Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående20 270

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LouLou - Ej medlem längre2011-08-21 11:39
Antal inlägg: 190

Spännande med spökhistorier! Självupplevda är bäst!

Själv har jag varit med om en del men orkar inte dra allt här... Och jag var en mästare på att berätta spökhistorier när jag var liten men nu har jag glämt bort alla påhittade... Men läser gör jag gärna! =)

LouLou - Ej medlem längre2011-08-21 11:59

Fispropp: Jag har varit inne och läst din blogg... Mycket intressant! =)

Jag läste det du skrev om "Anden i glaset"... Jag har en självupplevd händelse i ämnet som gör att jag är 100% säker på att det är andar som rör på glaset... I många fall är det nog människor oxå iofs!!

Iaf så höll vi väldigt mycket på med "Anden i glaset" när vi var yngre... Och väldigt ofta hände märkliga grejer efteråt... TV-apparater som ständes av helt utan att någon gjorde något osv... Men nu till den händelsen som fick mig att sluta, då jag blev helt säker på att man verkligen får kontakt!

Vi var fyra kompisar som skulle göra "Anden i glaset" men den fjärde personen ville inte deltaga utan bara titta på... Hon var mycket skeptiskt och satte sig utanför ringen och vi andra satte igång... Vi började med att fråga vilka andarna var... Åke och Edith blev svaret... Då blev vår åskådare helt likblek i ansiktet och sa; Två av mina släktingar har dött, och de heter Åke och Edith... Det hade vi andra ingen aning om!!! Det var läskigt och sen dess har jag aldrig gjort det!

Maja G2011-08-21 14:08
Antal inlägg: 10730

Fispropp: Spännande och intressant blogg. Den ska jag verkligen följa!

SkySpy_2011-08-21 15:02
Antal inlägg: 4417

Synsk skulle det vara. Dessa iphonar och stavning:)

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-21 15:35
Antal inlägg: 328

Så där ja, nu är det publicerat!

spokhistorier.blogsp...to ria.html

shut_up2011-08-21 15:44
Antal inlägg: 134

Åh spännande blogg, jag är galet förtjust i de övernaturliga :)

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-21 15:57

Roligt att ni gillar den! Tackar jag för :)

eeistan2011-08-21 16:37
Antal inlägg: 1542

blodet droppar...

Marika19872011-08-21 16:38
Antal inlägg: 399

Hejhej! Här fanns det spännande saker att läsa om=)

Jag bodde i ett stort hus på landet under min uppväxt tillsammans med mamma,pappa och bror. Det var bara ett par som bott där tillsammans innan oss. Dom byggde huset när dom var unga och bodde sedan där resten av sina liv och dog också där.

Mamma säger att det spökar. Jag och pappa har alltid varit skeptiska och sökt logiska förklaringar när något hänt, men nu är även han övertygad om att det spökar i huset. Jag vet inte riktigt vad jag tror. Det började hända konstiga saker när pappa byggde ut huset.

En gång när jag och mamma var ensamma hemma och pappa var på jobbet så hörde vi hur dörrhandtaget till ytterdörren trycktes ner, någon gick in och stängde dörren. Mamma ropade "Hallå" och vi tog förgivet att pappa hade kommit hem. Ingen svarade och det var knäpptyst sen så vi gick och kollade. Ingen var där och dörren var låst.

En kväll när jag låg i sängen på mitt rum och nästan hade somnat så var det någon som bankade på min dörr. Två gånger lät det, hårda och bestämda dunkningar. Jag ropade "Ja kom in!" Men ingen kom in. Jag var så trött och blev lite irriterad. Reste mig upp ur sängen och ropade "Men kom in då, det är inte låst eller nåt!". Ingen kom in. Jag tog på mig morgonrocken och öppnade dörren. Ingen stod där. Jag var fortfarande irriterad och gick och öppnade dörren till mamma och pappas sovrum samtidigt som jag frågade "Jaaa vad ville ni!? Jag sover ju!". Då vaknade mamma och förstod ingenting. Dom hade sovit. Min bror var inte hemma så det var ingen som skojade med mig heller.

En kväll när mamma var utanför huset och tog in tvätten så såg hon en äldre man som stod i grönsakslandet och tittade på henne. Hon såg honom bara i ett kort ögonblick sedan var han borta. Hon sa att det var så konstigt, för att han hade ingen färg vare sig på kläderna eller i ansiktet. Han var som tagen ur en svartvit film.

Katten beter sig konstigt ibland.Han kan sitta och stirra rakt ut i luften och vara på helspänn. Man ser att han verkligen ser någonting men det är inget där. Han är ALDRIG i den nybyggna delen av huset.
Ett nyckelskåp står öppet nästan varje morgon även fast mamma och pappa försäkrar sig om att dom stänger det på kvällen. Prismorna i kristallkronan i gästrummet kan börja klirra emot varandra på kvällarna osv osv...

Jag kan erkänna att jag har blivit lite rädd för att sova där. Jag sover ensam i en stuga på gården när jag är där och hälsar på för där ute är det lugnt. OM jag sover i huset har jag en lampa tänd. Man känner sig så iakttagen när man ska sova.

Mamma tror att det är han som byggde huset som är där. Hon är inte rädd, hon tycker att det är roligt och vill se mer=P

Jag ska dit och hälsa på ikväll så får väl se om nåt händer då.

Marika19872011-08-21 16:38

Jävel vad långt det blev=D

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-21 16:50

Marika1987: Får jag använda din berättelse i min blogg? :)

Marika19872011-08-21 16:53

Javisst! Jag gillade din sida förresten=)

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-21 16:59

Tack! Jag snoffsar till texten och mailar den till dig innan jag publicerar för ditt "okejande" :)

Marika19872011-08-21 17:12

Okej :)

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-21 17:27

Nuså, nu är den uppe! :)

Kh-collies2011-08-21 19:10
Antal inlägg: 374

I mitt över 100 år gamla utbyggda torp finns spöket Ragnar. Han är snäll men ganska busig ibland. Han vrider t ex upp termostaterna och flyttar saker. Ett exempel: Jag har ett smäckert porslinshästhuvud hängande på väggen i ögonhöjd, en dag när jag kom hem låg det på tröskeln mitt i dörröppningen mellan hall och vardagsrum.
Förra ägarna och besökande har upplevt "konstiga" saker, och nu har han tydligen flyttat till granntorpet (också mitt) - ett par av mina vänner har oberoende av varandra sett en figur där inne!
Jag vet inte varför jag vet vad han heter, jag känner ingen Ragnar... Har bett min släktforskande brorsdotter undersöka om hon kan "hitta" någon Ragnar som bott här!

LouLou - Ej medlem längre2011-08-21 23:22

Okej jag skriver lite av vad jag upplevt ändå då! =)

Vi bodde i lägenhet, en 3:a... Vi hade ett sovrum och dottern hade ett. Hon var dock så liten så hon alltid sov i vår säng. En natt skulle min lillasyster sova över hos oss och hon skulle sova i dotterns rum (första gången någon sov där!). Mitt i natten öppnades fönstret på vid gavel fast det var hakar att stänga fönstret med! Då blev hon livrädd och jag oxå så hon fick sova hos oss hon oxå... =)

Vi bodde bara i den lägenheten ett halvår och ingenting mer än fönsterhändelsen inträffade (men det var heller ingen som sov i det rummet...)

Däremot hände det rätt mycket i den lägenheten vi flyttade till efter den... Redan första natten...
Vi låg och sov när jag vaknade av att det gick tunga steg ute i hallen... Jag vaknade (som sagt) och undrade varför sambon var ute och gick... Då såg jag att han låg bredvid mig och sov! Dottern som var liten sov oxå mellan oss... Jag antar att någon ville kolla vilka typer det var som flyttat in! =)
I den här lägenheten var det just hallen det hände grejer i... När jag stod vid diskbänken (köket hade dörr ut mot hallen) såg jag dagligen någon passera i ögonvrån. Dottern (vars sovrumsdörr oxå gick till hallen...) vågade inte sova i sitt rum... Hon var rädd för en pojke och hon nämnde namnet Mattias... Vi känner ingen Mattias! En specifik leksak gick ofta igång av sig själv (på hennes rum)... Nä det var lite läskigt faktiskt så hon fick sova i vårt rum!
Min syster hörde någon öppna ytterdörren och komma in i hallen men när hon ropade fick hon inget svar och när hon gick ut och kollade var det ingen där... Och min andra syster såg en mansperson i hallen med vit t-shirt...
Men jag var aldrig rädd, "han" skojade lite oxå... En dag när vi även begåvats med en son letade vi efter sonens nappar. Han hade säkert 10 st och allihopa var borta!! Vi letade hela familjen men inga nappar hittade vi någonstans!! Hallen passerade vi hela tiden medan vi letade eftersom alla rummen utgick därifrån men som sagt, vi hittade inga nappar. Vi avslutade letandet och en stund senare skulle jag gå till köket- då ligger alla napparna i en hög i hallen!
Jag fick även hjälp... Om det var från "spöket" eller min hjälpare vet jag inte men en kväll när jag var ensam hemma (förutom barnen som låg och sov...) så tänkte jag koka potatis... Jag satte potatisen på kokning och satte mig framför Betapet och glömde bort potatisen! Ja ni vet ju hur det är! ;) När jag kom ut i köket var potatisarna helt fastbrända i botten, helt svarta! Men plattan var avstängd!! Då tackade jag så mycket för hjälpen! =)

miss evelyne2011-08-23 10:32
Antal inlägg: 467

Har sett tråden tidigare men valt att inte skriva... har förföljts av mystiska grejer hela livet. Dels när jag var liten så såg jag min morfar stå vid min säng och hade långa samtal med honom på nätterna.. han dog när han var ca 30.. alltså när min mamma var 2 år och det enda jag sett var bröllopsfotot på honom i vardagsrummet. mina föräldrar kom in på nätterna ibland och frågade vem jag pratade med men jag satt klarvaken och sa "jag pratar ju med morfar ser ni väll?"

senare så dog mormor och farmor. Efter det så har jag alltid kunnat förvarnas för olika saker och när jag ska hålla mig borta genom att mina ögon känns konstiga och byter färg. Jag får alltså ett stålgrått och ett nästan lejongult öga. farmor hade gråa ögon och mormor gula.

när jag var ca 8-9 år på hösten så kom jag in till mina föräldrar för jag hade drömt en dröm om en pojke i röd jacka och gummistövlar som gick ut i skogen för att plocka svamp, han gick i förväg och hans mamma skulle komma efter men sen så gick han bort och hans mamma kom aldrig, det var jobbigt att gå och sen så somnade han ute där det var blött. Dagen därpå så hämtade pappa mig från skolan och frågade hur det sett ut i drömmen där pojken somnat. jag förklarade och då hade en 3årig pojke gått ut i skogen för att plocka svamp. senare hade han hittats ihjälfrusen i ett sankmarksområde av helikoptern för att dom såg hans röda jacka. det såg precis ut som jag beskrivit.

jag har aldrig varit rädd för andar men nu har jag flyttat och får inte sova ett dugg om nätterna. Jag vaknar vid halv två av att det står en gammal dam, hon ser rätt äcklig ut och har hatt på sig. hon står vid min säng och tittar på mig. har jag ett ben eller arm utanför täcket så tar hon på det och jag får väldigt ont i benet eller armen... men inatt tog hon på min panna.. livrädd som jag var gjorde jag ingenting men kände hur jag blev extremt varm i hela kroppen. ett obehagligt varm. Slutade med att jag tog mod till mig och sa rakt ut. försvinn härifrån du ska inte vara här. Då svävade hon ut i köket men trådar ungefär som på en manet var kvar bakom och låg upp utefter sängen. Första natten var det helt släckt i lägenheten så jag trodde jag inbillade mig... men nu sov jag med en lampa i fönstret tänd. Har fortfarande känslan av hennes hand mot pannan nu... Inte jättetaggad på att lägga mig och sova inatt så det blir nog att ringa en av familjens bekanta som är medie.

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 11:27
Antal inlägg: 3995

du är grym evelyne

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 12:06
Antal inlägg: 3995

Loulou
jäklar!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?