Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 244

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kubanilsson - Ej medlem längre2010-07-26 21:17
Antal inlägg: 81

Därför att: Missbruk är missbruk !!

micro1132010-07-26 21:20
Antal inlägg: 17542

IcaPika
Bestäm dig tycker jag -- är polisen lat eller saknar den resurser?

Araknoidea2010-07-27 06:36
Antal inlägg: 783

kuba- vad är ett missbruk?

Mouche - Administratör2010-07-27 06:54
Antal inlägg: 24193

Tråden flyttad till Snack som synes.

Mouche

Araknoidea2010-07-27 07:07

ok det lät seriöst ;)

stol2010-07-27 07:22
Antal inlägg: 1015

apbur

Jag tycker att det är dålig stil av dig att kalla Polisen för en samling av lata jävlar, det gör mig föbannad. Du har inte en aning om polisyrket. Polisyrket är ett av de svåraste och mest otacksammaste av alla yrken i Sverige.

apbur2010-07-27 09:42
Antal inlägg: 9699

stol, du om någon borde kunna läsa en text på svenska.

Olzzon792010-07-27 10:01
Antal inlägg: 1

Håller med STOL: Polisyrket måste vara det svåraste, invecklade och mest "allround" som finns. Dessutom är man synad in i minsta detalj och belagd med fullt av befogenheter som så lätt plötsligt kan bli tjänstefel. Jo, läs LÄTT då vi alla vet hur knasigt allt kan bli i stressade situationer!
Angående att missbrukare har tillgångar därför att dom har råd att missbruka. Hmm, jag hoppas att det var ett skämt eller så. För, om det är något som jag VET så är det att missbrukare till 95% av fallen INTE har tillgångar.
Åter till tråden. Det var märkligt att polisen inte tog med honom lär jag säga. Som det låter när du förklarar så har vi en s.k "recidivfara" här. Alltså, att han begår samma brottslighet igen. Och, då kan/ska han gripas. Varför inte ta honom 6-8 timmar för hans berusning om man nu var hög som ett hus?
Märkligt...

_OnLiNe_2010-07-27 10:09
Antal inlägg: 13

Jag hade tagit pengarna direkt..Jag har vänner som råkat ut för liknande situation & då kom inte polisen alls..Brottet var inte tillräckligt allvarligt.Så lyckas man bli erbjuden pengar så ere bara tacka & ta emot. :-]

eeistan2010-07-27 10:38
Antal inlägg: 1542

det enda polisen är bra på är att jaga fortkörare

eeistan2010-07-27 10:39
Antal inlägg: 1542

nu är det sagt

Araknoidea2010-07-27 17:18

1- stol missuppfattade vad apbur skrev

2- tillgångar och tillgångar, pengar till missbruk vilket är en förutsättning för att kunna fortsätta missbruka. En heroinist måste kamma hem bra mycket mer pengar än vad jag behöver under en månad för att överleva.

Araknoidea2010-07-27 17:20

3- det finns inte tillräckligt med platser för att ta in narkomaner som inte frivilligt vill avgiftas.

Till- olzzon :D

kubanilsson - Ej medlem längre2010-07-27 17:58
Antal inlägg: 81

Araknoidea: missbruk är "att missbruka något" t.ex svenskarnas dumhet !!

Araknoidea2010-07-27 18:30

kuba- Jag vet definitionen av ett missbruk, men jag anser inte att flyktingar missbrukar Sverige och jag tycker heller inte den frågan hör hemma i den här tråden.

remvanrijn2010-07-27 22:17
Antal inlägg: 16500

Bilstöld är väl alltid straffbart så vett jag vet. Nu var detta endast försök att tillgripa ett fordon då han de facto in kom iväg med fordonet. Polsen ansåg väl att detta inte skulle leda till åtal och la ner ärendet på direkten.
Sen tycker jag du kan vara mera tolerant mot honom. se olikheterna i den värld han lever i och den du lever i! men lev tillsammans såsom du så fint själv beskriver det i en annan tråd. Tyvärr innebär detta att du drabbades ekonomiskt, men det är väl ingen större sak. Han sitter inte på en massa pengar men måste skaffa varje dag nya medans du är enormt rik, du har bil, du har en massa pryler som du stoppade in i den och har råd med en semesterresa! Tycker du borde vara mera solidariskt med dem som har det sämre..eller tror du han blev narkoman av egen fri vilja??

Araknoidea2010-07-29 12:02

rem
För 1000000 gången. Händelsen drabbade inte mig utan min kollega!!

Jag har arbetat med missbrukare så detta handlar inte om vad jag anser om honom som person och hans sjukdom utan snarare systemet. Det finns inte tillräckligt med vårdplatser för narkomaner. De faller helt utanför systemet både vad det gäller deras rättigheter och skyldigheter. Jag vågar påstå att samhällssynen på missbrukare är att det är en "annan typ av människor" en art vi andra inte vill beblanda oss med. Folk ser på dem med avsmak och varnar sina barn för att gå i närheten av dem.

"Tycker du borde vara mera solidariskt med dem som har det sämre..eller tror du han blev narkoman av egen fri vilja??"

Tycker att du är pinsam i ditt uttalande då du inte har en aning om vad jag är för människa och vad jag gör för andra människor!

remvanrijn2010-07-29 19:51

du visar här sympati för din kollega som hotade bussa hunden på denna stackare , inte vidare snällt av dig ,.Jag kan utläsa av ditt inlägg att du ser narkomanen som brottsling och inte som offer för samhällssystemet, men rätta mig om jag har fel.

att hålla sina barn borta från narkomaner ser jag bara som helt rätt. Skickar du dina barn till lekparken när du vet att narkomaner håller hus där???

Att inte blanda sig med narkomaner. ja tacka, om man inte har en utbildning i hur man bemöter deras beteende och resonerar med dem är det väl ett klokt val.
Är man själv ingen superstark karaktär och omgås med rökare / de som dricker alkohol är nog chansen stor att du kommer göra likadant inom en snar framtid.
Därav är jag osäker på om din analys av undvikandet av narkomaner är rätt?, det är nog i högre grad en självbeskyddarinstinkt som driver detta än att man skulle tycka just dessa människor är pest.

Araknoidea2010-07-29 20:07

Remvan

Vart vill du komma? Ja, jag visar sympati för de som blir utsatta för brott och tycker att de som utsätter andra människor för brott ska få straff/vård. Vad är det du stör dig på? Jag anser att man även har ett ansvar själv att få hjälp. Men det måste man se till individuellt, omständigheter osv. Jag tycker inte att man kan skylla på berusning, däremot kan man se till speciella omständigheter men att en person som missbrukar går fritt från ansvar tycker inte jag är ok.

Jag menar inte att mina ungar ska sitta och leka med en påtänd person. Du har ett eget sätt att tolka det jag skriver!

remvanrijn2010-07-30 16:58

nej , vad du gör för andra har jag inte en aning om, men lite kan jag dock se genom dimmolnen du sprider..

du fördömer brottslingen men skönmålar din kollega som hotar.

du beklagar att folk håller sina barn borta från narkomaner men håller med att jag tycker man gör så . hur skall jag då tolka ditt " man varnar sina barn att gå nära dem"??

"att folk ser narkomaner som en annan typ av människor som man inte vill beblanda sig" med har nog mera att göra med sin egen säkerhet än med en nedvärderande syn på narkomaner som människor, eller vad anser du?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?