Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 244

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gottmix71 - Ej medlem längre2010-07-29 20:34
Antal inlägg: 547

Kära betabloggen!!
Jag bara måste får berätta vad som hände idag! Jag var ute och rastade hundarna när jag kom fram till en gräsmatta där någon byggt upp "tidernas bästa spel". Naturligtvis pratar jag inte om "sommarsporten som passar dig" nu, utan ett JÄTTEBETAPETSPEL!!! Synd att "jag är kass på att rulla" för annars hade det varit kul att vara med! Han som var bäst ville nog inte visa vem han var av de tre som ligger överst på topplistan, men han hade "manlig burka"!
I utkanten av gräsmattan satt ett gäng betapetare och diskuterade "folk som skriver tt" och om "bilstöld, lagligt eller olagligt"... Jag tänkte först vara med och diskutera men insåg det var "dags för kaffe" så jag gick hem.

När jag gick förbi ett stort fönster så insåg jag att jag skulle behöva skönhetsoperera mig och tänkte "renovering - vad kostar det egentligen?". ska man ha råd så gäller det att hitta ett "drömjobb vi önskar fanns". Jag blev lite deppig av att tänka så mycket på mina valkar och då undrade jag för mig själv "kan man fly sina bekymmer?" Eller kan man klä sig i "plastpåsar" för miljöns skull?
Som ni märker irrar mina tankar från det ena till det andra när jag går på promenad :)
.. i ett fönster i huset före mitt så stod en man och var naken upptill, hur han såg ut nertill såg jag inte, men han skrek "SLÄPP LÖS". Jag funderarde lite på vem han kunde ha skriket det åt, men sen fick jag se vad det var! Det var "mördarflugor från helvetet" som var på väg in til honom. Varför han skrek som han gjorde vet jag dock inte, utan "note to self" måste fråga honom en annan gång.
Är det bara "skrock" eller blir man "sugen på" sitt "favoritsnax" när man promenerar? Jag vet inte men jag träffade ganntanten och jag frågade "vad gör du när regnet öser ner"? Hon tittade lite frågande på mig och sa "Vad drömde du?". Jag fattade inte riktigt vad hon menade så jag frågade om hon varit på "legoland" och då sa hon, nej men i "Paris".
När vi ändå stod där så frågade jag "vem vill ni helst se som stadsminister?" och hon såg sig omkring och sa, det är ju bara jag här, varför säger du ni? Jag svarade "vad hör du" och gick vidare. Tänk att folk inte fattar vad man säger?
När jag rundade garaget så såg jag en väldigt skum farbror som gick konstigt. Eftersom jag är nyfiken så frågade jag varför han gick som han gjorde och han berättade att han hade ett "golfhandikapp" som gjorde det. Jag tyckte lite synd om honom och frågade om han varit i "Linköping" och kollat på flygmuseet men det hade han inte, så han skyndade iväg.
När jag kom hem satte jag mig i soffan och började diskutera med en vän om "vad din travhäst skulle få för namn" och vi enades om Make money for me honey, om det skulle vara ett sto. Sen diskuterade vi om "katt skedräktig av p-piller" och himlade med ögonen och sa att det nog inte bara är katter som blir skendräktiga av sånt!! Vi ringde en kompis till oss och frågade "vad har du för mobil?" och fick honom att ta ur batteriet för att kolla, vilket ju gjorde så att det blev en rejäl "städning" bland våra vänner sen.

Det ringde en markandsundersökare för en stund sedan och frågade "betalar ni dricks på restaurang" och det sa vi att vi gjorde. Nästa fråga var lite knäpp, men man måste svara har min mamma lärt mig. Hon frågade "när grät du senast och vad berodde det på" och då kom jag att tänka på "vad det första ni gör på morgonen" betyder för mig och då började jag gråta, i direktsändning så att säga!

Nä, nu har jag tagit upp alldeles för mycket av er dyrbara tid, kära vänner. Jag skulle bara vilja påminna om "det sista ni gör innan du somnar på kvällen" är väl att borsta tänderna ordentligt?

Ha en bra kväll!
Ps: "om jag vill lära känna någon IRL" måste jag gå ut då, alltså längre ut än balkongen?

Gautama2010-07-29 20:44
Antal inlägg: 6854

Hahahaha,,du är galen:-) Skriv en bok!!<3

Pseudonymf2010-07-29 20:49
Antal inlägg: 8282

En betabloggtråd? På riktigt?
Är det inte ganska bloggigt och twittrigt att skriva i redan befintliga "dagbokstrådar"?
Kändes annars som att denna tråd enbart, hittills, handlat om era befintliga eller obefintliga barn och Gottmix klockrena inlägg. Men lycka till :)

gottmix71 - Ej medlem längre2010-07-29 20:57

Vad jag egentligen vill få fram med mina, låååånga, inlägg var att det som kunde tänkas avhandlas i den här tråden mycket väl kunde avhandlas i alla andra sjuttioelva trådar om allt mellan himmel och jord... träningstrådar för de som går promenader, chatttrådar, filmtrådar, har du sett-trådar, vi som har barn-trådar osv osv

Fast sen var det ganska kul att skriva dem i alla fall.. :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-29 21:30
Antal inlägg: 560

Någon j*vla idiot/er har snott vår bil - jag lackar!

Varför, varför, varför???

Maja G2010-07-29 21:59
Antal inlägg: 10730

Kära betablogg!
Gör som Astrid Lindgren gjorde när hon och hennes syskon träffades.
Jag upprepar ordet: Döden,döden,döden,döden.. ett antal ggr så är det gjort så behöver jag inte älta det mera. Döden har gjort sig påmind nu några dagar hos mig och det är så ledsamt..

Annars har jag inte gjort något speciellt mer än jobbat och tittat på film idag. Ätit lite smågodis och faktiskt druckit ett glas vin ( eller två då om det ska vara så noga)
Är nu ledig i tre dagar och det ska bli så skönt.

Kramizar allihopa!

ramsay - Ej medlem längre2010-07-29 22:11
Antal inlägg: 9204

kära betablogg, mitt hjärta är krossat. lovade mig själv att aldrig bli kär och nu ändå detta. ska klippa av mig håret riva ur mitt hjärta och hoppa från en bro.

ramsay 14 år

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-29 22:22

Dricker ett glas vin för att lugna ner min ilska på TJUV/ARNA!!

Varför har vissa så svårt att skilja på mitt & ditt??

@ramsay: Du kommer över det, jag svär...ta hand om dig :) Kram

sanlin2010-07-29 23:50
Antal inlägg: 1462

Tack gottmix71 för två otroligt roliga inlägg! Såå kul! =)

sanlin2010-07-29 23:51
Antal inlägg: 1462

Stackars er playboydiiva =(

Ässät2010-07-30 00:08
Antal inlägg: 4824

Haha vilken fantasi Gottmix. Mästerligt! :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-30 12:00

Fortfarande lack för att dom snott vår bil ://

Regnet öser ner så det blir till att vara inne och mysa med lillan :)

Ska även stääääda då vi ska ha lite folk som kommer på besök imorgonkväll - tjoohoo :D

gottmix71 - Ej medlem längre2010-07-31 22:29

Kära Betabloggen, gör bara ett kort inlägg pga gäster i stugan..

Idag har vi haft en bra dag, men tyvärr hände en olycka och vi undrar hur "få bort stearin från tyg"? Det var ett av barnen som orsakade detta och då undrade jag i mitt stilla sinne hur det känns "att ta ett liv".
Jag har å andra sidan hyrt en "husbil" och ska åka till "Rom" via "Gotland" snart så jag bryr mig inte så mycket.

I går åkte jag "svarttaxi" och fick höra "joggarmusik" hela vägen hem, vilket verkade onödigt då vi åkte bil! Däremot skulle jag vilja ge "dagens ros" till han som körde eftersom han skrattade då jag drog ett "eget skämt" om taxiförare.
Själv gillade han "vuxentecknat" och använde "cykelhjälm" när han gick stavgång, men alla är vi olika. Han hade en hel cd med "bortglömda låtar" i sin bil, fast jag undrade mest hur de kunde vara bortglömde för de fanns ju där! Döh..

Jag har köpt ett nytt "Pc-spel" som heter "musen död" och handlar om "sexköp".. riktigt roligt faktiskt! Kommer man till nivå 8 så är man automatiskt med i plastkortstävlingen, vilken verkar gå ut att man ska lämna sitt visakortsnummer för att vara med i dragningen av en biljett till "tjurfäktning". Hur orkar de fäktas med tjurar?

Snart är det årets viktigaste dag, nämligen "snyggaste kändisen"-dagen. Jag ska helt klart rösta på Robert Gustavsson och Mona Sahlin, men "vem är din idol"? Ska man tillåta "vänner av motsatt kön" att rösta på varandra eller ska det bara vara klubben för inbördes beundran?

Nu är jag hungrig och söker någon som är "datorkunnig" nog att "handla mat" på nätet åt mig, samt beställa "vattentobak" till min pipa. När jag själv ringde och ställde frågor så sa jag ju fel och "då gjorde jag bort mig" ordentligt.

I morgon blir det först "melodikrysset" och sen ska jag lyssna på en intressant diskussion om "littorin och arbetslinjen" som de sänder på Radio Roslagen.

"Vad dricker du just nu?". Själv tar jag en cider och begrundar dagen som varit..

Nu hundpromenad med våra 7 hundar och sedan, godnatt kära betapetare.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?