Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mouche - Administratör | 2010-09-16 22:14 | |
![]() | Är det så SVÅRT att läsa sig till vad en tråd handlar om? Jag har svarat på alla mail jag fått från alla! Ca 300 stycken sista 2-3 veckorna. Jag kollade och där finns inget med det innehåll du nämner i min inkorg. Maila igen och ge sjutton i att klampa in i trådar på det där sättet. Mouche | |
| Kirgizistan | 2010-09-16 22:15 | |
![]() | Talar vi enbart om troll som förstör eller folk som vill locka fram skratt? Fast det kanske inte gör någon skillnad för dig. Hursomhelst så är det rätt förvånande att du reagerar så starkt på dem, förvisso är du en forumvärd men det innebär väl också att du är någorlunda mogen och klipsk således bör du väl inse att alla inte är ute efter att sabotera och att om du kommer över något du inte uppskattar så kan du ignorera det. Vissa är helt enkelt ute efter att få andra att dra på smilbanden, det tycker jag är trevligt och det förvånar mig inte att folk inte är särskilt måna om hur de för sig på nätet - det är ett privilegium! Jag tycker att man ska få kunna vara barnslig utan att behöva att bli sedd ned på i det verkliga livet och internet är en utomordentlig plats för det. Nu kan man tycka att Betapet inte är rätt forum att leka av sig i, men det tycker jag för jag vet att alla kan konsten att ignorera, vissa glömmer bara bort att göra det ibland. | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-16 22:17 | |
![]() | Jag tycker att troll bara är tröttsamma oavsett på vilket sätt de sabbar en tråd,, Bitte | |
| Kirgizistan | 2010-09-16 22:17 | |
![]() | Minus ett att. | |
| delta9 | 2010-09-16 22:18 | |
![]() | Jag tycker att troll som ger ett gott skratt och dom trollen som fortsätter trolla sönder tråden borde gå tillbaks till skogen eller vart dom nu än kommer ifrån. | |
| delta9 | 2010-09-16 22:18 | |
![]() | -1 på Bittes kommentar | |
| Wizz77 | 2010-09-16 22:23 | |
![]() | Vem man uppfattar som troll är väl rätt så subjektivt. Personligen fattar jag inte meningen med alla dessa totalt irrelevanta trådar där man ska skriva vad man just ätit, vad man har för färg på sin tröja idag o.s.v. Med tanke på det så är detta forum väldans trolligt i mitt tycke. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-16 22:24 | |
![]() | Personligen tycker jag att dehumanisering av människor som går under pseudonym på nätet är ett steg tillbaka för civilisationen. Jag är humanist och det är människor som av olika skäl bestämmer sig för att bedriva det. Är det organiserat kan det ses som en modern form av propaganda. Är det på privat basis kan d beror på t ex egna psykiska besvär. | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-16 22:25 | |
![]() | Nämen då, jag menade så klart _inte_ skämtsamma grejer som får oss att vara glada. Jag menade de troll som förstör för andra genom diverse dumma kommentarer som sårar eller på annat sätt är olämpliga i ett speciellt sammanhang. Att skämta och vara glad finns det absolut inget fel i. Mouche | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-16 22:27 | |
![]() | 'Olämpliga i ett speciellt sammanhang' ? :D Vad finns vår allsmäktige guide för 'Internetnormen'.... | |
| apbur | 2010-09-16 22:27 | |
![]() | Jag har sällan något emot dem som många kallar troll. Ofta har de ju ändå något att förmedla. Det finns andra medlemmar som skriver massvis med inlägg här men som inte tillför någonting. Deras inlägg är totalt innehållslösa trots att de själva inte tycker det. Jag kan ju visserligen inte veta om dessa människor är på riktigt eller inte heller. | |
| Araknoidea | 2010-09-16 22:29 | |
![]() | Mouche Alla tar illa upp på olika saker, att känna sig kränkt är väldigt individuellt men direkta personangrepp känns inte alls rätt i forumen. Men det är svårt ibland att göra en sådan bedömning. | |
| apbur | 2010-09-16 22:29 | |
![]() | Ska man avfärda alla människor som inte skriver det man förväntar sig som ett troll? | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-16 22:30 | |
![]() | Jag motsätter mig dom som motsätter sig att motsätta sig. | |
| Lill-IT | 2010-09-16 22:36 | |
![]() | Jag tycker att det finns två slags troll; å ena sidan de som busar och skojar till det lite med glimten i ögat.. och å andra sidan troll som bara är ute efter att förstöra, förolämpa, såra och ställa till det. Men alla tycker olika. Om jag tolkar Wizz77s beskrivning av ett troll rätt så är ju jag ett storskaligt sådant;) | |
| E G N | 2010-09-16 22:39 | |
![]() | Om humor är okej så förstår jag inte varför A & M's oftast hysteriskt roliga berättelser plockas bort. Varför ska de först och främst roa forumvärdarna för att få vara kvar? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-16 22:42 | |
![]() | Ha ha, Mouche. Det var på tiden att du startade en sådan här tråd! :) Jag vill ta tillfället i akt och be om ursäkt till alla erpsoner jag har sårat i diverse trådar. Jag försöker hålla mig från personangrepp sedan jag blivit hårt tagen i örat av Mouche några gånger, men ibland kliar det måhända för mycket i avtryckarfingret. | |
| Lill-IT | 2010-09-16 22:42 | |
![]() | Humor är okej, men elak humor på någon annans bekostnad är inte acceptabelt. | |
| apbur | 2010-09-16 22:46 | |
![]() | Men väldigt roligt. | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-16 22:47 | |
![]() | Jojo, han kan snacka den gode EE. =) HAN tar mig i örat både oftare och hårdare än vad jag tar honom i örat! | |