Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 245 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-05 17:43 | |
![]() | YUK! hatar hundar. borde vara förbjudet att ha inomhus öht. | |
| micro113 | 2010-08-05 17:52 | |
![]() | ramsay Fast om du hatar hundar så borde du ju vara glad över om folk håller dem just inomhus -- då slipper du ju möta dem utomhus, menar jag. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-05 17:52 | |
![]() | mjo. iofs. | |
| Minta | 2010-08-05 18:26 | |
![]() | Jag älskar hundar. Utom små ettriga och utom min hund när den fäller vit ull i hela lägenheten och vägrar bli borstad. | |
| Ögonsten - Ej medlem längre | 2010-08-05 19:16 | |
![]() | Hundar som skäller kan bero på OLIKA massor anledningar! Skyll ALDRIG på hundar eller ägarna, DET BEROR på VAD innan man dömer,! DÖM ALDRIG !! | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:02 | |
![]() | Man kan peta in en korv fylld med råttgift, genom brevlådan. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:05 | |
![]() | Vem vill fö ha en hund ö h t? | |
| cessely | 2010-08-05 20:05 | |
![]() | GRÅDASK!!!!! DET KLASSAS FAKTISKT SOM DJURPLÅGERI OCH DET ÄR ALDRIG(!) OK! | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:07 | |
![]() | Skoja ju bara! | |
| cessely | 2010-08-05 20:10 | |
![]() | mmm, det hoppas jag... *muttermutter* | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:10 | |
![]() | Vi hyrde en gång ett hus på Korsika och stördes väldigt grannens dobermanpincher som skällde 24 timmar/dygn instängd på tomt med högt galler. Ägarna såg vi aldrig till. Där kliade det verkligen i fingrarna att förpassa hunden till de sälla jaktmarkerna. | |
| cessely | 2010-08-05 20:14 | |
![]() | den kanske skällde för att den inte gillade att vara instängd 24 timmar/dygn... | |
| micro113 | 2010-08-05 20:16 | |
![]() | Ögonsten Vem skall man skylla på om inte ägaren (- och hunden) menar du då? Grannen som har fräckheten att störa hunden, eller? Det är självklart ägarens fel och ansvar om hunden står och gafflar i ett, det är upp till ägaren att åtgärda problemet oavsett orsak. Fungerar inget annat så får man flytta ut på landet utan grannar, eller besöka veterinärens slutstation -- det är ett ansvar man har mot sin omgivning och gentemot hunden som hundägare. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:18 | |
![]() | Ögonsten: "Hundar som skäller kan bero på OLIKA massor anledningar! Skyll ALDRIG på hundar eller ägarna, DET BEROR på VAD innan man dömer,! DÖM ALDRIG !!" *Harkel...* En hund som är instängd i en lägenhet hela dagarna och skäller mer eller mindre konstant. Och du säger - "Skyll ALDRIG på hundar eller ägarna". Vad ska man som granne göra menar du? Är det inte HUNDEN som SKÄLLER och ÄGAREN som lämnat den ensam...? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-05 20:19 | |
![]() | Hej Micro ;) | |
| golden | 2010-08-05 20:25 | |
![]() | jag gillar korvförslaget.. | |
| Ögonsten - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:21 | |
![]() | Hur vet du att ägare lämnar hunden hemma själv hela dag ? Om det du gör att du VET om det, VARFÖR gör du inte polisanmälan då? då är det DU som är också djurplågeri som inte anmäler för det. Är detta verkligen sanningen?? Eller skäller hunden FÖR att ägare har ÅKT. SJÄLVKLART ska hundar inte skälla ,absolut inte men det finns många orsaker till det!!! | |
| Ögonsten - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:24 | |
![]() | Man ska självklart lära hundar att inte skälla men som sagt det finns många anledningar till det, hunden kan skälla bero på: gillar inte och vara ensam, ägare kanske åker iväg ch handlar mat snabbis, kan väl inte ta med hunden in heller! Nummer 2: Hunden kanske skäller för att är orolig på något sätt, det betyder inte det är djurplågeri. Det är såklart djurplågeri om ägare lämnar hunden hemma hela dag o den skäller, absolut men VARFÖR gör man INTE polisanmälan för det?? Och till djurskyddadförening?!?!?! . Istället gnäller DU här, varför gör du inte anmälan mot det då?! Har du bevis? att hunden är hemma ensam hela dag??. | |
| Ögonsten - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:26 | |
![]() | Som ni säger: skäller dygnt 24/hour, då bajsar o kissar hunden inne då. Varför GÖR DU INTE ANMÄLAN FÖR DET? ELLER ÄR DET BARA SKITSNACK ??. Jag skulle DIREKT GÅ OCH ANMÄLA POLIS,O.S.V ABSOLUT! | |
| le-lou | 2010-08-06 11:33 | |
![]() | Ögonsten, vad babblar du om? Jag vet att ägaren lämnar hunden ensam. Varför? Jo för att jag ser med mina ögon hur ägaren går till jobbet. Jag har varit sjukskriven och är därmed hemma på dagarna. Jag HAR anmält det. Försök du polisanmäla en hundägare vars hund skäller, det går säkert finemang eller så får du samma svar som jag fick : "Ring Länsstyrelsen. Klick". Bara det att det hade vi redan gjort. 2 gånger. Om du hade läst tråden så hade du förmodligen fått den informationen redan. Vilken sanning snackar du om? jag förstår inte. Vems fel är det att hunden skäller menar du? Om det inte är hunden eller hundägarens fel så kanske det är pizzabagarens? och för det andra : VAD SPELAR DET FÖR ROLL VEMS FEL DET ÄR?? Har man hund så ligger det på ditt ansvar. | |