Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tina221 | 2010-09-29 17:30 | |
![]() | Finns inget större än första mötet med sitt barn efter födseln. Magiskt. Man skulle ögonblickligen ge sitt liv för det lilla knytet. Men alla vill inte ha barn, och ska absolut inte skaffa då heller. Det finns då inte rum för de små. Använder barnen till...Det är ju inga husdjur, frågan är vad de har oss till..mat, tak över huvudet, kärlek och vägledning i livet hoppas jag : ) Vad gäller andras barn finns det ett bra citat " mina barn, andras ungar" Stämmer på de flesta skulle jag tro. Underbart är det iallafall att begåvats med barn. | |
| stene46 | 2010-09-29 17:31 | |
![]() | Jag tycker det är bra att man verkligen tänker till innan man skaffar barn och frågar sig varför man gör det. En kompis till mig har en morsa som aldrig brytt sig om honom, och när kan frågade henne varför hon ville ha barn svarade hon "det är väl nåt alla gör, nåt man ska ha" - Kul att ha en mamma med den inställningen - NOOOT. Då är det bättre att man avstår - eller skaffar hund - typ! | |
| 2jj | 2010-09-29 17:33 | |
![]() | Min tonåring finns på följande ställen i hemmet 1. I sängen 2. I kylskåpet 3. Framför datorn Det kan hända att man lyckas övertala honom att klippa gräset, hämta ved eller städa sitt rum. Ber man honom skotta snö tittar han på mig som om jag vore en utomjording som talar ett språk som han inte förstår. Det bästa man kan ha honom till är att han klarat körkortet och har nu många mil att ta igen med att skjutsa mig och frugan när vi ska på fest. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 17:36 | |
![]() | Förr i tiden skaffade man väl barn som arbetskraft men det behövs ju inte riktigt idag på samma vis. Vi har ju skatteavdrag för hushållsnära tjänster *yaay* ... | |
| caughtbock | 2010-09-29 17:49 | |
![]() | Vad jag ska ha barnen till? Klä på små söta outfits såklart. Not. | |
| mishizaki | 2010-09-29 18:03 | |
![]() | som homosexuell har jag inte förrän på de senaste åren fått frågan om att skaffa barn. Men om man lever i ett heterosexuellt par och aktivt väljer att inte skaffa barn, vad får man för frågor då? | |
| stene46 | 2010-09-29 18:15 | |
![]() | En kvinnlig arbetskamrat berättade att hon läst en stor undersökning om vilka som var de lyckligaste paren - de som var frivilligt barnlösa, blev svaret... | |
| Miss_jk | 2010-09-29 18:29 | |
![]() | stene: Låter inte alls konstigt. De har all tid i världen att göra allt de verkligen vill. De behöver inte stressa med hämtningar, lämningar, matlagning o.s.v. Klart att de har det bra! Men jag tror inte den lyckan kan jämföras med lyckan att ha ett barn. Skulle man fråga samma personer igen men ändra frågan till "Vad skulle du vilja ändra på i ditt liv?" så tror jag inte att en enda förälder skulle säga "Att jag skaffade barn" utan snarare "Att jag hade mer tid för mitt barn". Tror inte att det går att jämföra vem som är lyckligast på det viset. | |
| Lillstölla | 2010-09-29 18:40 | |
![]() | Ja ska skaffa barn så jag kan åka runt och visa upp dom för en massa främlingar som sen kan betygsätta dom och ge dom rosetter:P | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-29 18:45 | |
![]() | Ny tråd: "Har du snyggare barn än personen över?". :-) | |
| les fleurs | 2010-09-29 18:48 | |
![]() | oj, jag ville gråta efter att ha läst den här tråden... Är det är skämt eller är verkligen ni så nihilistiska? Oh LORD have mercy! | |
| gnill | 2010-09-29 18:49 | |
![]() | Som jag skrev i ett debattinlägg en gång: "Hos människor som har en stark barnlängtan är den lika påtaglig oavsett om man är hetero- eller homosexuell, oavsett om man lever i parrelation eller är ensamstående. Denna längtan har förmodligen samma klangbotten hos oss alla: Man vill älska och bli älskad. Man vill leva med barn, dela deras värld, se dem växa upp – och sätta lite avtryck i nästa generation. Man vill skapa en familj och ett sammanhang. Man har en gång fått livet och vill ge liv." Detta gäller för mig, men jag har också vänner som inte vill ha barn och som blir ifrågasatta för det vilket jag tycker är helt absurt. Vi har olika stark (eller obefintlig) längtan helt enkelt. Precis som vi människor är olika på en massa andra sätt. Man gillar brysselkål, eller inte, tycker det är roligt att gå på teater eller inte. osv. | |
| bulll | 2010-09-29 19:07 | |
![]() | Hihi, nån mer än jag som lyssnar på Mammas nya kille? Lars Stenberg kanske hade sagt att "De brinner bra". | |
| Ydh | 2010-09-29 19:17 | |
![]() | Tänk om alla skulle tänka som TS (trådskaparen)? Då skulle världen bli en tråkigare plats. Barn är underbara och det är fakta, inte bara en åsikt. | |
| Ydh | 2010-09-29 19:18 | |
![]() | Och innan någon hoppar på mig vill jag förtydliga att jag respekterar folks beslut att inte skaffa barn, men jag respekterar inte folk som tycker att det är en dålig idé att skaffa barn och föraktar de som väljer att göra det. | |
| bj-olle | 2010-09-29 19:22 | |
![]() | jag vet inte jag, ydh.. om någon föraktar folk som skaffar barn så lägger de sig i ett så badass underläge att det måste jag ändå nicka lite åt. sen kommer mina framtida ungar och stjäl deras käpp :) | |
| FruMuffin | 2010-09-29 19:22 | |
![]() | Jag tror att det började med att min mens var sen och jag trodde att jag var gravid. Efter ett negativt graviditetstest började jag fundera ganska mycket på det där med barn. Tydligen pratade jag en hel del om de också, för några veckor senare frågade min mamma mig: Vill du ha barn? Det var då jag insåg att ja, det ville jag. Från min sida handlar det om ren egoism, jag skaffade barn för att jag ville det. Min dotter är just nu fasligt trotsig och emellanåt nästintill odräglig, men hon är solen i mitt liv när allting annat är tungt och svart och varje dag ser jag på henne och förundras över hur vacker hon är. Det är en underbar känsla när hon kramar mig eller när hon håller min hand på väg till fritids på morgonen, eller när hon med eftertryck i rösten säger: Mamma, jag älskar dig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 19:32 | |
![]() | ja vi är alla olika ,jag har haft en stark längtan efter barn,sedan jag var 12 är,var avundsjuk på våra grannar som hadde lilla bebisen Ola,när jag var 17 år stog jag på huvudet för att bli gravid,och det blev jag,sen blev det väldigt många barn alla lika fantastiska på olika sätt,jag har hund ochså och för mej är det ingenting som går att jämföra,att följa barn och se deras utväckling från ett litet skrutt till vuxen människa som ska stå på egna ben ,det fins inte riktit ord för det,yngsta barnet är 7 år 0ch älsta 30 år och det är ett Guds under | |
| Tjalan | 2010-09-29 19:35 | |
![]() | Jag kommer skaffa så många ungar som det krävs för att en av dem ska bli professionell fotbollsspelare. Alla döttrar åker i sjön. | |
| Ydh | 2010-09-29 19:44 | |
![]() | bj-olle: Jag menar att jag inte accepterar de som föraktar de som skaffar barn. Kanske blev lite fel där :P Att skaffa barn eller inte är ens eget beslut och ingen annan ska komma och säga åt dig att det är rätt eller fel. Om ingen skulle vilja skaffa barn... ja, då skulle nog jorden tömmas ganska snart. | |