Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maad Max | 2010-07-29 12:59 | |
![]() | snickare kostar stålar. Ett ganska normalt pris som en snickare tar för ett svartjobb är väl cirka 200-250 kr/tim skulle jag tro. Visste inte att det fanns "normalstora" sovrum, men är det klickgolv så tar det inte lång tid att lägga om din uppfattning av "normalstort" är samma som min. Som nämnts ovan är det målningen som kommer att ta tid. GÖR DEN SJÄLV! Ta dit ett gäng vänner och bjud på mat och dricka en kväll så har du ju en renoveringsfest?! | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:01 | |
![]() | grönöga: Jag har verkligen försökt in i fördärvelse med "målarfest" e.t.c och jag har fått fin hjälp stundtals men konstaterar ändå att åttiotalister är en förjävligt lat generation med noll arbetsmoral. Som helt allena på bygget känns det övermäktigt - kanske kan jag kompromissa med att anlita målarhjälp i hälften av rummen och ta ett par själv. | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:04 | |
![]() | Maad Max: Är medveten om den subjektiva bedömningen man hade ändå nån slags förhoppning om inlevelse- och föreställningsförmåga. Typ telepat. ;) Målarfest funkar i ett par dar - men detta tar minst en vecka konstant arbete på flera amatörer och mina vänner har inte den möjligheten på flera olika sätt. Blir också hattigt och hackigt i jobbflytet om en kan komma då och en annan kan komma sen o.s.v. Man vill ju kunna köra så det ryker. | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:04 | |
![]() | *men | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-07-29 13:07 | |
![]() | Pion. Då är mitt råd blir isf att du målar alla rummen själv från golvet och upp så långt du når och lejer ut den för dig jobbigare biten, den från huvudhöjd och upp till taket. Täck/skydda golven, maskeringstejpa, fixa allt sånt i förväg så att målaren inte behöver lägga tid på det = sparade pengar... | |
| LisaLong | 2010-07-29 13:07 | |
![]() | klickgolv har jag själv lagt i 2 rum inga problem:) men rekommendearar INTE klickgolv....tappar du en synål hörs det hehehehheh | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-07-29 13:08 | |
![]() | Mysko grammatik jag hade i början där... :S nåja du förstår. | |
| LisaLong | 2010-07-29 13:12 | |
![]() | pion hur många rum är det du ska fixa? | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:15 | |
![]() | "Täck/skydda golven, maskeringstejpa, fixa allt sånt i förväg så att målaren inte behöver lägga tid på det = sparade pengar..." Smart! :) Har nu fått ett bud på 4000 svart fast pris på golven - rimligt? Tack Hoodman! Men alltså alla "fixa allt själv-utropare": Vet ni hur mycket och hur jobbigt det är att måla allt det där själv: tre lager på väggar, tak plus lister? Det är inte på tv. | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:16 | |
![]() | LisaLong: En trea på 75 kvm. | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:16 | |
![]() | LisaLong: Måste man inte ha en såg då? | |
| LisaLong | 2010-07-29 13:19 | |
![]() | ha såg? nu hajjar jag inte:) | |
| LisaLong | 2010-07-29 13:20 | |
![]() | själv har jag tapetserat ett stort kök och 3 rum hos mig, lagt in golv själv i 2 och målat 4 rumstak:) Det är inte svårt, men lite jobbigt kanske, men hellre det än att kasta ut pengar på dyra gubbar:) | |
| Gautama | 2010-07-29 13:21 | |
![]() | Klickgolv är sämsta uppfinningen i världen tror jag:-) Golvet skulle jag leja bort om man inte kan det, inget kul om det blir fel med det. Målningen skulle jag göra själv. Lycka till pion:-) | |
| pion ekrot | 2010-07-29 13:25 | |
![]() | Lisalong: Ja, det går säkert. Det tar tid. Tid är pengar. Men visst, jag ska rycka upp mig. Grejen är också att det är en renovering som syftar till framtida flytt, och inte en renovering som syftar till att "hej, här ska jag bo länge å vad mysigt och fint jag ska ha det". Med såg tänkte jag på att man måste såga till bitarna för att det ska passa? Gautama: För att? Svajigt? Tack! :) | |
| Gautama | 2010-07-29 13:27 | |
![]() | Det ser oäkta och plastigt ut. Låter väldigt högt när man går på det. Svajigt också har jag märkt hos en del. Sen är jag sån som gillar att gå barfota och vill då ha ett skönt golv under mej. Äkta trägolv är det enda som gäller för mej i allafall:-) | |
| LisaLong | 2010-07-29 13:27 | |
![]() | jovisst vissa bitar behövs sågas, men en såg är inte dyr:) Lycka till med renoveringen varje fall:) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-07-29 13:28 | |
![]() | Pion Ekrot: "Men alltså alla "fixa allt själv-utropare": Vet ni hur mycket och hur jobbigt det är att måla allt det där själv: tre lager på väggar, tak plus lister? Det är inte på tv." *asg* ;) Ja jag vet. Köpte hus förra sommaren/hösten... Har målat en hel del i kåken nu, mer kvar ändå.... Har du funderat på tapeter? I ena dotterns rum var det mörkt "blodröda" väggar :S Jag såg framför mig 6-7 lager färg för att täcka, väggarna skulle bli vita. Vi valde att tapetsera istället. Vi var två personer och det tog ca en dag, vi stressade inte utan höll en lagom trivsam takt med lite fika och mat då och då. Blev ett toppenresultat. Vi lyckades hitta rullar till utförsäljning/utgående sortiment och därmed ett mer än rimligt pris/rulle. Vill man kan man ju även göra fondvägg. Det var bra mycket lättare att tapetsera än jag trodde. Och hittar du tapetrullar till ett bra pris(utan mönsterpassning är att föredra!)så blir det inte dyrare än att måla. Ju billigare färg du köper ju fler lager blir du tvungen att måla, stämmer ganska bra om man inte har turen att få tag på kvalitetsfärg med hög täckningsförmåga till ett bra pris/rea el dyl. | |
| LisaLong | 2010-07-29 13:29 | |
![]() | Gautama jag håller med till 100% fast jag har det själv men jag har inte klickgolv som ska likna trä:) Däremot är mina inte svajjiga, dom du har gått på måste varit dåligt lagda:) | |
| Gautama | 2010-07-29 13:30 | |
![]() | Vad är det för färg på väggarna nu och vad har du tänkt dej för färg sen? Tre lager låter mycket? | |