Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade45
Mobilspel
Pågående18 699

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2010-09-08 17:28
Antal inlägg: 4561

Delicious - Jag har också begåvats med tjockt tagelhår, men faktum är - och det vet jag med säkerhet efter 24 år som frisör, att de allra flesta svenskar HAR ganska tunna och sköra strån. Inte nödvändigtvis tunt till antalet men kvalitén på varje strå är tunn.

Satyra2010-09-08 17:31

Delicious - Får jag i min tur ställa en fråga förresten? ;-) Vad menar du med "tunna ur". Urtunningssax? Stödhårsklippning? Eller menar du att man klipper upp håret på dig för att få en luftigare känsla?

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-08 17:38
Antal inlägg: 1338

apbur skulle nog slå den här donnan med hästlängder i samma håruppsättning. Nice.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-08 17:38
Antal inlägg: 1338

solomag.se/wp-conten.../m egan.jpg

å så länken

skogsbotösen2010-09-08 17:39
Antal inlägg: 15

Har oxå grymt tjock hår, Och självlockigt, som jag hatar. Hur får jag bort frissigheten i håret, De är finast just när de är nyfärgat, då är de glansigt och luftigt, hur får jag den känslan utan att färga?

apbur2010-09-08 17:39
Antal inlägg: 9699

Tyvärr har jag bara lärt mig att göra fläta på andra. Ser ut som en treåring gjort en fläta när jag gör på mig själv. En sidofläta är det enda jag klarar av att göra på mig själv. En sån där ögla har jag haft nån gång. Hoppas de finns i stål :)

Det är ändå skönt att få bort håret från nacken, jag brukar tycka att det är lite för varmt med fläta. När jag var ute och cyklade sist kände jag att vinden var lite väl kall mot halsen och bröstet. Stannade och virade håret runt halsen. Blev jättevarmt.

skogsbotösen2010-09-08 17:39
Antal inlägg: 15

Ska tilläggas att jag har låååångt hår oxå..

Delicious - Ej medlem längre2010-09-08 17:45
Antal inlägg: 11661

Satyra, urtunningssax och klippa upp håret så det ser luftigare ut.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-08 17:52
Antal inlägg: 11661

Jag trodde att tunt hår betydde att man inte hade så mycket hår, eller jag kan inte förklara. Så att det ser fjunigt och glest ut liksom. Jag har tunna strån men väldigt mycket/många hårstrån enligt frisörer.
Är det det som menas med "nordiskt hår"? Alltså tunna strån?

Gautama2010-09-08 17:54
Antal inlägg: 6854

Har aldrig sett en sådan ögla Satyra. Kan man köpa det i vanlig affär? Vill ha! Orkar den med tunga hår?

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-08 18:09
Antal inlägg: 37631

öglorna brukar finnas på åhlens i 3-pack ,olika stora

Tess 082010-09-08 18:12
Antal inlägg: 18003

Dom där öglorna var poppis på 80-talet :) Jag hade en sån! :)

Jag har tjockt och självlockigt hår! Just nu inte så långt, men det går att sätta upp i hästsvans. När jag klipper mej kan man oftast tillverka en hund av högen med hår på golvet :)

hungerstrejk2010-09-08 18:14
Antal inlägg: 524

Nya frågor!

#Har letat i evigheter efter pyttesmå hårnålar. Såna som är 1-2 cm. Någon som vet var man hittar såna?

#Har börjat tappa svinmycket hår vilket verkar vara ganska vanligt efter graviditet. Har googlat men inte hittat något direkt om hur länge det kan hålla på! Nån som vet? Hittade några riktiga skräckberättelser om folk som fått kala fläckar till och med!! Herregud. Nåt man kan göra förutom att käka B-vitamin och tagga ner på fönandet?

Satyra2010-09-08 18:34

apbur - Nej, helt lätt är det ju inte att göra en fläta rakt bakåt på sig själv, men att ha den på sidan tycker jag är fint också. Så har jag själv, av ungefär samma anledning - TROTS att jag är frisör! ;-)

Delicious - "Är det det som menas med "nordiskt hår"? Alltså tunna strån?"

Ja

Gautama - Man KAN hitta dem på vissa salonger och/eller parfymerier, men jag tror nog det är enklast att beställa över nätet. Och ja - det blir ju bra mycket mer stabilitet i uppsättningen även för tjockt/tungt hår med hjälp av öglan, eftersom man liksom trär håret igenom tofsen, så att säga och då får den dubbelstöd.

ttiittii - :-o Jaha, jaså, då måste det ha blivit ett nyuppsving för öglan för jag har knappt sett den i handeln sedan jag själv sålde den på min forna salong. Men så bra då, då vet vi det. :-)

lolinonek2010-09-08 18:42
Antal inlägg: 416

jag köpte min ögla på glitter

Gautama2010-09-08 18:42
Antal inlägg: 6854

Undrar om jag kommer fatta hur man får till alla de där olika uppsättningarna som de hade som exempel:-))
Jag är också grymt trött på att slänga upp håret i en tofs för jämnan.

Ibland undrar jag varför jag envisas med att ha så långt hår när jag ändå alltid har det uppsatt:-)
Men det är min identitet, skulle känna mig naken utan:-)

Satyra2010-09-08 18:42

hungerstrejk - Spännena vet jag inte var du kan hitta men det kanske någon annan här vet?!?

Ja, tyvärr tappar många hår antingen under graviditeten, eller som du (och jag gjorde), efteråt - speciellt om man ammar. Det är ju hormonellt betingat och inte så fasligt mycket att göra åt, tyvärr.
Det kommer ju dock att stabilisera sig igen så fort hormonerna lugnat ned sig, så det går över av sig självt. Om det nu är till någon tröst. ;-)

De där B-vitaminkurerna tar oftast minst 3 månader innan man märker något resultat av (Om man märker något resultat ...) och då har förmodligen problemet ändå självlösts innan dess, så om det är någon vits med det vet jag nu inte ... Jag är inte så hårt troende om att särdeles många normalfriska människor i Sverige egentligen skulle lida brist av någon direkt vitamin på det sättet att man måste ta extratillskott. OM man inte är sjuk på något sätt och därför behöver det.

Du får försöka att bara vara så skonsam du kan mot håret så länge och även om man fäller rätt mycket i perioder i livet så är det inte vanligt att man får kala fläckar, som du beskriver det, av annat än rena sjukdomar som ger håravfall fläckvis.

milly252010-09-08 18:43
Antal inlägg: 208

Jag har en fråga, eller två.. Tror ni mitt hår går att få platina blont? HAr rådfrågat en frisör här i stan och hon trodde det. Vilket leder till nästa fråga... 1000 kr ca skulle det gå på enligt henne. Är det ett schysst pris? JAg har ju ändå både långt och tjockt hår...

Satyra2010-09-08 18:48

lolinonek - Där ser man, ja då är det nog inte så svårt att få tag i dem igen då. Men de VAR snudd på utrotade ett tag. Som tur är har jag kvar en från gamla salongen, till eget bruk. ;-)

Gautama - Jag är istället sådan att jag nästan alltid har det utsläppt. I princip sätter jag bara upp det om jag ska städa eller göra något annat som jag tycker håret är ivägen för och/eller om det är lite för otvättat för att se fräscht ut hängande, hehe. Så öglan använder jag främst om jag ska försöka se lite extrafin/proper ut, t.ex till fester och dylikt.

lolinonek2010-09-08 18:52
Antal inlägg: 416

Denna har jag oxå köpt på glitter, det blev riktigt snyggt
www.happyhair.se/hai...-1 809.html

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?