Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 255

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 12:59
Antal inlägg: 496

Gautama, det handlar om respekt. Man tar inte någons tid när dom bokat, när man bor i lägenhet så finns det oftast inte tvättid när man behöver den, då kanske man bokar till mitt på dagen och får ställa in annant pga att tvätta och om någon då tar tiden så är det väl klart att man blir förbannad.

yogamama - Ej medlem längre2010-08-17 12:59
Antal inlägg: 4752

Jag råkade precis ut för detta idag, men valde att låta dennes maskin tvätta färdigt ( tog 35 minuter) under tiden satte jag och min son oss på trappan utanför och klappade en katt. För ett par år sen hade jag nog gjort som du, men nuförtiden väljer jag mina krig och lever efter parollen " lugn och fin " (för det mesta iaf)

Pandina2010-08-17 13:00
Antal inlägg: 727

gottmix, ur ens egen synpunkt så visst, man kunde gjort vissa grejer bättre själv till exempel att vara där nere en kvart INNAN tvättiden börjar och man kunde gjort si eller så - men såvida inte grannen spionerar på en för att försäkra sig om att det är OK att sno tvättiden (typ ser en gå hemifrån med resväskor el dyl), så kan den inte veta av vilka anledningar man måste tvätta just då, och inte heller av vilka anledningar man inte kan förlåta dem för en sådan grej.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 13:01

Gottmix, vad spelar det för roll? I regel så har man en timme på sig att ta sig till tvättstugan, om man inte hunnit då pga annat som kom i vägen så får någon annan ta den. Det är ingen som kommer upp med hagelgevär och säger att man MÅSTE vara där 5 minuter innan för annars kommer en idiot och tar tiden för en :P

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-17 13:01
Antal inlägg: 37631

ja sådana människor som inte respekterar andras tvätt tider är ett problem folk har mördat för mindre än så,vi hade en toka för länge sen när jag bodde med delad tvättstuga,som när hon fick lust och tvätta tog hon bar ut tvätten ur tvättmaskinen och la in sin tvätt alla tröttnade på henne och hon fick mycket klagomål,då gjorde komunen sittfemtioelfte cp chackdrag och helt sonika köpte in ett hus till damen,så hon kunde härja med sin tvätt hur hon ville,nä man mara måste respektera andra mäniskor

Pandina2010-08-17 13:01
Antal inlägg: 727

får nog gå ner och försäkra mig om att min tvätt inte brunnit upp eller nåt... >_<

Gautama2010-08-17 13:02
Antal inlägg: 6854

Nilli det jag menar är att denna person som tagit tvättiden kanske tog fel på dag helt enkelt. Det kanske inte alls handlar om att vedebörande var fräck och inte visade respekt.

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-17 13:04

även om det bara ligger en stumpa i maskinen så får man snält vänta på sin tid ,det handlar inte om mängd tvätt,man tar ingens tvätt tid

Nilli - Ej medlem längre2010-08-17 13:05

Gautama, nej det är möjligt men jag förstår inte varför man inte dubbelkollar, jag springer ibland upp och ner från tvättstugan 3 ggr för att kolla, jag kan vara lite förvirrad :P men då vet jag iaf att det är rätt dag. Det är som att säga i skolan "Nej jag glömde att vi hade lektioner i skolan så jag tänkte inte på att rasten tog slut". Jättekonstigt och för mig inte godtagbart :)

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-17 13:07

efter som förmodligen alla som delar din tvättstuga vet att det är ont om tider,så är det extra noga att hålla koll på sina tider ,eller köp en tvättmaskin och knöla in den på dasset så slipper du problemen med idioterna

Lill-IT2010-08-17 13:07
Antal inlägg: 31605

Har alltid sett till att ha egen tvättmaskin. Är alldeles för äckelmagad för att klara av att dela tvättmaskin med främlingar.

Gautama2010-08-17 13:08
Antal inlägg: 6854

Det hände mej en gång faktiskt. Jag var helt övertygad om att det var min tvättdag. Jag fick en saftig utskällning och fick stå där med svansen mellan benen. Kändes urfåningt när jag verkligen hade kollat fel.
Ganska så lätt hänt skulle jag vilja säga när man arbetar och är en stressad småbarnsmamma.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-08-17 13:08
Antal inlägg: 3604

I. LANDS. PROBLEM.

Lill-IT2010-08-17 13:09
Antal inlägg: 31605

Jag hade dock aldrig, förstört eller tagit ut någon annans tvätt.. om de nu råkade göra intrång på min tid.
Men jag hade blivit grinig och jag hade sagt till.

apbur2010-08-17 13:14
Antal inlägg: 9699

Uisge-beatha, gulligt av dig :)

Jag är också väldigt hänsynsfull och snäll tills jag verkligen förstår att jag blivit orättvist behandlad. Då slår jag över helt och ser rött.

gottmix71 - Ej medlem längre2010-08-17 13:17
Antal inlägg: 547

Jag har blivit utskälld en gång i tvättstugan, men snäll som jag är (hehe) så sa jag inget..
Pekade bara på bokningstavlan och almanackan... Jag hade bokat 13-19 den 1/5.. hon hade satt sin plupp 13-19 den 31, men det finns ju inget den 31:a i april... :). Snacka om att ha dålig koll på datumen..

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 13:21
Antal inlägg: 11661

Mycket märkligt med människor som inte kan läsa de regler som finns för gemensamma utrymmen och respektera att det finns fler än den personen som vill tvätta.

yogamama - Ej medlem längre2010-08-17 13:21
Antal inlägg: 4752

Här där jag bor har vi 3-timmarspass och bara en tvättmaskin, så det gäller att utnyttja tiden effektivt. För det mesta är det inga problem alls, och ingen brukar ta min tvättid när jag blir sen ( slutar jobba kl 17, sista tvättpasset börjar kl 17) Som tur är kan jag smita över till mr.X och tvätta om det är kris = )

apbur2010-08-17 13:22
Antal inlägg: 9699

Jag har kommit på mig själv att använda ordet "plupp" varje dag, för olika saker. Det finns helt enkelt massa pluppar överallt som inte heter nåt.

Ja, alltså, apropå tvättpluppen.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-17 13:23
Antal inlägg: 11661

I lands problem? Snarare landet där man inte får ha några problem annat än att bry sig om de som har det värre än en själv.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?