Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 400 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SethGecko | 2010-10-03 23:09 | |
![]() | jag drömde för några månader sen att jag och min ex-flickvän sen ganska kort tid (i drömmen var vi fortfarande tillsammans), skulle ut på picknick tillsammans. jag hade fått för mig att vi skulle ha kött med oss på picknicken och fick i uppgift att skära upp köttet. själva köttbiten hade formen av en vattenmelon och när jag skar upp den var halva biten täckt av någon slags sylt som luktade illa och den andra sidan var kött, men köttet var alldeles vitt, som om det redan var stekt eller så. jag smakade på köttet och blev illamående och vaknade sedan illamående. allt detta utspelade sig dessutom i tunnelbanevagn. en sån där gammal tunnelbanevagn desssutom. Tolkning, tack! | |
| twistedmind | 2010-10-03 23:19 | |
![]() | SethGecko - Efter lite googlande; "Drömmer du att du äter grillat kött betyder det att du kommer att förfalla till ett syndigt leverne" "Tunnelbana =utforska din inre värld" | |
| bitteb | 2010-10-04 11:44 | |
![]() | Twistedmind: Haschpsykos, knappast har aldrig varit i närheten av sån skit. Därmot har jag 3 söner som spelat fotboll ända sen dom va små (nu vuxna) ,och det va alltid en gissel att få ihop pengar till skor, kläder o annat som ensamstående mamma....om man nu ska göra en analys! Plus att jag dagen före drömmen fick hjälpa grannen med ett myrbo. Kan kanske ha betydelse...inte vet jag! Kan tillägga att jag ofta drömmer knasigt, och alltid i färg. | |
| bj-olle | 2010-10-04 12:01 | |
![]() | drömde upprepade gånger att min kompis j skadade mig på olika sätt. | |
| bj-olle | 2010-10-04 12:02 | |
![]() | har haft en helt kubistisk dröm om mig som spindelmannen en gång. det var coolt. | |
| nippertippan | 2010-10-04 12:03 | |
![]() | Jag drömde att jag köpte en vit stor dator med 10 TB. Dataskärmen var typ 40 tum inkl en tv. Tangentbordet var även en spelkonsol och modem och allt möjligt i den, trådlös. Och vill man skriva, så fick man lyfta upp en lucka så kom tangentbordet fram. Min dator i framtiden kanske?? | |
| Palini | 2010-10-04 12:05 | |
![]() | Jag har drömt om terränggående finlandsfärjor som även hoppar upp för slussar. Tolkning, tack? | |
| bitteb | 2010-10-04 12:12 | |
![]() | palini.. ha ha den va frän. Är du stressad? Verkar som du vill ha mer tid över till annat !! | |
| Megaherz | 2010-10-04 12:14 | |
![]() | drömde att mina tänder ramlade ur och vi fick kokta ögon till middag - kunde inte tugga sü jag fick svälja dem hela | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2010-10-04 14:36 | |
![]() | Drömde en natt att jag matade något djur tror det var en val eller något. På morgonen hittade jag inte kudden för den hade jag matat papperskorgen med. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-04 14:47 | |
![]() | Drömmer för det mesta sjuka saker. Ofta om flygplan jag tvingas flyga med som alltid kraschar eller får något fel. Inatt drömde jag dock att det var någon slags reunion med min gamla skola i något som såg ut som Blå hallen. Jag glider in i svart kostym (!?) som alla killar medan jag ser tjejerna i skitsnygga balklänningar. Kände mig så FEL. Efteråt var det bad och bastu som gällde och det slutade med att jag somnade på en skabbig toalett och blev hittad med byxorna nere sittandes på toan av killen jag var kär i för hundra år sedan. "Hoppsan".. | |
| nippertippan | 2010-10-04 16:35 | |
![]() | En bra länk för er som vill ha era drömmar tolkade är: www.dromtydningen.se Det är gratis och du får personligt svar. | |
| MTM74 | 2010-10-04 16:49 | |
![]() | Inatt drömde jag om att jag blev jagad av en kille (en gammal kärlek), han jagade mig med yxa å skulle slå ihjäl mig. Jag sprang in i ett kylrum, han låste in mig. Helt plötsligt satt jag på en häst naken och bunden, och min gamla kärlek satt bakom. Vi var mitt ute i en öken, han sålde mig till ett harem..där vaknade jag | |
| bitteb | 2011-01-06 10:12 | |
![]() | Inatt drömde jag att det knacka på dörren och utanför stod Peter Kondrup med en stor resväska. Han var försäljare. När han öppna väskan var den fylld med snö. Häpet skaka jag på huvudet och peka på allt det vita som redan franns på marken och sa att jag inte behövde KÖPA mer. Men bakom stog Anders Nyberg med en annan väska som han ville visa mig... den var fylld av små varma solar. Jag bestämde mig för att köpa en. Men när jag skulle lyfta upp den, så förvandlades den till en äggula..... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-06 10:48 | |
![]() | jag drömde att jag köpt en restaurang och hll på i köket när min granne plötsligt sitter vid ett bord med medhavd matlåda. han äter på ngr äpplen jag haft framme och säger men det är väl ok? jag blir sur. sen är jag i ett hus med min exman. vi har separerat, det är nutid. jag förundras över hur stora vältränade ben han har men kan inte säga ett ord om det för jag är så irriterad på honom så jag håller på att koka över. i huset finns en varulv jag försöker berätta för honom att jag tycker om att dricka blod och att jag kan flyga men han vägrar att lyssna, springer iväg hela tiden och skyller på att han annars kommer att äta upp mig. jag tycker att det är synd för jag tror att vi skulle ha en del att tala om vi två. drömmen håller på i "evighet" med den här katt o råtta leken. | |
| apajävel | 2011-01-06 11:05 | |
![]() | Jag drömde igår natt att jag blev skjuten och knivhuggen när jag skulle stoppa en beväpnad galning. | |
| Megaherz | 2011-01-06 11:11 | |
![]() | Jag drömde att jag blev dömd till dödstraff efter att ha tappat bort min lillasyster. Först skulle jag skäras sönder, sen brännas och sen bli upphängd uppochner på ett kors. Tillsist körde de in pennor i kroppen på mig. På något sätt överlevde jag och sprang runt på jorden och försökte få kontakt med pappa. Och ja förresten, jag var George Micheal. | |
| dinodog | 2011-01-06 11:48 | |
![]() | Kommer inte riktigt ihåg allt i drömmen jag hade i natt. Men jag var inte i detta århundradet tror det var 1700-talet någonting. För jag hade krinolin och en sådandär vit peruk på huvudet. Vet att jag vaknade till och sa till min man som var vaken att jag drömt så konstigt. Tyvärr kommer inte han ihåg vad jag sa, men det brukar dyka upp i huvudet det jag drömt. Annars drömmer jag väldigt mycket och märkligt. | |
| bulll | 2011-01-06 23:11 | |
![]() | Det jag tycker är konstigast med mina drömmar är att de kan innehålla helt random personer som man inte överhuvudtaget borde ha i hjärnan varken dag- eller nattetid. I morse t ex så var en av huvudpersonerna i min dröm en man vars dotter gick på samma dagis som min egen för kanske 8 år sen. Vi hade ingen annan kontakt än "hejhej" på den tiden och har inte råkat varandra sen dess. I drömmen var det dock mycket viktigt för mig att han skulle förstå att jag inte var full, utan sluddrade för att jag hade min bettskena i munnen. | |
| zecza | 2011-01-06 23:18 | |
![]() | Tråkigt för personer som aldrig drömmer, men visst det skulle det vara skönt ibland att slippa drömma. | |