Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 254

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LisaLong2010-08-10 09:06
Antal inlägg: 2725

Nilli det låter fint, jag tycker du ska leta reda på en bild på internet du gillar, printa ut den ta med den till tatueraren och vissa och förklara, så kan ni säkert komma överens om en bra lösning:)

Nilli - Ej medlem längre2010-08-10 09:06
Antal inlägg: 496

Ah men det skulle inte göra något. Om det gick skulle jag tatuera min tatuering vit, men det blir ju svårt på svart :P

Nilli - Ej medlem längre2010-08-10 09:07

Om den var vit så skulle det iaf bli mindre synligt.

Evil Angel2010-08-10 09:10
Antal inlägg: 118

Att titta på färdiga motiv och välja en är inte särskilt svårt, men chansen att du ångrar den nya tatueringen är stor då. Det bästa är att komma på en helt egen design.

Kolla runt lite på nätet så får du säkert nån bra idé. En "riktig" tatuerare ska kunna skissa upp en tatuering åt dig, så om du kommer på olika saker som du vill ha med i en enda så ska han som sagt kunna skissa upp en. Försök att komma på något som verkligen speglar dig eller som tilltalar dig.
Här kan du kolla lite olika motiv: www.tattoojohnny.com/

Nilli - Ej medlem längre2010-08-10 09:18

Jaa det vet jag. Skulle gärna tatuera min dotters ansikte men det är ju svårt att tatuera det över en stjärna haha. Och problemet är egentligen inte att hitta motiv, snarare att jag måste ha TVÅ som matchar varandra.

Tack för länken.

Evil Angel2010-08-10 09:25
Antal inlägg: 118

Du behöver absolut inte inte ha 2 matchande motiv på vardera arm. Jag skulle hellre satsa på olika motiv till vardera arm. Personligen tycker jag att det är snyggare med olika motiv än matchande. Blir kaka på kaka annars känns de som.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-10 09:32

Ja jag tänkte inte precis likadana utan något som kan vara en röd tråd. Jag gillar helheter, spridda skurar gör mig stressad.

gottmix71 - Ej medlem längre2010-08-10 10:06
Antal inlägg: 547

Kolla på Evil Angels länk under star tattoo så hittar du massor av typ "rankor" med flera stjärnor i, kanske en sån skulle passa??.. En större syggt stylad stjärna för dig som mor och en mindre för din dotter (eftersom du och din dotter naturligtvis är stjärnor) :D ..sammanlänkade på något snyggt vis på underarmen.

cessely2010-08-10 12:19
Antal inlägg: 100

Jag har gått på föreläsningar om laserbehandlingar, och då också om hur man tar bort tatueringar.
Det är några saker man ska veta innan man gör det:
1. Det kommer ta flera behandlingar för att ta bort motivet, antalet beror på djup, färg och ålder.
2. Varje behandling kostar en hel del...
3. Det gör mycket ondare än att sätta dit tatueringen till att börja med eftersom man måste gå djupare ner i hudskikten med lasern än vad färgen ligger (hänger ni med).
4. Det kommer att bli ett ärr av något slag och man rekommenderar inte tatuera där igen... (det är något med att det är mindre bra att tatuera på ärrad hud, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det va nu igen...)

Är man ok med allt det här så är det ju bara att tuta och köra.

Tittade också på länken med bilden på motivet och jag tror att det kan bli svårt att tatuera över det, det måste ju i så fall vara något som också är "helt svart", en porträttbild skulle antagligen inte göra jobbet...

Lycka till.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-10 12:32

Cessely. Tack för den hjälpen! Jag har inga problem alls med något av de ovantående eftersom att det knappt ens kändes att tatuera sig och ärr gör inget men vissa har jag sett har blivit helt missbildade typ..Och vad det gäller att täcka över så håller jag med dig, det kommer bli jättesvårt att täcka!

cessely2010-08-11 10:53
Antal inlägg: 100

Du kanske kan "lasra" ner lite grann, då kanske det är lättare att tatuera över och huden borde bli mindre "stressad" om man inte går igenom hela laser processen. (om du förstår hur jag menar)

Prefixen2010-08-11 12:05
Antal inlägg: 421

Jag har en fråga ... tänkte du inte efter typ "miljoner" gånger innan du gjorde den där tatueringen?? På det stället?

Alltså, missförstå mig inte. Har inget emot tatueringar och har själv ett par. Har till o med tatuerat över för att jag tyckte den såg blek o tråkig ut, plus att jag blivit "mer vuxen" och kände motivet var lite fel för mig.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-11 12:09

När man fyller 18 så har man väntat på att "få" göra massor av saker, en av dom sakerna var för mig en tatuering, som visade sig bli två. Det spelar ingen roll nu hur många gånger jag tänkte efter, jag har ju dom och vill inte ha dom.

Prefixen2010-08-11 12:31
Antal inlägg: 421

Aja, man lär sig av sina misstag i livet :)

Men hade jag valt mellan att tatuera över eller att ta bort med laser hade jag inte valt lasern. Det kan bli riktigt fel och i många fall så blir det de och märkerna efter är fulare än en tatuering man inte är nöjd med.

En tatuerare är duktig på att hitta "kvinnliga" motiv och lyssnar på en när man förklarar. Min panter på 15 cm x 5 är "försvunnen" under en ny tatuering som är helt klar mycket kvinnligare och är "jag" :)

lycka till!

Nilli - Ej medlem längre2010-08-11 12:52

Haha ja det gör man. Och tur är väl att man lär sig iaf.

Ska gå till en tatuerare och höra och bestämma utefter det. Det verkar vara många som annars fått goda resultat av laser.

Tack!

gnill2010-08-11 13:08
Antal inlägg: 1942

Jag har opererat bort en tatuering. Ärret är jättesnyggt (dvs syns knappt). De skar ut hela i en cirkel och sydde ihop kvarvarande hud i S-form. Första 2 åren syntes ärretmer (rödare). Sedan har det knappt synts alls. Då för 15 år sen bekostade landstinget det hela, men ring en plastikkirug och fråga vad de tar. Kanske billigare (och säkrare) än laser?

Akrylamid2010-08-12 22:03
Antal inlägg: 33

tattoofree.nu/

Ögonsten - Ej medlem längre2010-08-12 22:06
Antal inlägg: 281

en fråga.varför tatuerade du dig??.
Jag har tänkt på det rätt läääääääänge, 7 år och bestämt mig att tatuera och är nöjd med mina 8 tassar i ryggen =)
man måste tänka noga, du får väl lägga på nåt på istället, tror det kostar tusenkronor för att få den bort via laser.

anneli72 - Ej medlem längre2010-08-12 22:42
Antal inlägg: 11612

Jag såg en tant på tv i morse som var mycolog eller något.

gissa vad galningen hade tatuerat på biceps?

anneli72 - Ej medlem längre2010-08-12 22:52
Antal inlägg: 11612

Kantarell...helt galet.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?