Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:26 | |
![]() | SD kan enbart och allenast påverka sitt eget skit i toaletten på ett positivt sätt. De borde göra detsamma med sitt s.k. parti. Dynga spolar man bort med andra ord. | |
| Carro_1988 | 2010-09-05 10:30 | |
![]() | Aldrig i mitt liv kommer jag att rösta på Sossarna, och aldrig på något rött om det Mona som blir statsminister. Blir hon det så blir det väl till att emigrera. | |
| eeistan | 2010-09-05 10:34 | |
![]() | Ta SVT's kompassen innan du rörstar. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:39 | |
![]() | gullmars.files.wordp...ss arna.jpg | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-09-05 10:52 | |
![]() | Moderat :D | |
| Liz1 | 2010-09-05 10:54 | |
![]() | Carro_1988 - kunde inte sagt det bättre själv | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-05 10:56 | |
![]() | Skulle kunna lägga in hur många rader som helst av det som finns i vårt samhälle , sånt som ni ser självklarheter men som borgarna sagt NEJ TILL i och detta under mer än 100 år , Bitte | |
| annakarineli | 2010-09-05 11:11 | |
![]() | Jag röstar som Carlos Andersson i Säve! =) | |
| Guldplate | 2010-09-05 11:12 | |
![]() | Bitte: Tyvärr måste jag säga att "fundera på vilka som byggt det samhälle som vi har idag , och vilka som sagt nej till allt under alla åren" är ett kasst argument. Man kan inte säga att allt vi har nu skulle vi inte ha haft om de andra fått styra. Oppositionen kommer alltid vara dom som säger nej, oavsett vem som sitter vid makten. Ingen vet hur mycket vi vunnit eller förlorat på att vänsterblocket styrt istället för högerblocket. Det är därför du alltid ska basera din röst på vad som är nu och hur du tror att vi på bästa sätt når dit du vill. | |
| annakarineli | 2010-09-05 11:13 | |
![]() | För att anknyta lite mera till tråden: Ja, det kan vara bra att göra ett par tester kanske och tänka igenom och lyssna in vad som sägs. En nyhet för mig idag var tex. att FP vill att vi ska bli ledande inom kärnkraft... Intressant fråga. | |
| Guldplate | 2010-09-05 11:15 | |
![]() | YamahaJet: "Reinfeldt och Borg kommer inte ta Sverige dit. De har inte gjort absolut någonting för att reversera Sveriges usla ekonomiska utveckling sedan 70-talet." Missade du den ekonomiska kraschen som både svensk och resterande av världens media skrev om? Förutsättningarna att under just dessa fyra år har väl inte varit idealiska för att ta något land tillbaka till dess glansdagar? | |
| Guldplate | 2010-09-05 11:34 | |
![]() | TruckerP: Du får förlåta mig om jag har fel men jag tycker det låter som om du alltid röstat blått och kommer att fortsätta med det. Hela ditt första inlägg känns som ett försök till att verka vara en gammal hederlig sosse som nu "börjat tänka". Detta för att propagera för att folk ska rösta blått i år. Du lägger in klassiskt beröm till sossarna så att man inte ska undgå att förstå att du känner för dom och vet om allt de gjort och respekterar dom för det. Hela vänsterhalvan ska känna sympati för det du skriver. Fast sen är det ju vad de HAR VARIT och vad de HAR GJORT. För du fyller på med att vad de kan GÖRA NU är: "Svaret måste bli: Absolut ingenting som kan föra Sverige framåt på ett positivt sätt." Sen klankar du helt och fullt ner på sossarna tills du återvänder lite kort till sympatisnacket genom att citera dig själv. ”…Förr i tiden så gjorde S mycket gott för medborgarna. Det är ett obestridligt faktum och det ska S ha all eloge för…” Och sen kommer kritiken tillbaka för att sen avslutas med det jag tror talar mer för var dina riktiga sympatier ligger. "Röstar Du efter eget omdöme eller efter gammal vana? Är det kanske så att Det Blå skrämmer många pga flydda tiders stålblå politik?" Så du får förlåta mig om jag har fel men jag får känslan av att du har röstat blått länge och nu bara vill vinna ytterligare röster till den halvan. Har jag fel? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-05 11:39 | |
![]() | Guldplate, jag fick samma känsla av dold propaganda faktiskt. | |
| Guldplate | 2010-09-05 11:57 | |
![]() | SylviaPlath: Förvånar mig inte. Har känslan av att du brukar kunna läsa mellan raderna! :) | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:04 | |
![]() | Vilket jävla tjafs ni kör med. Jag har röstat på socialdemokraterna i hela mitt liv men känner rent ut sagt ren leda över den dubbelmoral som saker sköts med. Det finns ingen anledning för mig att köra med någon "propaganda" för vare sig den ena eller den andra sidan alltså. Och du Guldplate: Ge du blanka fan i att köra med några pissanalyser när det gäller mig. Jag behöver nämligen inte köra din stil ser du, slicka arsel på nån brud för att verka cool alltså. Fritt översatt; Det jag skriver menar jag och sen får ni båda två tro vad fan ni vill. | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-05 12:10 | |
![]() | Nu tar vi och lugnar ner oss ett par hekto. Jag instämmer i att dessa amatöranalyser om människor man inte ens känner är alldeles uppåt väggarna felaktiga. Varför förutsätta att en annan, helt okänd människa, ljuger? Oförskämt och inte speciellt övertänkt och det hör definitivt inte hemma i en seriös diskussion. Sedan undanber vi oss vissa andra mindre trevliga saker som sades i inlägget efter. Mer av sånt och det kommer en varning säkert som amen i kyrkan! Mouche | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:12 | |
![]() | Tänk, jag fick samma känsla som Guldplate. :) Hur ställer ni andra er till *förr och nu* inom just Socialdemokratin? - Det är som att jämföra Björn Borg med träracket vs Roger Federer. Nya tider, nya seder. Ska ett parti och dess politiker inte leva upp till det de själva säger? - Socialdemokratin förbjuder väl inte folk att tjäna pengar? Röstar Du efter eget omdöme eller efter gammal vana? - Omvärderar mina åsikter inför varje valrörelse. Är det kanske så att Det Blå skrämmer många pga flydda tiders stålblå politik? - Borgarna skrämmer mig inte det minsta sedan de har börjat röra sig mot mitten. Jag skulle inte fly landet om Reinfeldt får förtroendet att sitta en period till. Han gör ett ganska bra jobb. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:12 | |
![]() | Då ber jag om ursäkt för min inledande rad. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:20 | |
![]() | Fast man måste nog ha lite insikt i historien för att förstå dagens politiska läge. Det är inte bara här och nu som gäller. Det är att förenkla det hela ett varv för mycket. Guldplate, sedan har väl de senaste åren varit tämligen idealiska för ett land som som i stora drag hamnat utanför finanskrisen. För så är det ju. Mycket mer borde och kunde ha gjorts. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-05 12:22 | |
![]() | Eh, på vilket sätt har vi hamnat utanför den globala finanskrisen? Att våra banker lärde sig läxan någorlunda på 1990-talet betyder inte att vi inte har drabbats. | |