Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 912

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-09 16:30
Antal inlägg: 181

Hm...själv tycks du vara en ganska allvarlig person Skabbspel. Och vem är det NU som kom med negativa reaktioner? ;)
Hehhehhee :D

ramsay - Ej medlem längre2010-10-09 16:59
Antal inlägg: 9204

jag hänger inte med, saknar man civilkurage om man tittar på våldsporr. det var illa.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-09 17:02
Antal inlägg: 9204

att ta nackgrepp och hej å håa låter ju så där härligt (?) Qvinna m q-igt. jag hade ringt polis.

mishizaki2010-10-09 17:19
Antal inlägg: 2533

psykologiska experiment visar att benägenheten att hjälpa människor i akut nöd minskar ju fler som tittar på. Är man ensam, är det nästan alltid så att man gör något. Är man uppåt åtta-nio agerar sällan folk på en gång. Det sorgliga kanske är att inte verkar kunna moralisera över detta, utan att vi helt enkelt fungerar på det sättet, arma människoras.

morsans syrr2010-10-09 17:21
Antal inlägg: 2311

Jag handlar alltid i såna lägen...
Tänker mej för efteråt, inte alltid så smart kanske........

morihei_792010-10-09 17:23
Antal inlägg: 134

kan garantera att jag ingripit - men all heder åt henne, då jag vet att det är allt för många fega krakar där ute som bara tittar på... Bevisligen en hel tunnelbanevagn. De har åtminstone i mina ögon förbrukat allt människovärde och jag hoppas att den dagen någon av dem råkar ut för brott eller våld att omgivningen bara ser på och intet gör!!!!

Der Vaart - Ej medlem längre2010-10-09 17:23
Antal inlägg: 198

Kan bero på att när vi dödade våra första djur och blev köttätare så var vi flera. Hade man ensamt stått där med träspjut och dåligt slipad flintasten och puttat i det tilltänkta offret hade vi blivit/och blev bryskt föda. Utvecklingen mina vänner tog sen fart, sen att den stagnerar då och då..

__1__ - Ej medlem längre2010-10-09 17:27
Antal inlägg: 1103

Det verkar finnas gott om modiga betapetere. Skulle vara uppfriskande med att få höra lite från en fegis.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-09 17:30

Det skulle vara kul med experiment som kollade hur många av de som hävdar att de skulle gripa in som verkligen skulle gripa in.

Robbian - Ej medlem längre2010-10-09 17:38
Antal inlägg: 786

Jag trodde att jag var konflikträdd... och det är jag nog när det gäller "småsaker som retar mig". Dock hände det sig så att jag knäckte näsbenet på en man som tafsade på en flicka i tonåren på tunnelbanan mellan Hökarängen och Farsta. Jag fick dagsböter för "övervåld", men det var det värt.
Blir så arg ungefär var tionde år.

Delicious - Ej medlem längre2010-10-09 17:45
Antal inlägg: 11661

Tror inte att jag kommer ingripa vid en misshandel med killar som är dubbelt så stora som mig igen. Kändes som att jag inte gav något även om killen kanske fick en känsla av att någon var på hans sida.
Pinsamt bemötande av polisen också. Börjar man ta misshandel som vardagsmat är det nåt fel. Bara för att det händer ofta ska det inte vara prio 5. Kändes sjukt ovärt att ringa dom. Sjukvårdare griper ju inte in vid såna situationer. Vad ska man göra?

Der Vaart - Ej medlem längre2010-10-09 17:47
Antal inlägg: 198

Fel tråd?

www.youtube.com/watc...uM m4A1_E5Q

Robbian - Ej medlem längre2010-10-09 17:56

Skulle aldrig gå emellan när det gäller slagsmål mellan fjunisar. Låt dom puckla på varandra.
Det är skillnad när damer, barn och äldre blir utsatta.

Robbian - Ej medlem längre2010-10-09 17:57

Men det är klart, om en ensam yngling blir utsatt, då måste man ju in och kicka lite.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-10-09 18:00
Antal inlägg: 31064

__1__ (förlåt om jag inte gjorde nog många understreck), jag är ingen modig person utan tvärtom rädd för det mesta. Civilkurage handlar som jag ser det inte så mycket om mod som om att ha en tydlig moralisk uppfattning och att tro att den uppfattningen är giltig. Tror man det, agerar man utan att tveka. Sen finns det givetvis gränser. Alla gör vi väl omedvetet en blixtsnabb omedveten kalkyl om hur stora riskerna är. Det ligger i våra gener att vår egen överlevnad går före moraliska principer - förutom om det är vår avkomma eller nära släkting som är hotad.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-09 18:02

Var med om en skön grej vid ett härligt svenskt sommarbad fullproppat med barnfamiljer.

Helt plötsligt, i den sköna idyllen, dyker det upp två gäng med stora muskelbiffar upp. De hamnar i luven på varandra mitt i ett hav av cyklar. Dom skriker könsord och andra otrevligheter, sparkar och slår på varandra, allt i en stor röra av tvåhjulingar.

Jag ingriper inte utan tittar förundrat på och undrar varför intelligensreserven inte förstår hur dom skämmer ut sig.

Helt plötsligt dyker en tanig liten oansenlig tant med ett litet sött flickebarn upp mitt bland kämparna. Hon tar den största och säger enkelt och samlat, ni borde skämmas, skrika otrevligheter, märker ni inte att det är barn här.

Slagsmålet avstannar omedelbart, varpå den tilltalade bjässen klämmer ur sig ett "män ge-rä fö fan, jäla fitta". Sen går dom därifrån med svansen mellan benen.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-10-09 18:09
Antal inlägg: 31064

Faktum är att det ju är statistiskt mindre farligt för den gamla försvarslösa tanten - för kvinnor i allmänhet - att ingripa. Hade det varit en jämnårig man hade han kanske fått gängstryk. Även drägg har för det mesta en spärr mot att slå kvinnor och/eller äldre människor - åtminstone om de blir sedda medan de gör det.

Robbian - Ej medlem längre2010-10-09 18:14

Jag har fått mycket stryk också. Välförtjänt, då jag var en jävel på att tyka verbalt. Så det säger jag inget om.
Man måste kunna ta en smäll när man förtjänar det. Och slå tillbaka med full kraft när nöden så påtvingar. :-)

Delicious - Ej medlem längre2010-10-09 18:26

Jag gick också efter tanken att dom skulle sluta slå killen på marken när jag klev in tills jag fick en trädgren i huvudet. Hade även sett innan hur det gänget med killar trackade killen och hans fega "kompisar" gick iväg.
Frågar igen vad man ska göra? Allvarligt

Delicious - Ej medlem längre2010-10-09 18:27

Eller varför polisen ser det som en skitsak. Iaf om det händer i en förort.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?