten: är det någon som har erfarenhet av att fixa boende först på plats? Har hört av en vän att det blev mycket billigare då än att boka iförväg, men man vill ju inte bli strandad heller om det inte finns rum :P | |
| LisaLong | 2010-07-23 12:19 | |
![]() | elsa nej givetvis menade jag inte alla måltiderna:) Snarare frukost och kanske kvällsmat vissa dagar.:) Jag har bott i Rom | |
| LisaLong | 2010-07-23 12:22 | |
![]() | kanske detta kan va nåt www.the-beehive.com/ Sen är det ju alltid lättaste att hjälpa till när man vet i vilken prisklass ni önskar ert boende:) | |
| LisaLong | 2010-07-23 12:29 | |
![]() | www.aftonbladet.se/p...e6 48077.ab | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-23 12:36 | |
![]() | Lisa: ja precis. Men frågan är om det blir så mycket billigare då. Och hur svårt det är att få tag på en lägenhet. Vi är i princip ute efter så billigt boende som möjligt (med acceptabel standard då förstås). Egen toalett och gärna dusch helst. Och så måste det ligga hyfsat centralt så man kan gå därifrån och in till stan. Hur var din tid i Rom Lisa? :) | |
| eeistan | 2010-07-23 12:39 | |
![]() | spanska trappan, fontana di trevi och colloseum är ett måste tillsammans med en promenad genom stan. | |
| eeistan | 2010-07-23 12:40 | |
![]() | sedan ligger ju petrusplatsen och vatikanen inte så långt borta;/) | |
| matildeH | 2010-07-23 13:05 | |
![]() | Var i Rom i oktober förra året och bodde bra på en bed and breakfast som ägdes av en svensk tjej. Det funkade jättebra med taxi direkt till och från flygplatsen. Vi åkte billigt med Ryan Air från Skavsta. Om man bor långt från flygplatsen kan jag tipsa om den billiga övernattningen på hotellet vid flygplatsen. 500 för 2 pesoner med dusch i samma korridor( som dessutom var folktom). Det var det värt för att vara utvilad när man kom fram till Rom och orkade massor redan första dagen. Bra tips om du vill se forum romanum och palatinerna(detta är precis bredvid colosseum och det är samma inträdesbiljett), är att betala inträdet till palatinerna och sen glida förbi kön till colosseum då du redan har biljett. Fointana di trevi är extra mysig på kvällen med sin belysning. Missa inte att äta i Trastevere. Vårt boende hette Casa Linnea och var ca 5-10 minuters promenad från Vatikanen. Ett annat tips för att spara lite på fötterna ibland är att utnyttja tunnelbanan som är superenkel med få linjer. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-23 14:00 | |
![]() | Eeistan: jag har planerat att se i princip allt detta, håller med dig helt :) Jag kanske ska tillägga att jag vill åka flyg från Skurup eller Kastrup eller annat närliggande (bor i Lund). Matilde: vad hette det där ni bodde? Tack för tipsen! | |
| remvanrijn | 2010-07-23 15:44 | |
![]() | Elsa, flög med Transavia från Köpenhamn i juni. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-23 17:49 | |
![]() | Remvanrimj: tack! | |