Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 883 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| HannaSofia | 2006-06-12 01:39 | |
![]() | Ja du FORUM. Vi har maneter och ni har algblommning. | |
| HannaSofia | 2006-06-12 01:46 | |
![]() | Hunkalunk, Gröna Lund är ett tivoli. Liseberg är en Nöjespark. Vad man tycker bäst om är väl en smaksak. | |
| Mikkamel | 2006-06-12 01:47 | |
![]() | Jo, men vi kastar inte algblomningen på varandra som folk gör med maneter. Vi behandlar algblomningen som man skall behandla vilken mobbare som helst och ignorerar den tills den ger upp och ger sig på någon annan. Men det går ju inte att gå ner till en strand på västkusten utan att det kommer någon - för att använda göteborska termer - go och gla' 7-åring och dunkar 4 kilo frätande, giftig gelé i ansiktet på en. | |
| Rosa Fåret - Ej medlem längre | 2006-06-12 01:48 | |
![]() | Vet inte om jag riktigt kan hålla med dig där Hunkalunk! Aldrig testat Barnens Dag och Skoogs tivoli i Boden? | |
| Mikkamel | 2006-06-12 02:10 | |
![]() | Jag vill påpeka att Gröna lund är en nöjespark OCH ett tivoli. Det handlar inte om vilken sort man tycker bäst om, om man inte samlar på foton där man står och gnuggar sig mot rosa kaniner så har Gröna lund allt som Liseberg har och mer. | |
| HannaSofia | 2006-06-12 02:16 | |
![]() | Mikkamel, det intressanta med manter är att dom inte tycker om varmt vatten. När vattentemperaturen stiger, försvinner maneterna ner på djupare vatten. Jag har trots mycket badande i mitt liv aldrig bränt mig på någon manet ännu. Men om du fått en brännmanet dunkad i ansiktet av en go och gla` 7-åring då förstår jag om du hellre vill stanna i algsörjan ;-) | |
| Mikkamel | 2006-06-12 02:24 | |
![]() | Manéter kan väl knappast tycka om eller ogilla saker, de har ju inga hjärnor och åtminstonde blåmaneter simmar ju inte själva utan bara driver... Men när vattnet blir varmare än maneterna sjunker de väl kanske ner på botten... Hur som helst är Stockholm bäst! | |
| HannaSofia | 2006-06-12 02:46 | |
![]() | Nu är ju iofs kaninerna gröna :-) och jag antar att dom finns till för att i första hand roa barnen... Liseberg är 200 000 kvm stort. 300 000 glödlampor lyser upp det varje kväll och varje år planteras lika många lökar ut i parken. Nästan hela Sveriges trädflora finns representerad och det finns 35 olika åkattraktioner att välja på. 2002 besökte 3,4 miljoner människor parken. Gröna Lund är 38 000 kvm och är hopplöst inklämt utan möjlighet till att expandera. 30 åkattraktioner har dom klämt in. Säger väl sig själv att det inte blir mycket yta över till park. På vilket sätt anser du att Gröna Lund är en park? | |
| Mikkamel | 2006-06-12 03:24 | |
![]() | Ah, jag visste inte att någon var intresserad nog av flora för att betala inträde för att se den. Parker finns väl gratis i både Göteborg och Stockholm? Men fair enough, jag kan inte påminna mig någonting som gör Gröna lund till en park, dock anser inte jag att det gör någon skillnad i underhållningsvärdet. Är kaninerna verkligen gröna? Är inte kaninen på loggan rosa? | |
| monkan56 | 2006-06-12 06:43 | |
![]() | Jag som bor norr om Gävle röstar på Göteborg. Trevliga människor, känns nära till allt, spårvagnar och läget. Tycker inte att Göteborg mest består av Lisberg precis...Heja Göteborg!!! | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2006-06-12 07:19 | |
![]() | Mikkamel! Kaninerna är gröna med rosa öronvax... eller är det bara insidan på öronen som är rosa?! Minns inte riktigt... När jag ändå är inne på tråden så får jag väl rösta också och då röstar jag självklart på den härliga staden Göteborg. En härlig och gemytlig liten stad, som för mig som är Tjörnbo verkar enorm. Stockholm är för mig ganska opersonlig. Det finns så många människor där, så man kan gå omkring en hel dag utan att möta en enda som man känner. Annat är det i Göteborg. Men någon kanske kan starta en ny tråd där man istället diskuterar maneter/algblomning, och en annan tråd där man diskuterar Liseberg/Gröna Lund. | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-06-12 09:30 | |
![]() | Svårt val.. har alltid gillat göteborg, men Sthlm har ju massa fina sidor åxå.. men jag tror att Gbg vinner med en hårsmån =) .... | |
| Bim1964 | 2006-06-12 10:23 | |
![]() | Hm var i Stockholm 1984 eller 1985 tror jag att det var, vi skulle på Monsters of rock galan där. Hela vägen upp till Stockholm var det skyltat Stockholm med jämna mellanrum, gick bara inte att missa liksom. Men när vi skulle hem igen var det inte lika självklart vi snurrade runt ett bra tag, innan vi fick tag i en gammal man som hoppade in i vår bil och lotsade oss ur den stora staden. Tack och lov men det tog många mil innan vi fick syn på den första skylten som det stod Göteborg på. Har en barndomskamrat som bor i Stockholm (kärleken förde henne dit) men varje år dom har semester åker dom hit ner till västkusten för det är så vackert tycker han. Visst finns det maneter i havet men vi har väldigt många fina insjöar med för dom som föredrar sötvatten. Sedan så har vi ju Gotia cup världens största fotbollsturnering och lagen kommer tillbaka år efter år så något bra måste det ju vara här. Sedan så har vi ju för dom som gillar och tål det, färska räkor och kräftor. Och inte att förglömma Avenyn med alla dessa uteserveringar där man kan sitta i solen och sippa på en öl och bara tjöta lite med folk runt i kring . Sedan om man vill vara riktigt Göteborgs ska man åka Paddanbåten som tar en runt i kanalen och en bit ut i hamnen. Så Liseberg då med sin stolthet Balder om man nu gillar berg och dalbanor så är den i särklass helt enklet, finns många fler attraktioner som bara är ett måste att åka när man är där. Sedan finns ju Tyrolen på Liseberg där man kan ta en bira och äta en bit mat och bara vara. Så för mig är det självklart att Göteborg är bäst. | |
| ecar | 2006-06-12 11:08 | |
![]() | Göteborg lätt, Stockholm är sveriges bakgård ditt åker man bara om man absolut är tvingad till det o knappast då heller, men sveriges vackraste stad är Helsingborg | |
| HannaSofia | 2006-06-12 11:16 | |
![]() | För mig är frågan om vilken stad som är bäst igentligen omöjlig. Då jag är född, uppvuxen, boende och hemtam i Göteborg är jag ju ganska partisk. Ville ändå bara säga att jag tycker Stockholm är en otroligt vacker stad och jag blir alltid trevligt bemött i Stockholm och har hittills vad jag kan minnas aldrig träffat på någon otrevlig Stockholmare. För övrigt har ni en i särklass outstanding om än dyr plantskola däruppe (Zetas) ute vid Kungens kurva. | |
| MrsFlash | 2006-06-12 11:42 | |
![]() | För att säga det kortfattat: Göteborg. | |
| jssfrk | 2006-06-12 11:59 | |
![]() | Jag är fett less på sthlm. Men jag vet inte om götet är så värst mkt bättre. Jag bodde tio år i Mölndal som barn, och det var ju ganska kul att åka till Askim och bada, men själva stan minns jag inte så mkt av. Nordstan var rolig när jag var barn, och nu när jag varit där i vuxen ålder har det varit många gaisare där, så det lär ju vara rätt ok fortfarande. Men folk är faktiskt trevligare i Göteborg. | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-06-13 13:52 | |
![]() | Stockholm - min pojkvän, min flickvän, min älskare och min lärare! Få städer är så vackra. Dessutom, som en sann modefreak som jag är, så älskar jag det faktumet att vi klär oss snyggast i landet. Dock så har Gbg:arna Liseberg, och det är oförlåtligt. Liseberg är så mycket skojigare än Grönan. Det är taskigt mot Stockholmare. Men vi kan ju inte ha allt. | |
| Pekkis | 2006-06-14 10:21 | |
![]() | Göteborg vinner med hästlängder. Om inte annat så har vi Hisingen, och närmre till Ullared =) | |
| HannaSofia | 2006-06-14 11:37 | |
![]() | Ja kom hit till Göteborg i sommar och åk båtturen Hisingen runt. www.paddan.com/SE/tu...-t uren.htm | |