Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 576 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimsan1986 | 2010-09-19 16:41 | |
![]() | Jag röstar för lchf, www.kostdoktorn.se/k...or ns-forum | |
| Savi | 2010-09-19 16:44 | |
![]() | Viktväktarna!! | |
| kattkabo | 2010-09-19 18:36 | |
![]() | Viktväktarna har lagt ned sin verksamhet i Finland. Ingen tror längre på deras kost. jag tror vi nordbor är mer skapade för en kolhydratfattig kost. Kolla hur diabetetes och fetknoppar vuxit upp som svampar de sista åren. Jag tror därför på LCHF. Hjärnan funkar på glykogen gjord på fett likväl som på kolhydrater. | |
| bj-olle | 2010-09-19 18:37 | |
![]() | du kan ju göra ett avtal med en jude | |
| sejmårr | 2010-09-19 18:50 | |
![]() | Jag rekommenderar LCHF! Minus tio kilo, och det har hållit i sig även då jag börjat äta vanligt igen! Det är en diet som är enkel. Att avhålla sig ifrån kolhydrater i alla dess former är inte så svårt när man väl tagit sig ur sina vanliga tankelåsningar; att det ska vara potatis till det och pasta till det osv! Cole slaw istället för potatis och ris, broccoligratäng istället för potatisgratäng. Brödet är ju svårt att vara utan, men det finns ett "bröd" som man gör på olika fröer, ägg och keso. Det är inte lika gott som riktigt bröd, men eftersom man får äta hur mycket som helst av smör, ost och kött schysstar man till smaken genom ett berg av pålägg! | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-09-19 18:50 | |
![]() | Äta mindre och träna mer! Så jävla enkelt! | |
| Miss_jk | 2010-09-19 18:55 | |
![]() | Aaaah! Nu var inte frågan HUR man ska gå ned i vikt, utan vilken metod av LCHF eller GI som var bäst. Skippa snacket om att träna mer och äta bättre! Det tar längre tid att gå ned i vikt med äta bättre/träna mer, och man kan kanske ha en anledning till att få en _snabb_ viktnedgång. T.ex. ett bröllop om ett halvår. Har ni inget att tillföra diskussionen om LCHF alt. GI så snälla lämna tråden. (Jag vet att den metoden ni förespråkar är den absolut bästa och med det mest hållbara resultatet, men som sagt, det var inte det TS var ute efter.) | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-09-19 18:58 | |
![]() | Vad är LCHF? | |
| Miss_jk | 2010-09-19 19:02 | |
![]() | Low carb high fat. Så lite kolhydrater som möjligt och mer fett alltså. | |
| bj-olle | 2010-09-19 19:09 | |
![]() | en jude-deal = 1lbs, sa du behöver hitta 5-6 stycken. förslagsvis italienska. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-09-19 19:30 | |
![]() | Tack för svaret Miss_jk | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-20 19:04 | |
![]() | Jag har gått ner 35 kilo med LCHF, och jag gick ner 21 kilo med LCHF utan träning. Så... kolhydrater är numer gift för mig. Jag röstar lchf. Att säga ät bättre träna mer är 50-talsprat. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-20 19:16 | |
![]() | ät mindre rör er mer!så enkelt är det ,eller svårt, lär er att tycka om känslan att vara hungrig jämt, | |
| F_Errari | 2010-09-20 20:10 | |
![]() | Nerösktji - wow! 'Hur lång tid tog det? Hur åt du i början? Har du några frukosttips? Eller andra tips öht ... | |
| Miss_jk | 2010-09-20 20:14 | |
![]() | ttiittii: Läs TS frågeställning innan du postar ett "ickesvar". | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-20 20:17 | |
![]() | jag läste dt och föredrar varken eller | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-20 20:25 | |
![]() | Det bästa är att aldrig börja fiffla med maten som lätt blir till jojobantning. Det går man garanterat bara upp i vikt av. Titta på vad som är "fel" som gör/gjort att du gått upp i vikt. Jag menar inte bara kalorier in/ut det kan finnas fler faktorer än så till varför man äter för lite eller för mycket. | |
| Miss_jk | 2010-09-20 20:28 | |
![]() | ttiittii: Och då tillför du inte något i denna tråd heller, eftersom frågeställningen var vilken som är bäst av GI och LCHF. | |
| F_Errari | 2010-09-20 20:43 | |
![]() | Det är tydligen ett allmänt problem här, att folk känner att de måste "lägga sig i" trots att de inte kan hålla sig till frågan. Kanske har de ett obotligt behov av att "synas" - för det måste väl ändå finnas en tråd som passar var och en av oss som vill göra sin röst hörd ... | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-20 20:47 | |
![]() | F_Errari Jag började strax innan midsommar. Vet inte riktigt hur jag ska börja, men när jag började med LCHF kunde jag inte mycket alls om det. Nu är jag mycket kunnigare. Men rivstartade helt enkelt. Bacon och ägg, eftersom Skalderman predikade väldigt mycket om just bacon och ägg. Men det var mer ett sätt att bli kvitt kroppens sockerberoende. Efter det har det liksom rullat på, allteftersom har jag börjat dricka mer vatten och minskat på matintaget för att minska magsäcken. Sen kan jag säga att jag har unnat mig en chokladbit då och då, men endast med en kakaoprocent över 70. I början käkade jag bara olika grejer med protein i, vågade inte börja riktigt med fettet. Men eftersom min magsäck har blivit så liten så brukar jag käka ett ägg med majonnäs, alternativt en bit kassler. På antingen eller står jag mig typ tre timmar. Så det gäller att "besegra" sin gamla personlighet och faktiskt börja om. | |