Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-10-03 14:08
Antal inlägg: 11661

Vad är Al Qaidas mål med detta då? Ta över världen?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-03 14:13
Antal inlägg: 5809

Jag återkommer snart. Ska se vilka länkar som ni inte kan avfärda som "konspiration" . . .

proMiLLan har ett verkligen bra råd: Zeitgeist (filmerna inte serien) är en bra början. Men jag har fler som jag ska söka upp. Ska bara prata med in fjortis här hemma först. :)

Och jag blir glad att så många vet vad jag vet här. :)

magga2010-10-03 14:13
Antal inlägg: 2533

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro. Efter att ha sett ett antal dokumentärer om "konspirationsteorin" har jag misstankar om att 9/11 iscensattes av amerikanerna själva. Men jag vet ingenting förutom det som medierna vill att jag ska veta. Och en dokumentär som vill att jag ska tro på det som de andra inte vill att jag ska tro på, kan jag verkligen lita på den?

magga2010-10-03 14:16
Antal inlägg: 2533

Jag är inte rädd här i Lund, men hade jag bott i en västeuropeisk huvudstad hade jag nog varit lite skraj, oavsett om det var Al-Qaida eller USA eller nån mördarorganisation som gjorde att det fanns ett terrorhot.

Tunnelbanan82010-10-03 14:18
Antal inlägg: 126

Håller med Kafountine....

Palini2010-10-03 14:28
Antal inlägg: 1381

Det känns lite självdestruktivt att gå omkring och oroa sig för nåt jag ändå inte kan påverka, så jag hoppar över det.

Krama första bästa muslim du får syn på istället, så kanske det känns lite bättre sen. =P

Cuppycake2010-10-03 14:34
Antal inlägg: 126

det som gör mig mest rädd är att hot mot sverige hemlighålls av säpo så vi vanliga dödliga inte får veta vad som händer. om vi inte får veta om vi kanske blir sprängda i luften vad är det då mer vi inte får veta?

nippertippan2010-10-03 14:38
Antal inlägg: 792

Jag e lite rädd för att åka på kryssning. Det kan ju vara bra mål liksom. Man är ju lite utelämnad där ute på havet. Men annars, inte så rädd.

pion ekrot2010-10-03 14:38
Antal inlägg: 3340

Nej. Jag är överlag skeptisk.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-03 14:44
Antal inlägg: 181

"Krama första bästa muslim du får syn på istället, så kanske det känns lite bättre sen. =P"

:D

Delicious - Ej medlem längre2010-10-03 14:45

Såg på Oprah här om dan och fru Bush var där och berättade bland annat vad dom gjorde 11/9 och jag funtade lite på om inte Vita Huset (där herr och fru president var) inte är ett bättre terrormål än twin towers. Hmm.

Delicious - Ej medlem längre2010-10-03 14:46

Krama en amerikan istället

nippertippan2010-10-03 15:18

Man vet ju aldrig, om man ska tro på alla konspirationsteorier. Obama är ju född muslim.
Det vore ju en bra plan (enligt al qaida) att ha en muslimsk amerikansk president.

nippertippan2010-10-03 15:31

En undercover president alltså. Kontroll över hela USA..

clinton2010-10-03 15:51
Antal inlägg: 283

från wikipedia:

*Zeitgeist - the movie är en amerikansk dokumentär från 2007. Filmen finns tillgänglig, gratis för nedladdning. Den är enligt upphovsmannen Peter Joseph en samhällskritisk dokumentärfilm, men är också till stor del KONSPIRATIONSTEORETISK. Filmen behandlar konspirationer om vem som egentligen styr USA och i förlängningen hela världen samt motiven när det gäller "kriget mot terrorn". Namnet på filmen kommer från det tyska ordet för tidsanda, vilket används som lånord på engelska.

Filmskaparen har bland annat kritiserats för att försöka förleda tittaren med påståenden utan källa, felaktigt återgivna citat samt andra typiska propagandatekniker.[1] En del kritiker har också kritiserat filmens allmänna sanningshalt.
*
Är det detta du refererar till som "sanna fakta" kaufontine?
Jag har själv jobbat som redigerare och kan tala om att det är sjukt enkelt att vinkla vad skit som helst så att det framstår som högst trovärdigt.
Mycket roligt att du påstår dig VETA sanningen med dessa källor som bakgrund hehe

mmmattis - Ej medlem längre2010-10-03 16:02
Antal inlägg: 198

Om du kan läsa så skrev hon SERIEN och inte FILMEN!!

mmmattis - Ej medlem längre2010-10-03 16:03
Antal inlägg: 198

Ägd av mig själv, haha:) Godnatt!

Locomondo - Ej medlem längre2010-10-03 16:07
Antal inlägg: 3768

Själv är jag livrädd för all "weapons of mass destruction" som finns i Irak. Aaah, just det, det fanns visst inga trots överväldigande (hemliga givetvis) bevis innan invasionen.

USA ville hjälpa Chile på 70-talet och därför hjälpte de till med en militärkupp för att folket inte skulle få lida. Asch då, den de hjälpte till makten hette visst Pinochet och han var lite sådär va?

Jag är galet rädd för de farliga kommunisterna i Vietnam. Aj jävlar, det var visst USA som fällde Napalm över civila?

Dessa talibaner i Afghanistan är verkligen hemska farbröder. Åh faan, de fick ekonomiskt bistånd och tränades av CIA från början i hopp om att de skulle bråka med Sovjet?

Innan Afghanistan-invasionen fanns det en man som var USA:s lobbyist som verkade för att komma överens med Talibanerna om att få dra en olje-pipeline igenom landet ifrån Uzbekistan ner till polarna i Pakistan för vidare färd till USA. Sedär, vilket roligt sammanträffande att samme man, herr Karzai efter invasionen blev "folkvald" president.

USA (och CIA) är mycket vänliga som vill hjälpa oss alla mot onda människor som inte lever efter våra lagar och regler. Attans, Guantanamo bryter alltså mot i praktiken varenda paragraf i Folkrätten och de Mänskliga rättigheterna. Samma regler som de USA bråkar med bryter emot?

Jag ska inte sträcka mig så långt som till Illuminati, jag är tveksam till de flesta konspirationsteorier pga avsaknad av konkreta bevis (i de flesta fall).
Men rent konkret, är det inte lite märkligt hur i påfallande många fall det har uppdagats att CIA har varit inblandade i väldigt många konflikter världen över och faktiskt sällan (vad som uppdagats iaf) har lämnat platsen i ett bättre skick än innan?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-03 16:08

Clinton, det är helt ok att du fortsätter din törnrosasömn. Sov gott. :)

Ni andra. Koppla bort det ni har lärt er, era värderingar, det mamma och pappa har sagt till er, det ni ser på "nyheterna" och aftonbladets hemsida. Försök att låtsas att ni kan gå in open minded. Läs, läs och läs. Ta er tid. För mig tog det ett halvår. Tro inte på allt. Ta först in det du kan ta in som exempelvis 9/11 eller om det ekonomiska systemet. SEN kan du ta nästa steg och fundera på om resten också kan vara sant.

vaken.se
www.infowars.com
www.propagandafront.de
www.wordmworld.net/u...lu minati-1
video.google.com/vid...63 5856046#

Jag vill inte övertyga någon. Jag ger möjligheter. Ta in det eller låt bli.

Lycka till. :)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-03 16:11

mmmattis: Jo, jag menade att ni ska se FILMEN, serien handlar inte om samma sak. Det är filmerna som är den man kan börja med.

Du kanske är ägd ändå. ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?