Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ladolcevita2010-09-20 15:11
Antal inlägg: 28

MiniLudd: svenska.yle.fi/nyhet...?i d=196141

"skadade bara sig själv" , i praktiken ja. i teorin försökte han skada väldigt mycket genom att beskylla två arabisk talande män för att ha utfört dådet.. snacka om att försöka jaga sympatiröster...

Gautama2010-09-20 15:14
Antal inlägg: 6854

Hur sammarbetet ska se ut??
Det ska inte finnas något sammarbete med dem alls!! Kan inte annat än att kasta skit på dem, jag ser rött bara jag hör talas om dem.
Avskyvärda!

ladolcevita2010-09-20 15:14

jag hoppas att ni förstår att jag absolut inte är för våldsamt bemötande av sverigedemokrater, utan tycker att en debatt bör tas med dem och att de ska behandlas på ett korrekt sätt. men jag tycker det är fel fokusera debatten på hur illa behandlade de har blivit..? jag har sett en del debatter med jimmie åkesson mfl på tv. mindre partier brukar ju få mindre utrymme i media liksom.

Laserswärd2010-09-20 15:16
Antal inlägg: 1172

Jag tycker det här daltandet med de 5.7% av svenska folket som röstade på SD är fördjävligt. Finns inga förmildrande omständigheter. Ni har röstat fram en fascistisk ideologi in i riksdagen. Nu gäller det för de övriga partierna att vara tydliga med att man inte löser problem genom att demonisera vissa grupper i samhället och driva en inuman flyktingpolitik, och att alla vidare sådana försök från SD stoppas.

ocki2010-09-20 15:26
Antal inlägg: 137

Jag tror att många som röstat på SD inte vet vad som som döljer sig bakom fasaden.

Men 5.7% är inte lite, det är ju över var tjugonde svensk (med rösträtt) och man borde inte se detta som en olycka utan som ett tecken på att många inte är riktigt nöjda med läget som det är. Det är väl det demokrati handlar om? Att få sin röst hörd?

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-09-20 15:29
Antal inlägg: 825

Jimmy Åkeson, shalalalalala, Jimmy Åkesson, shalalalalalala. Han som står som nummer två på sd:s lista, skulle inte han vilja synas lite mer?

sargens2010-09-20 15:33
Antal inlägg: 15

Att man inte röstade på SD är inte samma sak som att man är emot dom. Således är knappast 94,3% emot SD. Allt är inte svart eller vitt. Det är bara att respektera att folket valde in SD till riksdagen. Nu kommer det bli en intressant tid framöver.

Malla132010-09-20 15:34
Antal inlägg: 1810

Sd har nu kommit in i riksdagen och jag tycker att alla partier har rätt att ta sin plats. Folket har röstat fram Sd och det är det naturligtvis inte mer än rätt att låta dom komma in och föra fram sina åsikter. Jag tycker att dom är värda en chans.

ladolcevita2010-09-20 15:36

malla13: att göra vad? bedriva odemokratisk politik? nej tack.

sargens2010-09-20 15:38

ladolcevita - vad menar du med odemokratisk politik?

MiniLudd2010-09-20 15:40
Antal inlägg: 309

la dolce - i din länk står det att utredningen fortfarande pågår så man kanske ska vänta att dra slutsatser innan den är helt klar? Men givetvis är sådant inte heller okej om så skulle vara fallet.

Till skillnad från t.ex. Satyra tänker jag alltid själv och kritiskt oavsett vilket parti det handlar om. Nu röstade jag ju inte ens på SD, delar inte deras åsikter i en rad frågor.

ladolcevita2010-09-20 15:42

När de går emot de mänsliga rättigheterna, så tycker jag att de bedriver odemokratisk politik... ett exempel är hur de talar om islam t.ex. läs gärna mer här: www.sverigedemokrate...-p a-islam/

De mänskliga rättigheterna anses vara universella, vilket innebär att de gäller över hela världen, oavsett land, kultur eller andra omständigheter. De gäller för var och en, oavsett etnisk tillhörighet, hudfärg, kön, språk, religion, sexuell läggning, politisk uppfattning eller social ställning. De slår också fast att alla människor är födda fria, är lika i värde och har samma rättigheter.

MiniLudd2010-09-20 15:44

Förstår fortfarande inte varför vi ska vara så rädda för SD när det jämt är vänstern som stökar runt och är allmänt odemokratiska. Ser dem som ett mycket större hot.

ladolcevita2010-09-20 15:44

Miniludd: Ja det bör man kanske göra, men det står också att det är starka misstankar..vilket jag väljer att tolka som att det är ganska stor sannolikhet, men okej vi kan fortsätta den delen av debatten när utredningen är helt klar ifall det känns bättre för dig ;)

ladolcevita2010-09-20 15:45

MiniLudd: Vänstern har iaf inte främlingsfientliga åsikter. Jag tillhör inte vänstern, men jag ser dem inte som ett hot. Kan du ge ett konkret exempel?

MiniLudd2010-09-20 15:47

la dolce - din länk är ju skriven av någon som uppenbarligen inte gillar SD.

Jag vet dock att SD inte har något till övers för denna religion men där håller jag faktiskt helt med dem. Jag vill inte ha ett uns mer av Islam i Sverige, denna religion går emot allt jag tror på. Den enskilda människan är så klart en annan femma men Islam är jag benhårt negativ till och kommer alltid att vara.

hussar2010-09-20 15:48
Antal inlägg: 328

Vänstern har ju odemokratiska åsikter ( kommunismens rötter ),, Sedan har dem ju deras terrortrupper AFA bland annat..

Sen hur ser det ut tex i IRAN, hon som riskerar att dö , av stening bland annat. Henne kan ni inte tänka hjälpa, och hon kommer dö EVENTUELLT pga ISLAM´s regelverk..

sargens2010-09-20 15:49

Att kraftigt begränsa invandringen är knappast ett brott mot mänskliga rättigheterna. Det är ingen rättighet för alla att bo i Sverige.

MiniLudd2010-09-20 15:49

la dolce - sant det har dem inte. Men de visar hela tiden upp ett odemokratiskt beteende, t.ex. varje gång SD har försökt hålla möte har de varit där och förstört, kastat ägg och sten och gud vet vad. SD hade väl därför oxå sin valvaka på hemlig ort. Så ska det inte behöva vara i en demokrati!

ladolcevita2010-09-20 15:51

hussar: vänta lite.. ni? vilka? jag har skrivit under mot steningen av den kvinnan (kommer inte ihåg namnet). och som sagt, jag tillhör inte vänstern.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?