Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LisaLong2010-09-28 19:32
Antal inlägg: 2725

Men fy så vissa resonerar..vadå avliva den????? Om en människa eller ett barn blir skadat då? Ska vi kanske avliva dom oxå?

LisaLong2010-09-28 19:34

mijand...om man ser ett skadat rådjur ska man ABSOLUT inte döda det, man ringer till polisen först sen kommer det ut kunnigt folk som avgör om den behöver vård eller ska avlivas

LisaLong2010-09-28 19:36

Pekkis tack för du skrev det, nu är jag glad igen:) Missade ditt sista inlägg

Emollas2010-09-28 19:38
Antal inlägg: 1082

Min bror hade ett luftgevär när han var liten och siktade på en fågel och tryckte av och träffade sedan sprang han gråtandes till mor och sa. Mamma jag träffade en fågel jag trodde inte jag skulle träffa. Efter dert sedan så tog han in skadade fåglar i garaget hemma och räddade dem. En gång rädda han en fågel ur en katts mun. Men far blev rätt matt på alla fåglar i garaget så han fick lägga ner räddningsstationen

apbur2010-09-28 19:41
Antal inlägg: 9699

Jag tycker det är ansvarslöst att låta någon annan pröjsa för fågelns vård. Man är ju delaktig när ens egen katt har skadat djuret. Vet ni hur dyrt det är med veterinärvård?

nincompoop2010-09-28 19:42
Antal inlägg: 114

Åt din pappa upp dem? Så taskigt...

Jag skulle inte ha hjärta att slå ihjäl ett djur ens om det plågades vilket förstås är kontraproduktivt. Tur det finns djurjourer!

Pingvinfläck2010-09-28 19:56
Antal inlägg: 25

Innan du anmärker på oss som inte gav oss det råd du ville ha och därmed enligt dig är besserwissers så kanske du ska fundera på VAD vi svarar på.

Citerar dig

"Katta min hade med sig en skadad duva hem, fick ut fågeln på balkongen, men längre än så verkar den inte kunna ta sig"

Där hade den med sig katten HEM och den eller någon annan fick ut fågeln på balkongen.

Det var den informationen vi fick när vi ombads ge dig råd.

"Socker min är en värdelös jägare, går inte tre meter från balkongen, drar slutsatsen att duvan redan var skadad när hon fick tag på den"

Viss skillnad.

klobba2 - Ej medlem längre2010-09-30 11:02
Antal inlägg: 2332

Faster pussycat, Kill, kill

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-30 17:19
Antal inlägg: 387

Heh... en duva på balkångah.

mijand2010-10-03 10:56
Antal inlägg: 270

Lisa Long!
Jag stannade när en dam hade smällt på ett rådjur med bilen och skadat det. Hon var skärrad så jag ringde polisen. De undrade om jag kunde avliva djuret då jag förklarade omständigheterna. Så jag gjorde det. I och med detta sprang inte djuret till skogs då en jägare hade varit tvungen att göra eftersök. Och djuret hade fått lida länge.

Ett skadat djur bör avlivas om det inte finns speciella anledningar att vårda det, till exempel husdjur eller ett "viktigt" djur som är sällsynta och unika. Nej, alla djur är inte det. men vist, hade det bara funnits 40 rådjur kvar i landet så hade jag såklart kört djuret till en veterinär.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?