Spelrum
Giraffen40
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-09-25 19:32
Antal inlägg: 9204

typ alla trådar är ganska meninslösa. jag tycker att det är kul m input.

kanebo är bra ja, jag har haft deras pressade "dubbel" puder som jag har i väskan för att bättra på. vilken foundation rekomenderar du av deras poca?

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-25 19:40
Antal inlägg: 42

Jag gillar Lancôme Photogenic Lumessence och Smashbox high defintion när det kommer till foundations. Smashbox high definition täcker inte så mycket utan ger en naturlig look.

När det gäller puder rekommenderas Lancôme och Chanel. Lätt, transparent och luftigt puder!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-25 19:40
Antal inlägg: 4050

Jag älskar diskussioner om smink, särskilt på Betapet.
Totalt navelskådande och malplacerat. Kan det bli roligare?

magga2010-09-25 19:44
Antal inlägg: 2533

Passar på att ställa en fråga här då tråden handlar om smink,

någon som vet en bra foundation för riktigt ljus hy, förutom Clarins?

auranita2010-09-25 19:44
Antal inlägg: 652

Som arbetande inom branchen ger jag följande tips;

Lancome har ett brett urval foundations, många nyanser, och fördelen med L är att färgskalan är samma i alla olika typer av foundations, vilket betyder att om du vill byta formula - t.ex. testa en mer eller en mindre täckande, eller t.ex. med stigande ålder vill ha en mer vårdande, så behöver du inte dra igenom hela köret med att prova ut rätt färg. Du skriver inte hur gammal du är, men t.ex. Teint idole passar alla åldrar, och den innehåller dessutom ett speciellt pigment som gör att den anpassar sig till den egna hudtonen.

Dessutom är de flesta L-foundations i pumpflaska, vilket är lättdoserat och hygieniskt.

Ett något billigare men ändå bra alternativ är Clarins foundations.

Beträffande löspuder; Kanebo är oslagbart bäst, har man en gång testat det vill man inte byta! Innehåller äkta silke, ger verkligen en silkeslen yta, mycket lätt att dosera, en transparent nyans som passar alla.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-25 19:45
Antal inlägg: 1338

Foundation och löspuder? Jag är en sådan som antagligen borde använda sådant - men inte förstår mig på hur :) Senast jag använde liknande produkter var väl när jag var tonåring och inte behövde det. Jag undrar... Känner man sig inte som att man går omkring med en kladdkaka i ansiktet? Eller har produkterna utvecklats sedan 1990?

le-lou2010-09-25 19:51
Antal inlägg: 17500

Kanebo pudret är duktigt. Köper det när jag vinner på triss då och då.

nystan12010-09-25 19:57
Antal inlägg: 3414

Förlåt ramsay, men får man kapa tråden lite?

Jag får finnar så fort jag ens funderar på att använda foundation, vilket jag tycker är märkligt då jag i princip aldrig får finnar annars. Så länge jag inte sover med smink funkar det fint.
Samma med concealer, funkar bara under ögonen. Försöker jag täcka typ runt näsan eller i pannan där jag är lite flammig blir jag alltid finning dagen efter.

Kör med löst mineralpuder, och det är bra, men skulle vilja ha nåt att gömma det röda under, utan att täppa igen helt.

Nån som förstår hur jag menar, och har nåt bra tips?
Och då menar jag inte gissningar.. ;P

ramsay - Ej medlem längre2010-09-25 19:59

jag är 35 men förskonad från linjer, stora porer och rynkor hittills. teint idol har jag hört är bra förut, kanske ska prova den då. hur täckande är den? jag vill helst ha två, en mkt lätt och en med mer sminkad effekt.

kanebo löspuder it is! låter grymt. köper imorgon.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-25 19:59
Antal inlägg: 4050

Kan vara rätt skönt med en kladdkaka i ansiktet kalla och blåsiga vinterdagar. Inte lika trevligt på sommaren.

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-25 20:00

Sov inte med smink, nystan1! Aldrig! Okej? :)

För att dölja det röda under mineralpudret kan du använda en grön primer. Smashbox och Loreal har sådana.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-25 20:00

Samma trubbel som nystan1. Det är det jag undrar över också... om man kan hitta "lätta" produkter som täcker utan att täppa igen som de gjorde förr i tiden?

ramsay - Ej medlem längre2010-09-25 20:03

nystan det finns flytande mineralfoundation, den täcker lite mer. sen finns det små burkar councealer i puderform också, att applicera under den vanliga mineralfoundationenn på det röda. alt en bra primer, jag kör smash box photo finish i grön nyans. tonar bort det röda innan sminkprodukterna. och kapa på bara:)

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-25 20:03

För att tydliggöra det jag skrev:

Tvätta ansiktet, smörj in dig med dagkräm, vänta en stund, stryk på primer där det behövs, applicera sedan mineralpuder eller vad det är du använder.

nystan12010-09-25 20:04
Antal inlägg: 3414

TakeAim - det är ju det jag inte gör.. =)
Vad är en primer *skäms*?

ramsay - Ej medlem längre2010-09-25 20:04

ja, herre gud. glömde det. sluta sova m smink:)

ramsay - Ej medlem längre2010-09-25 20:05

uisige- du skulle nog tycka om ID bare minerals produkter.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-25 20:07

Shit vad kass jag är :) En primers enda användningsområde trodde jag var som förbehandling innan man lägger in fuktspärr i badrum :/

På måndag ska jag göra bort mig ordentligt och gå och fråga någon salong om råd. Det verkar behövas.

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-25 20:07

www.smashbox.com/PHO...IO N-PRIMER

Titta där nystan1 :) Hinner inte förklara mer nu eftersom jag ska gå. Ramsay verkar veta vad det är så fråga henne om du undrar något mer.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-25 20:08

Jag har läst lite om dem ramsay. Jag ska nog kanske först ta reda på vad alla produkter är till för innan jag ger mig ut i handeln. Men jag ska kolla upp ID lite bättre. Tack.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?