Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 912

Forumkategorier

Användare Inlägg  
etropx2010-10-08 13:44
Antal inlägg: 2

Men hur inhumant är det inte att straffa ett djur som gör rätt?? Med elchocker dessutom. Sjukt säger jag...

twistedmind2010-10-08 13:46
Antal inlägg: 123

etropx - Men de gör ju fel, de kissar i kattlådan? Katter är väl inte humana heller? Jag fattar ingenting!

nissen12010-10-08 14:42
Antal inlägg: 146

Man kan ju inte säja att katterna gör fel när de går på lådan. De har ju lärt sig det en gång. Om man vill att de ska göra sina behov ute så får man ju jobba med dem. Jag har 2 katter som gärna uträttar sina behov inne, i lådan och det får de, men på sommaren och när det är fint väder så stänger jag dörren till lådan, så de ska säja till vid dörren istället och då måste man ju va allert och släppa ut dem med en gång. Annars sätter de sej ju på en matta nånstans, och det är ju inte mening. Om du ser att de är på väg att sätta sig på lådan, så kan du ju ta katten och bära ut den, och låta den vara ute så länge så den måste göra sitt behov.

Mia W2010-10-08 15:08
Antal inlägg: 180

Jag har haft en katt som stod ute och jamade när han ville in för att gå på lådan. Det där gick över så småningom, men om det var riktigt kallt ute, så var det lådan som gällde så länge han levde. Sen beror det nog på hur det ser ut ute, d v s finns det möjlighet att gå undan när man behöver och om det finns aggressiva katter i området. Dom kan ibland hoppa på en katt som sitter "på toaletten" ute.

Mia W2010-10-08 15:09
Antal inlägg: 180

Jo, en sak till - det kan vara bra för grannsämjan också om kissarna föredrar att använda sin låda.

twistedmind2010-10-08 15:28
Antal inlägg: 123

nissen1 - Om man gillar golden showers är det ju en god idé att lyfta dem samtidigt som de skall till att uträtta sina behov.

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-08 16:20
Antal inlägg: 37631

flytta lådan närmare yterdörren ,sen ställer du lådan utanför ytterdörre sen tar du bort den

beta_queen2010-10-08 22:19
Antal inlägg: 69

Tack för alla svar!

ttiittii; det har jag hört förr så det kanske jag testar!

Annars råder det tydligen delade meningar om huruvida man ska ta bort lådan eller inte... Jag väljer nog ändå att låta den stå kvar dock, litar inte riktigt på att de verkligen går ut än...

Men jag ska nog faktiskt testa på ttiittii´s förslag!

Savi2010-10-10 08:17
Antal inlägg: 1176

jag tycker absolut lådan ska få stå kvar.Det är som att be dig sluta gå på toaletten bara för att ingen orkar städa den.

PowerYoga2010-10-10 08:29
Antal inlägg: 713

Ta inte bort lådan, det är väl bara bra att katterna gör sina behov inne. Tids nog när de är redo kommer de att fatta att det faktiskt går att uträtta behoven även ute och då kommer de att göra så i fortsättningen också, men tills dess behåll lådan.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?