Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Nephelia- | 2010-09-24 18:28 | |
![]() | Bråkiga ungar i bilen är inte särskilt vanligt om man jämför hur många som snackar i mobilen. Det är så otroligt vanligt numera. Och de flesta som snackar i mobilen när dom kör beter sig på ett sätt då man redan på långt håll kan ana att personen ifråga gör någonting annat samtidigt som han/hon kör bil. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-09-24 18:42 | |
![]() | Vilken är skillnaden mellan att lyssna på radio och tala i mobilen? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-09-24 19:16 | |
![]() | radion kräver inte ett svar tillbaka.... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-24 23:23 | |
![]() | Grönöga: Men då är det alltså minst lika farligt att tala med sina passagerare? Taxichaffisar måste ju vara helt livsfarliga i trafiken? | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-09-24 23:32 | |
![]() | Grönöga, måste du tänka när du ska svara:) | |
| mrperfect | 2010-09-24 23:35 | |
![]() | Då jag kör bil så tuggar jag tuggummi, rakar mej , pratar i mobiltelefonen, tittar på kartan och städar hanskfacket, samtidigt som jag skriver inkjöpslistan till dagen och läser utredningar för jobbet, ifall jag hade flrér händer skulle jag ha skrivit PM på bärbara PC och kollat annonser på Tradera samt spelar Betapet, det får bli då jag föds som bläckfisk i nästa liv! | |
| Padu | 2010-09-24 23:38 | |
![]() | Kör man i en stad så är det ju rätt dumt att prata i mobil, men på motorväg borde vem som helst klara av det. Tror jag i alla fall... | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-09-24 23:48 | |
![]() | Gillar inte att folk pratar i mobil samtidigt som de kör men är inte för ett förbud.. Nånstans så måste folk själv känna efter vad de klarar och inte klarar. Finns många saker som distraherar en förare. Småbarnsföräldrar med för lite sömn i bagaget och skrikiga ungar i bilen kan stressa vem som helst så i så fall borde det bli förbjudet att köra bil med gråtande barn i bilen.. Som sagt, var och en måste förstå när man inte är lämplig som förare och rätta sig efter det. | |
| mrperfect | 2010-09-24 23:50 | |
![]() | Människor är olika. Jag prioriterar alltid trafiken så de som talar med mig i bilen får ofta korthuggna svar, det jag säger i mobilens handsfree kan ofta vara helt åt pepparn. Andra tappar koncentrationen från körningen oavsett om det är mobilen eller något annat. Som i alla andra fall så prioriteras säkerheten av myndigheterna i Sverige och därför minskar man faran med handsfree och rekommenderar att man skall ställa síg på en P plats om man skall prata i mobilen. | |
| mrperfect | 2010-09-24 23:51 | |
![]() | bizzzzzy ja just det! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-09-25 00:07 | |
![]() | Kremlan: "Grönöga, måste du tänka när du ska svara:)" I vissa fall, ja... Som oftast så jobbar min hjärna på och spottar med bekväm automatik ut svaren åt mig utan att det kräver någon vidare ansträngning från min sida. Men om jag har haft en stressig dag, mobilen ringer och det är min man som frågar vad vi ska äta till middag... en middag som jag ännu inte bestämt vad den ska bestå av, ja... då måste jag "tänka" när jag ska svara. ;) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-09-25 00:15 | |
![]() | Locomondo: "Grönöga: Men då är det alltså minst lika farligt att tala med sina passagerare? Taxichaffisar måste ju vara helt livsfarliga i trafiken?" I mitt fall så är det inte mobilen som är farlig. Det är bilstereon, fullständigt livsfarlig i mitt fall! När jag spelar musik i bilen så blir det som Dr. Jekyll and Mr. Hyde ungefär. Jag går från att vara en lugn och sansad bilförare som håller alla hastigheter och svänger lugnt i kurvor och korsningar. Men med musik på... :S Kör som en biltjuv, tar kurvor som om jag fick betalt för att slicka kanterna och högerfoten... ja, den lever ett eget liv och hastighetsmätaren bara följer efter.... Uscha. | |