Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade13
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SethGecko2010-07-25 20:45
Antal inlägg: 635

ramsay: det sägs ju att människans "normala" tillstånd är just sömnen, så du kanske är inne på rätt spår.

jag drömde häromnatten om en söt rödhårig tjej som var fantastiskt förälskad i mig och jag i henne, tror vi hånglade och hade sex i drömmen.

ramsay - Ej medlem längre2010-07-25 20:57
Antal inlägg: 9204

gör det? det kände jag inte till. men ja, jag har en otäck/skön känsla av att det är sant.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 21:01
Antal inlägg: 31064

Faktiskt en mardröm jag vaknade av vid sjutiden (men somnade om efter ett tag). Jag var ute och gick om natten och ett gäng killar kom cyklande bakom mig med ett rep spänt mellan sig som fällde mig till marken. Vaknade innan de hann ge sig på mig, gudskelov.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 21:02

Och nej, mini-Freuds, det var ingen önskedröm. Är inte Gang Bang-typen.

AlexandraTo2010-07-25 21:06
Antal inlägg: 37

Jag drömde att min bror flickvän målade om ett enormt hus i massa grön färg bland annat.. Tycker det är så fascinerande när man minns vad man drömt och kan tolka det, jag tror stenhårt på vad det undermedvetna försöker säga en. Har några gånger tolkat andras drömmar också, det har varit uppskattat och förvånansvärt korrekt har de tyckt!

ramsay - Ej medlem längre2010-07-25 21:09

gänget med killar. känner igen det. för mig typ 12-15 åringar eller 14-17. och nej, det är inte någon önskedröm. men det representerar ngt. jag drömmer ofta om detta. kan inte bara förklara det med min barnhemsuppväxt, inte alls, även om det är mest uppenbart.

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-25 21:09
Antal inlägg: 1637

ramsay: Tappa tänder brukar betyda "förändring" i "modern" drömtolkning.

Tvålis: Det låter jobbigt, men hur fungerar det? Stör det inte sömnen? Vanligtvis vaknar man ju under den värsta delen i drömmen.

Mardrömmar brukar vara lätta att känna igen och lär man sig det så har man en bra väg in i "Lucid dreaming", att bli medveten i sina drömmar och ta kontrollen över dem. Att göra sina mardrömmar till i princip vad man vill.
Ofta så genomskådar man inte drömmar trots att de är grymt ologiska, tyvärr. Jag drömde att jag hoppade runt medan jag spelade flygel. Tunga stycken av Prokofiev och Rachmaninoff som jag aldrig skulle kunna spela om jag var vaken. Och den bristande logiken i att hoppa två meter upp i luften med en tvåhundrakilosflygel, insåg jag inte förrän jag var vaken.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 21:15

ramsay, wtf! Jag drömde nästan samma sak! Vad betyder nu detta?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 21:16

(Läste ditt inlägg först nu!)

ramsay - Ej medlem längre2010-07-25 21:20

ingen aning. men det är en oerhört utsatt position. barn (även om vuxen) mot unga vuxna/ adolecens killgäng. inga lagar. allt är sant. inget ont och inget gott.

DIF-Elton2010-07-25 21:20
Antal inlägg: 110

Hade en väldigt stressig dröm där jag skulle hinna med ett flyg och när jag väl närmade mig flygplatsen så kom jag på att jag inte hade passet med mig, var tvungen springa hem för att hämta det och hamnade i fel kö väl på flygplatsen.
Som tur var så väcktes jag ur min dröm innan jag hann stressa ihjäl mig i drömmen!

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 21:21

Det var tonåringar i mitt fall också - lite reclaimarutseende med huvor och så.

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-25 21:24

Någon som har varit död i en dröm förresten? Alltså inte vaknat upp under själva döendet, utan varit död i drömmen.

Skulle vara intressant att höra hur det upplevdes. Tror aldrig själv jag har drömt att jag dör nämligen.

ramsay - Ej medlem längre2010-07-25 21:26

jag har varit död i drömmar. det var ensamt. tomt och kallt. en avsaknad av sig självt och inget att uppleva det med.

ramsay - Ej medlem längre2010-07-25 21:27

usch reclaimtonnisar:( jag med. drömmer om dom ofta. ibland är en kille en jag vädjar till, ngn jag hoppas på. hopplösheten är kärnan av drömmen oavsett.

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-25 21:29

Usch, det lät inget vidare. :( Hade hoppats på lite ljus i tunneln och paradis eller något.

Kirgizistan2010-07-25 21:35
Antal inlägg: 1188

Viktor_M, jag hade precis tänkt skriva om det.

Min senaste dröm var en återkommande dröm som jag haft i snart två-tre år. Den utspelar sig inte likadant men samma nyckelhändelser finns i dem.

Det börjar med att jag hör ett alarm, en explosion eller ett skrik. Jag rusar upp ur sängen och försöker lokalisera ljudet. När jag väl insett att det kommer utifrån springer jag ut och letar.

Tillslut ser jag en folkmassa, jag ser inte vad de tittar på men när jag försöker tränga mig fram vänder sig alla emot mig, jag råkar slå till någon och denna faller till marken sedan dör jag plötsligt, när jag ligger ned på marken bredvid personen jag slog ser jag ett familjärt ansikte som gråter och då brukar jag vakna.

Just ljudet, folkmassan, att jag dör och att jag ser någon gråta som jag känner men inte lyckas sätta fingret på är något som kommer om och om igen.

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-25 21:41

Kirgizistan,

Intressant. Har själv inte drömt något liknande vad jag vet. Hur brukar du må när du upplever detta? Vad jag har förstått så är död ofta något positivt i drömtolkning.

"DÖD: Se först under BEGRAVNING. Även följande tolkningar kan vara till hjälp. En väns död: bröllop - inte ditt eget! En släktings: arv. Se en död: regnväder. Tala med en avliden: vändpunkt till bättre levnadsförhållanden. Se i kista: oväntad glädje."

En tolkning direkt kopierad från sjundesinnet.se

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 21:46

Reclaimare måste helt enkelt skrivas in i Jungs drömlexikon.

Kirgizistan2010-07-25 21:55
Antal inlägg: 1188

Viktor_M, de första gångerna var det lite otrevligt, men intressant.

Därefter så vande jag mig vid det till en grad då jag började känna mig rastlös i drömmen. Det fick mig börja försöka se på helheten, jag försökte alltså lämna mitt "första person"-läge och försöka se drömmen som en åskådar, det resulterade i att jag försökte söka efter katalysatorn till det hela, men det har ju gått på halvfart och inte lett till så många svar.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?