Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Urek2010-10-03 11:26
Antal inlägg: 500

Nu börjar du bli oförskämd.... Blanda inte ihop mig med dom...

Guldplate2010-10-03 11:28
Antal inlägg: 1212

Tragiskt nog så är det nog att räknas som lite naivt att inte tro att valet är något av en idoltävling.

Göran Persson var bland annat med i arga leken och dansade med kossan Doris i TV.

www.aftonbladet.se/n...le 54738.ab

Fredrik Reinfeldt visar upp hur han dansar hos Kristian Luuk.

www.aftonbladet.se/n...33 24828.ab

Alf Svensson har spelat saxofon.

blogg.aftonbladet.se...ed -saxofon

Gudrun Schyman dansar i Let´s dance samma år som valet är.

www.expressen.se/noj...ex iga-sida

Detta är väl några av alla sätt att bara försöka framtona sin folklighet och för att på ett lite roligare sätt, än att prata politik, försöka vinna röster. Det lär bli mer av detta i framtiden. Politik vinns många gånger på hur populära de som hamnar i rampljuset blir. En del hävdar ju till och med att Alf Svensson var större än sitt eget parti, och så satt han ju 30 år som partiledare.

Fast jag tror inte att Alliansen utlyser omval för att försöka vinna en majoritet, (speciellt inte om de redan får det om några sverigedemokrater hoppar över till dom och ger dom egen majoritet som första inlägget säger)

Ett omval tror jag skadar politiken mer än den gagnar den. För 4 år så kanske det är en fördel för Alliansen om de har majoritet. Fast jag tror dom är medvetna om att detta på långsikt kan skada svenskarnas tilltro till vårt demokratiska system. Vilket är betydligt farligare!

Urek2010-10-03 11:46

Guldplate: Jag syftar inte på att politiker leker i tv. Jag syftar till genomslagseffekten. Och där går Reinfeldt igenom, Sahlin inte. Kalla det orättvist eller vad som helst, men det är fakta.
Nyval är en del i en demokrati, så varför skulle den hota densamma. Det är väl i så fall värre för demokratin om vi får en regering baserad på en majoritet som inte är framröstad....

Aceofhearts2010-10-03 12:29
Antal inlägg: 111

Vore det bästa med ett nyval. Vänstern fick alldeles för mycket röster. Bästa tajmingen är att fixa ett omval när Mona Sahlin har börjat samarbeta med SD. Börjar närma sig det, ser det ut som. Ideal glöms bort då makten hägrar.

Guldplate2010-10-03 14:59

Urek:

Jag kan hålla med om att Reinfeldts utstrålning går igenom rutan mer än Mona Sahlins.

Det jag syftar på är att politikerna sysslar med sånt som enbart är till för att skapa en genomslagskraft för deras personlighet. Att leka i tv är bara ett sätt att skapa sig en folklighet inför de politiska debatterna.

Kan folk känna igen sig i deras sätt att vara utanför den politiska arenan så kommer dom lyssna mer intresserade och med större förtroende för politikern när han står och debatterar i tv. Detta gör hela politiken till lite av en en idoltävling. Den som syns mest, bäst och på ett folkligt sätt har störst chans att sälja in sina idéer till den stora massan.

Guldplate2010-10-03 15:10

Urek:

Visst är ett omval en del av demokratin. Det är en minoritetsregeringen också.

Fast jag tror att omval skadar demokratin mer än den tillför pga att jag tror många redan idag tycker att politiken är både tråkig och ointressant. Ett omval skulle nog innebära att många drar ytterligare en suck och tycker att politikerna återigen rör ihop allt. De sitter där i sina kostymer, tar ut sina höga löner och diskutera och slänger skit på varandra. Jag tror många kommer att ställa sig frågan varför de ska rösta för över huvud taget...

Så jag tror att ett omval riskerar att skapa ett större missnöje mot våra politiker och att de kan leda till färre röstande i kommande val. Detta kommer i så fall skada vår demokrati betydligt mer än om alliansen får försöka styra som en minoritetsregering.

Egenskap - Ej medlem längre2010-10-03 15:58
Antal inlägg: 8331

Vynal?

Urek2010-10-03 18:08

Guldplate: Jag kan hålla med om det mesta du skriver, men trots allt, blir det så som jag misstänker, nämligen att alliansen så småningom kommer att styra tillsammans med avhoppade SD:are så blir det ju snudd på bedrägeri...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?