Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 332 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-09-08 13:38 | |
![]() | Frizk Vem har sagt att samhälle är frivilligt - skolorna väljer själva om de vill arrangera provval. De lär alltså ut om partier och demokrati osv - däri ingår inte att simulera en valsituation där man lägger lappar i kuvert osv. Huruvida den teoretiska kunskapen ingår i kursen har jag ingen aning om -- dessa ljushuvuden har väl i så fall missat den -- mina ungar har fått kunskapen hemifrån, inte från skolan -- eftersom de i sin skola inte gått igenom just den biten och inte har provval. Däremot har de gått igenom hur demokratin är uppbyggd och de olika partierna samt vad de står för - i teorin. | |
| Frizk | 2010-09-08 13:39 | |
![]() | Ah okay! Då får jag be om ursäkt och ta tillbaka det var jag som missuppfattade lite vad du skrev | |
| Stenknäck | 2010-09-08 13:56 | |
![]() | Alla partier tycker jag har rätt att värva röster. Inget konstigt med det fastän här i Sverige har vi ju inte gjort det så mycket förrän på senare år när det är val. Tycker det är helt OK att försöka engagera "soffliggare". En demokrati är ingen demokrati om fler och fler inte röstar. Det bäddar för problem i framtiden. Har du en röst så ska du banne mig rösta och det är din förb.... skyldighet att så gott det går engagera dig. De som skyller på att de inte vet vilket parti de ska rösta på eller som säger att det finns inget parti som passar dem och deras åsikter. Ja, då får de väl ta det parti som står närmast då - värre är det väl inte. Ett parti som har åsikter som stämmer helt överens med dig själv vågar jag påstå inte existerar. | |
| Het_och_cool - Ej medlem längre | 2010-09-08 14:46 | |
![]() | Sossarna röstfiskar där det går att få röster, no matter what. Ändamålen helgar medlen - behöver man fuska, så fuskar man. Behöver man manipulera, så manipulerar man. Jaså, måste vi sänka skatten för pensionärer för att få med dem? Ja, då gör vi det. Måste vi höja skatterna för alla andra att få med oss kommunisterna? Ja, då gör vi det. Måste vi knäböja för islamisterna för att värva muslimska röster? Ja, då gör vi det. Och så vidare! | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-08 14:50 | |
![]() | Och tänka sig att precis samma sak gör det blå,, lustigt eller hur Bitte | |
| Het_och_cool - Ej medlem längre | 2010-09-08 15:02 | |
![]() | Alla röstfiskar, men ingen gör det så utstuderat som sossarna! Deras politik går ut på att vinna makten, inte att förbättra förutsättningarna för allmänheten. Därför kan den ena handen locka med skattesänkningar samtidigt som det andra utlovar nya skattehöjningar. Man kan snyfta om att pensionärerna har för hög skatt, samtidigt som man propagerar för att det är sexigt att betala skatt. Sossarna talar med kluven tunga. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-08 15:03 | |
![]() | Så du menar att Borgarna INTE vill vinna makten,, men jösses ,,flirtar INTE de med dom rika för att få deras röster ,, exakt vad är skillnaden Bitte | |
| le-lou | 2010-09-08 15:10 | |
![]() | ingen enligt mig :) | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-08 16:00 | |
![]() | Och kolla där var vi överens ;) Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-08 18:52 | |
![]() | Jag flyttar denna till Snack. Det finns inte speciellt mycket man utveckla genom en diskussion om detta. Mouche | |
| Keiward | 2010-09-21 21:08 | |
![]() | Och här är ett av valresultaten bland de valkretsar där Sahlin höll "röstskola" med färdigkryssade valsedlar och ledde fälttåg mot förtidsröstningen. Herrgården ligger i Rosengård. www.val.se/val/val20...in dex.html | |
| MiniLudd | 2010-09-21 21:12 | |
![]() | Herregud | |
| Keiward | 2010-09-21 21:13 | |
![]() | Röstskola hölls även i Vivalla (Örebro): www.val.se/val/val20...in dex.html Vivalla östra: S = 67,8% Vivalla västra: S = 64,3% Vivalla norra: S = 64,0% | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-21 21:14 | |
![]() | Vi har förstått att du är moderat :) Tror du det här är något nytt och särskilt för sossarna? | |
| MiniLudd | 2010-09-21 21:15 | |
![]() | Inte ens uppe i norr är det väl sån här övertygande majoritet för sossarna. Fy fan va lågt.. Men iof de har väl snart inga väljare kvar någon annanstans kan man trösta sig med. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-21 21:16 | |
![]() | Jämför du med innan röstskolorna också?.. | |
| MiniLudd | 2010-09-21 21:16 | |
![]() | Deli - skillnaden här är väl att de utnyttjar människor som kanske ej kan språket något vidare eller är insatta i Sveriges politiska system. | |
| MiniLudd | 2010-09-21 21:17 | |
![]() | ja en jämförelse med förra valet skulle sitta fint (om de inte hade röstskolor då med vill säga) | |
| Keiward | 2010-09-21 21:20 | |
![]() | Inte bara färdigkryssade, utan även färdigstoppade i kuvert också. Tom en smartare schimpans hade kunnat rösta. "Mona Sahlin besöker nu invandrarförort efter invandrarförort och varnar för SD, samtidigt som hon hjälper invandrare, många av dem analfabeter, att rösta ”rätt”. Partifunktionärer stoppar sina valsedlar i kuvert åt invandrarna och klistrar igen dem i sin ”Röstskola”." Såhär står det på socialdemokraternas egna hemsida: "Socialdemokraterna tycker att det är viktigt att så många som möjligt går och röstar och därför har vi startat en röstskola. Vi kan komma till Er på ett möte och visa hur man röstar, hur det går till och vem som har rätt och rösta." | |
| MiniLudd | 2010-09-21 21:21 | |
![]() | usch | |