Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 324

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kolbjörn2010-09-10 03:49
Antal inlägg: 984

Vilket skitsnack. Alla vet ju att vänstern härskar i den akedemiska världen. Och inaveln härskar bland adeln/högern.

jaapconrad_ - Ej medlem längre2010-09-10 04:13
Antal inlägg: 670

Kolbjörn, det där är faktiskt fel. Den enda studie som mig veterligen gjorts visar att det är visst överslag åt högern, förutom i genusvetenskap och sociologi.

papers.ssrn.com/sol3...id =1012352

janne1212122010-09-10 07:24
Antal inlägg: 4722

Vänstermänniskor är framförallt unga (och naiva), när de blir lite äldre (klokare) och börjar få lite pengar att röra sig med går de in mot mitten tlll de partier som mer gynnar hela Sverige.

Sote2010-09-10 07:58
Antal inlägg: 3557

Har träffat ett par av ovan nämda och har en väninna som känner flertalet på både ett personligt och proffisionellt plan. Finns många att ha åsikter om men oftast så stämmer inte riktigt det intrycket man får. Mona är inte alltid särskilt trevlig och vänlig åtminstone inte i en stressig situation där hon direkt kan ignorera folk rakt av. Yvonne Ruwaida är hemsk både privat och offentligt. Östros är väldigt trevlig kille och mycket kunnig och proffsig. Calle Bildt framstår som väldigt arrogant men är väldigt trevlig. Reinfelt har jag inte träffat eller hört nåt om "privat" men jag gillar inte karln mycket pga av hans arroganta nedlåtande attityd men som sagt det behöver inte alls stämma. Margot Wallstöm är ett proffs ut i fingerspetsarna och mycket trevlig.
I slutändan är många av dom bara människor som har gjort ett dumt yrkesval helt enkelt.......

slånbär2010-09-10 08:03
Antal inlägg: 5539

Jag är en av dom som verkligen har gynnats av Reinfelts politik men jag är en arbetare i själ och hjärta och uppvuxen i Göteborg under sjuttitalet där solidaritet alltid var ett rättesnöre så för mig är det omöjligt att rösta på något som bara gynnar just mig. Jag måste lägga min röst på ett parti som ser till dom svagare grupperna och inte bara gynnar dom starka. Tycker dagens syn på människor är skrämmande-dom starka blir starkare på bekostnad av dom svagare.

Bitte - Administratör2010-09-10 08:13
Antal inlägg: 24218

Men ska man rösta efter hur "trevliga" eller arroganta de är , eller ska man rösta efter vilket land vi ska leva i,,

Slånbär har rätt ,, vi måste tänka på alla

Bitte

Herr Mister2010-09-10 08:36
Antal inlägg: 19

Är det inte härligt att valet mer skall handla om hur folk ser ut, uttrycker sig, verkar trevlig, är naiva, blir klokare, härskar där, inte härskar där. Fan vad vi babblar om konstiga saker. När skall någon av oss bolla med sakfrågorna istället? Inte ens jag ger här ett sånt förslag. Vi är helt enkelt ganska korkade och därför får vi de beslut vi förtjänar.

Bitte - Administratör2010-09-10 08:40
Antal inlägg: 24218

En man blir bedömd utifrån sin funktion, en kvinna utifrån sin person, fundera på det.

Bitte

Snoosy2010-09-10 08:43
Antal inlägg: 4273

Var försvann Gautama och Satyra?? och några till??
Naivt att vara vänster? Kanske!??
Det känns som att många i detta land valt att rösta enbart av egoistiska själ.
Den dagen allt är privatiserat. Så finns inga förmåner kvar.
Nu säger ni. ''Det kommer aldrig bli så. Välfärden kommer att finnas kvar.''
Pyttsan säger jag. ALliansen har under dessa 4 år sålt ut både systembolaget och apoteket.
Apoteksvarorna har blivit mycket dyrare. Har gjort en egen analys på det! Ska det inte bli billigare med priatisering var det någon som uttryckte??
Huruvida systemvarorna blivit dyrare eller inte vet jag inte. Dricker inte.

När sjukhusen är helt privatiserade och högkostnadskortet är borta, då kommer många får det jobbigt. Dom som då röstat på högern kommer då inse vilket fel dom gjort.

Bitte, ja precis. Vi måste tänka på alla!! Men det gör verkligen inte du och slånbär!

Snoosy2010-09-10 08:45

Herr Mister.
Ser ut? Vem har pratat om utseende?
Att Mona Sahlin har kisande ögon har inget med utseende. Och inte heller arrogans eller mästrande!

Herr Mister2010-09-10 08:47

Men kolla där kom en sakfråga. Flera.

Herr Mister2010-09-10 09:00

Tror inte att vi orkar gå in på djupet vilka beslut som är viktiga. Det är tyvärr så som den representiva demokratin fungerar. Men skulle vi verkligen vilja ha någon annan variant? Vissa tyckar att Hitler var en juste kille. Han var ju en stark kille som kunde få igenom sina förslag. Starka karaktärer tycker vi ju om emedan de svaga karaktärerna vill vi ställa i skymundan. Kan det hända igen?

Herr Mister2010-09-10 09:12

Hej Bitte. Säger inte vad jag tycker om Sahlin så om hon viftar på tårna, hoppar jämfota, kisar eller vad hon nu gör. Är det inte viktigt att vi drar fram sakfrågorna? Visst är det urtråkigt att läsa partiprogram eller lyssna på vad dom egentligen står för? eftersom vi inte orkar det så klandrar vi sättet. Och det går inte att försvara sig mot sån kritik. Tror jag. Men jag är både korkad inom politik och Betapet. Är en sån spelare som ingen vill spela mot. Kring 500 hela tiden.

Herr Mister2010-09-10 09:18

Därför skall ju egentligen inte jag kunna yttra mig. Det skall ju bara dom som kan få göra.

Snoosy2010-09-10 11:11

Bitte och Slånbär,, förlåt missuppfattade. Ni står ju vänster.
Slånbärs inlägg krävdes en extra titt.

SLånbär,, än så länge så har du fått det bättre. Men inte längre fram om allt säljs ut!
En högerregering har gynnat mig också. Men för det så innebär det ju inte att jag inte tänker på andra!

le-lou2010-09-10 11:15
Antal inlägg: 17500

Jag kan störa mig på reinfelts knyck på nacken. Den som Göran Persson gjorde, den har han börjat anamma. Skitstörigt faktiskt. Han ska sluta se ledsen ut, sluta knycka på nacken och ta tillbaka som han var. Mona däremot talar som en dagisfröken, man blir sömnig av hennes tal.

Rob Robson - Ej medlem längre2010-09-10 17:07
Antal inlägg: 220

Jag vet inte om statsministern och finansministern ger ett mer arrogant intryck än de flesta andra politiker i ledande ställning. Det är klart att om man inte delar deras åsikter så kan de nog te sig mästrande och arroganta.
Göran Persson kunde nog också uppfattas som en ganska arrogant typ. För att inte tala om Olof Palme. I Palmes fall berodde det på hans fullkomliga överlägsenhet i debatterna som retade gallfeber på folk som inte delade hans politiska ståndpunkt.

Moderaterna har ett väldigt starkt självförtroende just nu, medan socialdemokratin går på knäna i sitt desperata försök att återvinna väljarnas stöd. Jag kan för mitt liv inte förstå varför inte socialdemokraterna försöker hårdare att föra en idelogisk diskussion om hur de vill att samhället ska se ut i grunden. Det är hög tid att gräva fram honnörsorden "rättvisa" och "solidaritet" ur partikansliets nedsläckta garderob. Ta tillbaka debatten till de grundläggande frågorna. Ge er inte in i en sifferexercis med moderaterna och deras stödpartier - det vinner ni inget val på.
Socialdemokratin är lite krasslig för tillfället, men det finns stort hopp om god bättring i framtiden. Men "ideologi" är som sagt huvudordet för att få upp skutan på rätt köl. Och framför allt ett uttänkt plan för hur de praktiskt ska uppfylla sin vision om ett rättvisare och mer solidariskt samhälle.
Lyckas de med detta konststycke kommer de återigen att bli Sveriges i särklass största parti. Och då får gärna Mona Sahlins efterträdare vara hur arrogant hon/han vill gentemot sina opponenter på högerflanken, tycker åtminstone jag.
Vi ses i september 2014.

Herr Mister2010-09-10 23:07

Har dom svaga någon hållbar ideologisk rättighet som även de starka kan skriva under på? Eller är dom bara dumma och bör inte lyssnas till? Den som har jobb, pengar, bättre munväder, bättre manér (klarar av att vara lugn även när det blåser), bättre utbildning, håller sig nykter, engagerar sig, etc, borde väl vara vettigare och kunna styra över dem som inte kan styra över sina liv?

Rob Robson - Ej medlem längre2010-09-10 23:13
Antal inlägg: 220

- Ni ska jobba, inte supa.
- Ja, patron.

:-)

slånbär2010-09-10 23:20
Antal inlägg: 5539

Snoosy- Det är ju precis det jag skriver-Jag har fått det bättre men jag kan inte rösta höger för det pga solidaritet med andra som inte är lika lyckligt lottade och har jobb och bostad. Självklart får dom svaga det sämre och dom starka det bättre med en alliansregering. Allt säljs ut och ensam är stark. Alla andra får gilla läget.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?