Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 904 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| floderus | 2010-10-06 16:03 | |
![]() | Savi! Visst finns det vårdpersonal som är både empatisk och professionell. Jag minns med tacksamhet dem som hade hand om min alzheimersjuke man tills han dog. Själv är jag snart 85 och helt frisk. Så länge man rör sig obehindrat, har förståndet i behåll och inte ont nånstans är livet en gåva, som man uppskattar. Fast visst! Nu lever jag på övertid, och när som helst kan allt förändras. Skönt att inte veta något i förväg. | |
| Tess 08 | 2010-10-06 17:37 | |
![]() | Jag har varit med de som knappt nått pensionsåldern som verkar så gamla. Med sjukdomar, krämpor och allt som hör "gammel domen" till. Har också mött de som närmar sig (eller passerat) 100 års ålder med kroppen (och ofta även minnet) i behåll. :) Livet ter sig olika!! Det är nog bara att acceptera och göra sitt bästa för att må så bra så länge som möjligt! | |
| grusplan | 2010-10-06 17:45 | |
![]() | Savi ! Jag har själv arbetat inom äldre vården i många år , bristen på omvårdnad ligger inte hos personalen utan i alla nedskärningar som görs. Försök själv att jobba på något äldreboende ett tag så ska du få se hur du mår,när du måste hinna med alla som ska upp på morronen,utan att stressa, hinna med att ge alla frukost ,utan att stressa att gå ut och ta en promenad är i stort sett omöjligt med så lite personal m.m m.m Man mår inte bra när man kommer hem efter en sån dag kan jag tala om för dig. Självklart vill man alla boendes bästa ,man vill finnas där när dom är oroliga och ledsna , när dom har något dom vill berätta,sitta o prata bort en stund osv Många gånger går det inte pga personalbrist. Nu finns det ju rötägg i alla yrkeskårer men jag har inte träffat på många under mina år , tvärtom ger alla allt dom kan , stor empatisk förmaga innehar dom flesta därför mår man inte bra av att inte kunna göra mer. Skickar en STOR varm kram till er alla som sliter inom vårdyrket. | |
| hothothot | 2010-10-06 18:05 | |
![]() | hAHAHA helt underbart hur Nerösktji missuppfattade ts... | |