Spelrum
Giraffen24
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 384

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2010-10-04 21:39
Antal inlägg: 12028

Hahaha,

Här är det ryggdunkar och anklagelser om vart annat.

Att Krill skulle utnyttja läget till 'oj vad det är synd om SD och dess anhängare' var varken särskilt förvånande eller odemoniserande. Snacka om att kasta sten i glashus men det är ju förvisso inte första gången det händer.

YamahaJet2010-10-04 22:25
Antal inlägg: 2239

Jag har aldrig begripit det här med att SD skulle vara hemska nazister. De tycker i princip som alla andra partier, förutom att invandringen bör begränsas. Detta är en politik som exempelvis Finland fört i all evighet, är alla Finlands invånare och regeringar då nazister eller hur tänker man när det kommer till SD?

För övrigt så briljerar krill_master ikväll. Tänk hurpass rikt och fyllt med framgång detta land hade varit om alla svenskar hade sådan pondus istället för att sitta hemma och klaga på rasister och rika människor.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-04 22:29
Antal inlägg: 11463

Och tänk hur "fattigt" Sverige hade varit om alla var lika inskränkta ...

SethGecko2010-10-04 22:36
Antal inlägg: 635

SD är hemska nazister eftersom de härstammar från det öppet rasistiska partiet/föreningen Bevara Sverige Svenskt. De är nazister för att partitoppar tycker om att posera som nazister i full regalia eller använda rasbiologi som argument för att kasta ut "icke önskvärda" ur landet.

lightningpaw2010-10-04 22:43
Antal inlägg: 380

krill_master: "jag behöver inte vara tolerant mot en snubbe vars hela släkt bor i hyddor, bajsar i hålor i marken och skär klitoris av sin döttrar och som anser att den som ifrågasätter hans livsstil och val av verklighet förtjänar att brinna i helvetet och är mindre värd än en herrelös hund" skulle det vara någon slags normalflykting till sverige det eller? Och att man inte gilar könsstympning är jag med på men det där att man inte ska vara tolerant utifrån hur folks släktingar bor och var de bajsar....förväntas jag ta den här smörjan på allvar?

YamahaJet2010-10-04 22:50

"Och tänk hur "fattigt" Sverige hade varit om alla var lika inskränkta ..."

Som Finskarna alltså, vilka inte ansåg att de behövde hundratusentals irakier och somalier som inte förmår leva civiliserat och än mindre bete sig så?

Minns ni förut när finskarna kom hit och jobbade? Det gör dom inte längre, för det finns inga jobb kvar här. Dessutom tjänar dom mer i Finland. Vad gjorde dom annorlunda?

Just ja, dom har inga ghetton och meningslös våldskriminalitet heller.

SethGecko2010-10-04 23:05
Antal inlägg: 635

haha. ingen meningslös våldskriminalitet i Finland? Skojar du eller?! Skolskjutningar, ett alkoholmissbruk utan dess like i västvärlden, västvärldens största diabetesdrabbade land.

Finland är ett paradis på jorden, helt klart, och bara för att de inte tar emot särskilt många invandrare. Så måste det vara...

Eller Island, kanske? Ett av västvärldens mest konservativa länder när det gäller utländskt inflytande. Ja, det gick ju jävligt bra...

Måns_E2010-10-04 23:06

Det är väl bra att det går bra för finländarna så att de inte behöver arbetskraftsinvandra till Sverige?

Men trots att de tar emot få invandrare så har ändå Sverige en högre BNP per capita. Hur tycker du att man skall tolka det YJ, beror det bara på tur trots alla hemska muslimer som lever på bidrag?

YamahaJet2010-10-04 23:26

Tja, så illa kan det inte vara

www.norden.org/sv/ak...-l and/view

Inte Island heller

www.metro.se/se/arti.../i ndex.xml

Trots att Island tagit stryk i lågkonjunkturen så upprätthåller de ännu en mycket hög levnadsstandard. De har ännu en högre BNP/capita än Sverige, som din pojkvän Måns gillar att kalyklera med.

Vad beträffar Sveriges något högre BNP/capita än Finland, så hade vi förut avsevärt mycket högre siffror, inte minst för att Finland varit hårt drabbade i flera krig. Sedan gjorde dom något annorlunda än oss och växte snabbare ekonomiskt.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-04 23:36
Antal inlägg: 11463

www.ekonomifakta.se/...an dsligan/

YamahaJet2010-10-04 23:46

Verkar vara en oreviderad gammal version, se här istället

www.svensktnaringsli...00 658.html

Beror också på vem som räknar, finns fler sammanställningar än den från OECD, se

en.wikipedia.org/wik...pe r_capita

Måns_E2010-10-05 00:10

YJ Sveriges svacka kom i mitten på 90-talet, efter för hög belåning och efter en tro på att inga länder skulle kunna ta igen det uppsving som vi hade efter andra världskriget.

Efter det så har Sverige hämtat sig ganska bra (trots alla muslimer). Island genomletar sitt ras just nu, det har knappast stoppats upp än. Och Finnland ligger som sagt en bit efter i alla mätningar.

Så jag förstår faktiskt inte riktigt hur du kan få det till att det går så mycket sämre för Sverige än för Finland och Island, och jag förstår inte hur du kan härröra det till invandringen.

Måns_E2010-10-05 00:10

Genomlever skall det vara

YamahaJet2010-10-05 00:44

Vänta lite, för hög belåning säger du? Vi lånade alltså massa pengar - vad köpte vi för dem?

Skyskrapor?
Nya sjukhus?
En förbifart i Stockholm?
Nya bostäder?

Varför var vi tvungna att överhuvudtaget låna för mycket pengar?

Detta är förvisso en retorisk fråga, men eftersom du inte kan/vill svara på den så ska jag hjälpa dig. Jo, vi gjorde det av samma anledning som alla andra regeringar i världen också överskuldsätter nationen - för att hastigt uppnå tillväxt genom att dränka statsfinanserna och marknaden i likviditet, och därmed skapa en illusion av politisk framgång.

Notera att statsskulden skenade iväg som mest när Sverige tog in flest invandrare, dvs på 80-talet samt början av 90-talet. Sambandet mellan en kraftigt överskriden statsbudget och plötslig massinvandring ter sig uppenbart, även om jag inte tillskriver invandringen hela Sveriges ekonomiska regression, utan även etableringen av bidragssamhället och med det en förändrad inställning till arbete.

För vår del stannar inte invandringens kostnader endast i samband med importen, utan tydligen i evigheter då det existerar invandrargrupper som är helt ointresserade av att integreras och tillföra samhället något, se exempelvis somalierna i Rinkeby eller de relativt nyanlända irakierna i Södertälje.

Den utomeuropeiska invandringen har i hela Europa varit en katastrofal affär, både vad avser ekonomi och trygghet.

Finland har säkert jätteångest över att inte dras med ghetton, gängkrig och allt annat spännande mångkulturen medfört.

levmysjkin - Ej medlem längre2010-10-05 00:54
Antal inlägg: 214

I vilket alternativt universum går det sämre för Sverige än Island?

Måns_E2010-10-05 00:55

Tycker du det YJ?

Själv tycker jag att det verkar vara ett ganska jämnt flöde sen mitten av 60-talet bortsett från några toppar då och då under varje decenium.

www.immi.se/migratio...no chut.htm

För övrigt så var det väl välfärdssystem som vi framförallt lånade till som ATP-systemet, och det var det väl i a f mest Svenskar som inte hade invandrat som var förtjänta av?

Du har en lite underlig och selektiv historieuppfattning kan jag tycka.

levmysjkin - Ej medlem längre2010-10-05 01:13
Antal inlägg: 214

Utan den "utomeuropeiska" invandringen på 700-talet hade Europa famlat vidare i ett medeltida mörker. Utan siffror, arrendejordbruk, moderln äkekonst eller ens kännedom om sitt eget antika grekiska arv.
Historierevision är f.ö. en av grundförutsättningarna för alla extremiströrelser.

YamahaJet2010-10-05 01:29

Vänligen blanda inte ihop arbetskraftsinvandringen på 60- och 70-talet, när Sverige hade jobb att erbjuda de nyanlända och invandringen mestadel var europeisk, med meningslöst flyktningmottagande som inte ens bestod av flyktingar. I övrigt tycker jag statistiken stärker min tes, apropå min selektiva historieuppfattning.

I övrigt hade vi alltså rekordhög invandring år 2008 och 2009, mitt under den ekonomiska krisen när det varken fanns jobb eller pengar i statskassan. Gruppen som ökar mest är SOMALIER, med 50% från föregående år. Denna samhällsgrupp har en arbetslöshet på hisnande 80% men likväl anser vi oss behöva fler av dessa individer, även när vi inte har råd.

Jag är isåfall den stoltaste av rasister i Sverige, om jag anser att vi inte bör ta hit halva Somalia och finansiera deras uppehälle livet ut.

Jag har för övrigt ingen aning om vad du menar när du säger att vi "lånade till ATP-systemet".

Detta har hänt - Sverige var ett väldigt rikt land men tvingades ändå chockhöja skatterna SAMT låna extremt mycket pengar för att finansiera ett pensionssystem? Med tanke på vilka extrema finanseringsåtgärder som vidtogs, så måste vi väl ha extremt stora pensionstillgångar i Sverige, om något? I synnerhet mer än Island och Finland? Och USA förstås, där finns ju inga kollektiva tillgångar utan allt ägs av onda kapitalister (apropå en annan diskussion).

Nåväl, låt oss titta

www.workforall.net/p...20 oecd.JPG

Måns_E2010-10-05 08:15

YJ, du vet flyktingar tar vi emot av humanitära skäl, nu är förvisso flyktingdelen ganska liten sedd till hela invandringen ( även 2008-2009)

Men just i Somalia pågår det krig och väpnade konflikter. Har du missat det? Alltså de runt 6000 somalier som kom förra året kom hit av skyddsskäl, inte för att arbeta.

YamahaJet2010-10-05 10:31

Nej, jag har inte missat att det pågår en del väpnade konflikter i hela Afrika, och att så har varit fallet i tio tusen år för att de inte förmår evolvera ett dugg. Vad jag ställer mig frågande till är huruvida det är vår skyldighet att slumpmässigt låta tiotusen av dem dem vinna på vårt lotteri varenda år, där vi prestationslöst bekostar dem en semester för livet trots att vi inte har råd med det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?