Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 263 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linders - Ej medlem längre | 2010-07-26 19:11 | |
![]() | Jag känner flera som spelade Duck Hunt när de var mindre och är nu jägare.. :/ Det är en hemsk utveckling vi ser med tv-spelen. Förbjud allt! | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 19:16 | |
![]() | Naaaj, det går ju inte att förbjuda allt men mycket :) | |
| Gautama | 2010-07-26 19:17 | |
![]() | Nu har jag stora barn men när de var små hade jag stor koll på vad de såg på tv och vilka spel de fick spela. Skulle aldrig sätta små barn framför våldsspel och våldsamma program på tv. Varför skulle jag det? Alla som spelar våldsamma spel blir inte våldsamma, men att blunda för att det påverkar våra barn är väl onödigt. Klart att det påverkar barnen negativt. | |
| Frizk | 2010-07-26 19:17 | |
![]() | Tror inte man blir jägare av att spela duck hunt.. jag tror faktiskt att folk har en större distans mellan dataspel och sitt IRL liv.. klart skeptisk till denna teori. | |
| magnusito | 2010-07-26 19:19 | |
![]() | Om ens barn inte påverkas ETT DUGG (som en del betonar) av våld då är det läge att ta sig en rejäl funderare på vad som är fel. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 19:22 | |
![]() | Klart barn påverkas men inte bara av våld....det finns så mkt mer tyvärr :/ | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 19:22 | |
![]() | Klart barn påverkas men inte bara av våld....det finns så mkt mer tyvärr :/ | |
| Hullabalo0 | 2010-07-27 03:19 | |
![]() | iof var jag inte ett dugg intreserad tex simpsson när jag var liten. zappade förbi direkt när jag inte fatta ett dugg :P | |
| fatclown | 2010-07-27 05:36 | |
![]() | Jag erkänner, kollade på turtles och transformers otroligt mycket i mina knattedagar. Numera springer jag runt och tror att jag är en robot-ninja :( Det viktiga är väl att föräldrarna förklarar vad barnen ser. Ge ungarna lite cred, det är trots allt en ytterst liten andel (om nån) som blir våldsbenägna enbart pga våldsspel och tv-våld. | |
| Miss_jk | 2010-07-27 10:34 | |
![]() | Hur kan man tillåta en fyraåring att spela våldsamma spel och kolla på dito filmer? | |
| magnusito | 2010-07-27 10:49 | |
![]() | Håller med. Hur intresserad är man då av sitt barn. Lek tillsammans istället. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-07-27 10:54 | |
![]() | När jag en gång blir far skall jag med omsorg välja ut de skräckfilmer de skall få se. När tiden är inne förstås :) | |
| Lika bra | 2010-07-27 10:55 | |
![]() | Trodde tråden handlade om någon slags tecknad porr. hehe.. Well, om ni tror att "vuxentecknat" är ett problem för era barn att hantera är det väl bara att se till att de inte tittar på det. Svårare än så är det faktiskt inte. Barn blir överösta av så mycket annan skit framför TVn att jag skulle vara mycket tveksam till att sätta mina barn ensamma framför TVn. "Vuxentecknat" är inget som ajg direkt skulle oroa mig för, finns så mycket värre saker som t.ex. MTV m.m. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-07-27 11:11 | |
![]() | Håller med Lika bra. Fasen, när vi var små så visades ju en massa olämpligheter för barn, men det fanns, för mig iaf bara två kanaler. Fyran kom ju först 1990 med sitt läskiga bingolotto... Brrr Idag finns det massor med kanaler och det är inte så smart att låta tv:n vara barnvakt. Kör igång en Emil i Lönneberga åt dem istället! :) | |
| Savi | 2010-07-27 11:18 | |
![]() | Då undrar jag VAD FÅR ERA BARN SE EGENTLIGEN?? Allt tecknat som visas idag innehåller våld på något sett.Tom & Jerry tex,Tom gör allt för att fånga den där lilla musen medans musen typ spränger svansen av Tom,Långben får alltid ett slag i huvudet av olika föremål, I Ducktales är det zombies,Scooby Doo är det monster & spöken som tar alla till fånga,Alla disneyfilmer är det alltid nån som tar död på varandra genom våld....det går att fortsätta hela dagen att ta upp olika barnfilmer som innehåller matrial som för er är för otäckt för era barn att se.Hur tror ni era barn reagerar när Tom blir sprängd i bitar & i nästa scen springer han runt & jagar musen igen? Påverkas era barn av det.Spränger han katten hemma???NÄPP.....som jag sa innan.ATt barn påverkas av vad de gör & vad de ser är Så jävla mycket Bullshit.Barn påverkas av andra barn,vad dom gör & vad dom säger inte av en tecknad film eller ett våldsbenäget spel. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-27 11:54 | |
![]() | Att jämföra tecknade katter, hundar och råttor med människor är väl kanske lite fånigt - lite cred får ni väl ändå ge ungarna! Nog påverkas ungar av det de ser och hör - hur i hela friden ska de annars kunna utvecklas? | |
| magnusito | 2010-07-27 11:56 | |
![]() | Savi ofta tror jag att det är föräldrar som tror att barnen vill se så mycket skit, att vi inrtoducerar det till dem för att det är så barnen ska ha det numera. Likadant med godis. De efterfrågar det först när föräldrarna visat att godis ska man vilja ha. Man kan väl göra en massa annat än att titta på meningslösa filmer som bara går ut på att slå ihjäl andra. Listan är oändlig Leka, baka, gå ut, simma, bara vara, läsa bra böcker, ta med barnen i vardagssysslor det älska de att vara duktiga i matlagning, städning o dyl. Det ror kanske inte många att städa ska va nåt kul, men det är det. Min dotter älskar att gå med trasan och damtorka samtidigt som jag städar. Det är också att få en stark relation att samarbeta, att vara konstruktiv. Jag hatar all kommersialisering av barn och vi kan motverka den. Många tycker säkert att jag låter som rena stenåldern, men jag vet att om man ger all den tiden så efterfrågar de inte nån skräp på tv:n. | |
| bahrt - Ej medlem längre | 2010-07-27 13:22 | |
![]() | Vadå visas på fel tider?! Själva konceptet med tv-bolagen är väl att dom vill ha tittare, inte lägger dom sina dragplåster (som är just simpson,family guy) kl 22-24 då? Sen tycker jag det är jäkligt "Overkill" att tro att simpson och family guy skulle påverkat ett barn nämnvärt! Isf får man nog låsa in barnet någonstans i en källare om man inte vill att barnen ska se "dåliga" saker. Antar att ni går på stan med era barn då å då, inte fan sätter ni väl öronproppar i ungen för att han/hon inte ska höra vissa människor svära? För jag tror att barnet tar in mer av det än en tv-serie. | |
| Gitarrmagnus | 2010-07-27 13:36 | |
![]() | Håller med barth. Det är inte alla som jobbar 7-16 men som också kanske vill kolla på Tv. Det är väl upp till föräldrarna att hålla koll på vad barnen ser på Tv. Inte tv-bolagen | |
| Savi | 2010-07-27 18:36 | |
![]() | Tummen upp för bahrt! | |