Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 245 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2010-07-31 14:13 | |
![]() | Man kanske inte väljer det man känner alla gånger. Då tycker du att skamlöst beteende eller att ha förmågan att känna skam är ett rationellt val. Gosse vad du är ute och cycklar. | |
| LisaLong | 2010-07-31 16:15 | |
![]() | bidragsHAT kanske är lite att ta i :) Jag tycker att vissa bidrag är bra vissa inte. Sen anser jag dock att vissa grupper absolut inte ska ha bidrag och vissa grupper mer i bidrag. Tycker politikerna ska titta över alla bidrag och göra lite ändringar | |
| Savi | 2010-07-31 16:22 | |
![]() | Littorin ska bara gå & slänga sin skit nån annanstans,han är inte värd ett jävla öre han begär! | |
| Minta | 2010-07-31 17:28 | |
![]() | Vilken annan arbetstagare i Sverige kan få ett sådant avgångsvederlag för att säga upp sig från sitt jobb? du och jag hade tvingats till a-kassan första dagen, om så vårt barn hade dött eller vi sitter i rullstol med brutna efter en olycka i Afganistan. | |
| chuchford | 2010-07-31 17:35 | |
![]() | Håller med Penny Wise om fallskärmar, det är ett skamlöst ofog. På samma sätt som miljonbonusar när företaget går dåligt. Hade varit bättre om alla dom som blev arbetslösa nu under lågkonjungturen, då chansen på ett nytt var som lägst, fick ut en fallskärm så dom slapp gå från hus och hem. Bättre än att göda den som redan är rik hade varit att använda Littorins fallskärm till att styra upp Försäkringskassan så att dom som verkligen behöver bidrag får det. | |
| sejmårr | 2010-08-02 01:03 | |
![]() | Jag fick ett SMS från en kompis: "Littorin har 113 tusen kronor mer än dej i månaden!" Jag jobbar förstås deltid inom vården... men jag JOBBAR häcken av mej. Jag svarade henne att girighet är en dödssynd och att Littorin får sitt straff sedan - i HELVETET! Man kan iallafall hoppas på någon rättvisa i efterskott... | |
| magnusito | 2010-08-02 09:30 | |
![]() | Ja det kallas fallskärmar för vissa, bidrag för vissa. | |
| janne121212 | 2010-08-02 10:03 | |
![]() | Det finns fler som gottar sig och hon tillhör ju dem som påstår att hon står på de svagas sida. "Enligt Affärsvärldens beräkningar kan Systembolagets vd kvittera ut 35 miljoner i pension vid 60 års ålder. Då hon har suttit som vd i tio år blir kostnaden för Systembolaget totalt 55 miljoner kronor eller 5,5 miljoner per år. Det generösa avtalet kan inte omförhandlas. Anitra Steens avtal gäller att hon vid 60 års ålder får 70 procent av den lön hon hade 2001, som var nära 1,7 miljoner kronor." | |
| le-lou | 2010-08-02 10:10 | |
![]() | Vilka av politikerna har INTE fallskärm? Tror ni Ohly tackar nej till sin? | |
| le-lou | 2010-08-02 10:13 | |
![]() | Har sagt det förr och säger det igen : politiker ÄR hycklare. Allt de förespråkar är sånt som inte ska gälla dem själva. Spelar ingen som helst roll vilken "sida" de står på, blå, röd, grön.. Bara det visar att människans medfödda girighet har inget att göra med varken religion, hudfärg eller för den delen - partifärg. De är lika goda kålsupare hela högen, en del mer och andra lite mindre. | |
| micro113 | 2010-08-02 10:28 | |
![]() | Jag tror inte Ohly står bakom "arbetslinjen" om Littorin och kompani framfört till alla andra. Jag tror inte Ohly kräver att man registrerar sig hos arbetsförmedlingen dagen efter sitt barns död. Jag tror inte Ohly anser att det är barnens morfar som skall försörja de barn som Ohly och hans f d fru satt till världen. Jag tror helt enkelt inte Ohly delar Littorins syn på hur världen skall fungera för andra på särskilt många punkter. Lustigt för övrigt hur Ohly tycks dras in i varje diskussion. | |
| magnusito | 2010-08-02 10:34 | |
![]() | En skillnad är dock att Littorin och den här regeringen smutskastar om männiksor kommer i ett läge där de måste ta hjälp av samhället eller av sin arbetslöshetsförsäkring och driver en politik därefter. Att sedan själv kvittera ut ett osedvanligt högt bidrag samtidigt som man han sagt upp sig själv från jobbet. Makalöst! | |
| le-lou | 2010-08-02 10:40 | |
![]() | micro - Ohly är ju kungen bland hycklarna så det är väl inte så konstigt att karln dras upp. För övrigt undrar jag på vilket sätt det skilde sig , angående det där med att sorgepeng efter barns död, under de rödas tid? Fick man mer då eller vad, i så fall har jag missat nåt? Vad Alliansen däremot har gjort, är ju just att tagit fram ett förslag på att man får vara hemma med ersättning tio dagar efter barns död. Det är i alla fall 10 dagar mer än vad de rödas politik har gett. | |
| janne121212 | 2010-08-02 11:03 | |
![]() | Ohly dras in i varje diskussion därför att om de rödgröna vinner valet har vi en kommunist i regeringen. En kommunist som hela sitt liv stöttat den ena diktaturen efter den andra och tyckt att ändamålen helgar medlen. Visst finns det de som råkat illa ut under alliansens dagar men så var det även under sossarnas regeringstid. Förhoppningsvis är den stora bidragseran slut för alltid och folk kan i stället få chansen att försörja sig själva. Det är givetvis svårt att bryta detta mönster för sossarna har med sin bidragspolitik skaffat sig en hel del trogna väljare. Magnusito och micro gillar att måla upp skräckscenarier men när ni väl en gång går i pension tror jag att ni kommer att ha alliansen att tacka för att det fortfarande finns pengar till ett bra välfärdssystem. | |
| Minta | 2010-08-02 11:03 | |
![]() | Jag tror inte man tvingades till a-kassan dagen efter ett bans död, och mannen som skadats i Afghanistan och inte kunde gå, hade inte heller han tvingats till a-kassan första dagen han kom hem. För att få ersättning vill säga. | |
| le-lou | 2010-08-02 11:08 | |
![]() | snälla Minta, man fick inte ett korvöre innan heller för barns död. Om du tar reda på fakta innan du bara bestämmer dig för att allt är alliansens fel..ni verkar tro att det var guld och gröna skogar innan alliansen kom. Vad jag kan minnas så var inte folk speciellt nöjda då heller. Och så kommer det alltid att vara, man kan inte alltid vara nöjd. Men nog är det klassiskt, det där om att "det var bättre förr"... man tenderar att se bakåt i det mesta i livet och upphöja det som ligger i det förgångna. | |
| Minta | 2010-08-02 11:12 | |
![]() | Men då fick man väl sjukpenning i alla fall. | |
| le-lou | 2010-08-02 11:16 | |
![]() | tror du det eller vet du det ? Källa i så fall. För man har aldrig blivit sjukskriven pga sorg, det är ett som är säkert. Om du pratar sjukskrivning för depression så kan jag upplysa dig om att det kan man bli i dag med. | |
| Minta | 2010-08-02 11:21 | |
![]() | Jag tror, är nog ganska säker på att att man blev sjukskriven om ett barn dött tidigare. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-08-02 11:25 | |
![]() | REKRYTERING AV POLITIKER: Faktiskt är det så att det är mkt trögt med rekryteringen av politiker på alla plan - från kommunala nämnder till riksdagslistor. Den mediala fokuseringen på högst ovanliga snedsteg typ porrklubbar(Motala- och Gävlefallen) och prostitution (Littorin verkar faktiskt vara oskyldig, till sorg för Aftonbladet) medverkari hög grad att vanligt folk inte vill ta på sej en roll som man förknippar med armbågsmentalitet och bidragsfusk m.m. ((Göran P:s ledarstil (oavsett hans goda statmannakvaliteér) fick ett tämligen odiskutabelt kvalitetsvakum i SAP:s ministerskikt som resultat; vem utom Mona S vill ställa upp som partiledare?)) Om vi ska kunna få kompetenta krafter att ta på sej otacksamma politiska roller - t.ex. är ngt ostört privatliv knappast att tänka på - fårvi vackert "muta"/locka med höga löner resp. avgångsvederlag. Vad är alternativet,anser ni här? Allmän tvåårig samhällstjänst som politiker, eller vad? Ni som klagar ställer väl upp? Jag har varit kommunpolitiker och kunnat se nedgången i kompetens och civilkurage och är i stort sett pessimistisk av nämnda orsaker. Den representativa rekryteringen är en demokratisk ödesfråga! | |