Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mamik | 2010-09-07 09:39 | |
![]() | Skolkatalogen innefattas knappast av någon tystnadsplikt. Det går alldeles utmärkt att söka reda på en katalog hos någon elev man har kontakt med, så jag tror inte att skolan säger nej till att visa katalogen. Om de har någon. I det här fallet känner ju TS dessutom rektorn, så det borde inte vara några somhelst problem. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-07 09:41 | |
![]() | Ja hos en elev men skolan ska INTE lämna ut den till en privatperson,, det är liksom två olika frågor,, om en annan förälder gör det så,, Ok,, men inte om skolan gör det Bitte | |
| magga | 2010-09-07 09:42 | |
![]() | ElectricEye, oj ja de verkar inte rädas ålder och storlek, men jag är inte särskilt skräckinjagande trots att jag var skitarg på dem och hotade med att ringa polisen, och kan tänka mig att de hoppar på mig igen om de ser mig. Jag ska alltså ringa polisen på riktigt nästa gång, trots att jag inte kan "hålla kvar" barnen tills polisen kommer? | |
| apbur | 2010-09-07 09:45 | |
![]() | Jag föreslår också att du kontaktar rektorn. Jag känner lärare som jobbar på skolor med problemungar och de är bara tacksamma om de får reda på vad ungarna gör på sin fritid. Att föräldrarna inte tar någon ansvar är väl redan tydligt? När du väl tagit deras namn så kan du polisanmäla händelsen. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-07 09:47 | |
![]() | De brukar inte sjappa så långt. Se till att ha en bra beskrivning på dem: någon kanske har en tröja eller jacka det står något på, en lustig mössa, halsduk eller vad som helst. Ett varv med polisbilen så har de hittat dem och kan ta sig ett snack. Hota inte med att ringa polisen nästa gång utan gör det. Tomma ord är det sista de behöver. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-07 09:48 | |
![]() | Och som apbur säger: skolan vill veta vad ungarna gör på fritiden. Det här är ofta ungar som har ett helvete hemma. Snacka med rektorn. | |
| justforfun | 2010-09-07 09:52 | |
![]() | Instämmer. Kontakta polisen nästa gång och prata med rektorn nu! | |
| magga | 2010-09-07 09:53 | |
![]() | Bitte, jag SÅG ju barnen, det är inga människor som valt att leva instängda och i anonymitet och en skolkatalog är en handling som vem som helst kan komma över. Om de väljer att trakassera mig så har väl jag rätt att försvara mig eller agera på ett sätt så att det inte ska hända igen? | |
| justforfun | 2010-09-07 09:54 | |
![]() | Håller med dig magga. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-07 09:55 | |
![]() | Det finns inget förbud mot att en rektor visar upp en skolkatalog och låter dig peka ut dem som håller på och trakasserar folk. | |
| apbur | 2010-09-07 09:56 | |
![]() | Electric, ofta är det ungarna själva som ser till att det är ett helvete där hemma. De styr sina föräldrar med samma hotmetoder som de praktiserar på främlingar. | |
| magga | 2010-09-07 09:56 | |
![]() | apbur, ska jag kontakta skolan först och Sedan polisen även om det inte händer igen? Eller ska jag låta skolan sköta det hela? | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-07 09:57 | |
![]() | Men skolan FÅR inte lämna ut mitt barn till någon,, det finns tystnadsplikt,, de får ju inte ens prata elever mellan olika klasser varför ska de då få lämna ut dessa barns namn till dig,, Ärligt talat skulle detta komma till min kännedom skulle jag anmäla den personen på den skolan , och att bryta mot en tystnadsplikt är en allvarlig, handling troligen lika med fog för uppsägning, i alla fall en en varning Bitte | |
| apbur | 2010-09-07 09:58 | |
![]() | Du är fri att anmäla. Det är du som blivit hotad och trakasserad. Det har ju som sagt redan hänt och även om det inte händer igen så är det inte ok att det hänt en gång. | |
| magga | 2010-09-07 10:01 | |
![]() | Bitte, om jag inte får reda på deras namn då? Om jag ser dem i katalogen och berättar vilka de är, och låter skolan ansvara för att föräldrarna underrättas? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-07 10:01 | |
![]() | Bitte, det handlar om att låna ut en skolkatalog. magga har ingen tystnadsplikt att dela med sig till skolan vad hon har varit med om ... På vilket sätt menar du att rektor skulle bryta mot skolplikten genom att låna ut en skolkatalog i fem minuter? | |
| magga | 2010-09-07 10:02 | |
![]() | Eller har jag ingen rätt alls i det här? | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-07 10:02 | |
![]() | Att anmäla är rätt väg , alltså till polisen , det är deras uppgift att ta i detta och har de sedan sådan uppgifter ex skolkatalog så du kan peka ut "barnen" så är det rätt väg att gå Bitte | |
| Dammen | 2010-09-07 10:03 | |
![]() | Stå på Dig magga! Civilkurage är ett måste. Själv hade jag ringt polisen på direkten och även tagit kontakt med rektorn dagen därpå. Vad är det för larv att försöka förhindra att de begår ett ännu värre brott nästa gång? Skolkatalogen är inte sekretessbelagd. Det är ju inte bara för maggas eller någon annan oskyldig persons skull, utan även för dessa små ligistfrön egen skull. Det är ju för deras framtid som vi andra medborgare måste ingripa när tydligen föräldrarna misslyckats. | |
| apbur | 2010-09-07 10:04 | |
![]() | Haha, om skolkatalogen skulle vara en hemlig handling så skulle man knappast ge varenda 11-åring ett eget exemplar som de kan sprida runt och bläddra i. | |