Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 541 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tess 08 | 2010-07-28 23:02 | |
![]() | lolinonek?? Va?? Det brukar ju jag skriva istället för Hejsan... Nu blir jag ledsen på ögat och ska genast uppfinna ett nytt ord :/ | |
Kirgizistan | 2010-07-28 23:04 | |
![]() | Om det var sympati du ville väcka så fungerar inte din strategi för de som inte hänger upp sig på småsaker eller surar efter förluster. Du överreagerar. Att du är besviken för att du förväntade dig ett unisont instämmande som svar är ditt eget fel, folk har mer vett än så. Jag håller med dig att förkortningar på ord som "tack" och "hej" kan verka onödiga, men det innebär inte att det mister sin betydelse. Annars hade folk inte ens skrivit dem överhuvudtaget, tro mig. Suck it up. | |
Ässät | 2010-07-28 23:04 | |
![]() | Då ska du inte spela mot mig för jag skriver alltid tt *s* | |
dragabol | 2010-07-28 23:05 | |
![]() | T (trallala) T (trallala) TT ;) | |
-rå fisk - Ej medlem längre | 2010-07-28 23:08 | |
![]() | jag skriver ofta gg, men jag menar inte good game. | |
lillan-68 | 2010-07-28 23:09 | |
![]() | Skriver oxå alltid tt eller gg, skriver man längre inlägg så hinner motståndaren dra, och jag vill hinna tacka eller gratta, så för att det ska gå fort så blir det tt eller gg | |
lillan-68 | 2010-07-28 23:10 | |
![]() | trodde gg betyder grattis grattis | |
Tess 08 | 2010-07-28 23:11 | |
![]() | gg- gamle gubbe? | |
Countrybabe | 2010-07-28 23:14 | |
![]() | Har altid tolkat TT som Tack Tack och inte som något "elakt"...folk skriver ju det när dom förlorar med... Däremot tycker jag att man hejar och tackar. jag hejar alltid och om inte motståndaren hejar tillbaka tycker jag det är ganska ohyfsat och då är jag så barnslig att jag inte tackar för match heller. Haha, så löjligt men det stör mig att man inte hejar tillbaka. Lite OT nu iofs men iaf :-) | |
Emollas | 2010-07-28 23:14 | |
![]() | När folk skriver tt till mig så skriver jag typ två andra bokstäver. som t.ex. en skriver hh = vilket förmodligen betyder hej hej och då brukar jag skriva dd tt rr ee oo pp qq ja vad det nu betyder vet inte jag men jag visste ju inte heller i början vad tt, hh m.m. betydde. Jag är Sjuksköterska och i mitt arbete så får vi inte förkorta om inte förkortningen är vedertagen i ordlistan. Ibland händer det att en del sjuksköterskor gör sina misstag och förkortar ändå och då kan det bli fel. En del förkortar t.ex. hypertoni = högt blodtryck med"HT" men det kan ju också betyda motsatsen som är hypotoni = lågt blodtryck. Inte så lyckat va? så tack för mig hs oj va betyder det nu då? ja kanske hej svejs | |
Jonisen | 2010-07-28 23:26 | |
![]() | tt- takar tackar kan ju lika gärna stå för att man tackar för att få spela mot motspelaren. GG trodde jag för övrigt stod för Grattis Grattis. | |
Emollas | 2010-07-28 23:29 | |
![]() | gg kan också betyda good game:) | |
Ässät | 2010-07-28 23:31 | |
![]() | jag skiter i vad människan skriver bara det inte är otrevligt :) | |
Måns_E | 2010-07-28 23:34 | |
![]() | Oj en sån här tråd igen :) Det var längesen. Jag tycker att folk kan få skriva tt om de vill och hör och häpna jag tycker även att det är ok om, de låter bli att hälsa eller säga hej då, tfm eller detta beryktade tt. Det är väl inte så mycket att röra upp sig över? De flesta gör det ju ändå bara av gammal vana utan att mena något annat än att försöka vara lite artiga, och slippa att få hej och tfm-maffian efter sig. | |
Bitte - Administratör | 2010-07-28 23:36 | |
![]() | Måns _E jag håller med dig , jag tycker visst det är trevligt om man hälsar och tackar men inget jag bryr mig om, i fall den andra låter bli..jag gör det nästan alltid Bitte | |
Lill-IT | 2010-07-28 23:38 | |
![]() | Varför inte ha som på ordspel, att man kan välja mellan några olika fraser? Hej, Hejsan. Halloj, Snyggt, tack för matchen, grattis, tack.. Eller näää, det blir för tråkigt. | |
bulimi3 | 2010-07-28 23:39 | |
![]() | Absolut rätt att hetsa upp sig..Alla dessa jävla förkortningar!!Vill man hälsa kan man ta sig tiden att skriva hej eller annan fras i stället för en slentrianmässig nedknackning av 2 bokstäver som man ändå inte bryr sig om.Man vill bara slippa mobben efter sig som kräver hälsning För helvete,stå på er o vägra förkortningar av alla slag | |
Bitte - Administratör | 2010-07-28 23:39 | |
![]() | Om man INTE menar det man skriver varför ens skriva av bara slentrian ,,?? Bitte | |
Måns_E | 2010-07-28 23:41 | |
![]() | Om det nu finns folk som gillar förkortningar då? Skall inte de få använda de då? | |
Ässät | 2010-07-28 23:41 | |
![]() | Jag hälsar alltid med tjo eller morrn :) | |