Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 929

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-10-10 18:37
Antal inlägg: 11661

Blir nästan mer rädd för de politiker som uttalar sig oerhört negativt och upprört (med en ton av rädsla) om Sd och deras väljare än själva Sd.

karoshi2010-10-10 19:46
Antal inlägg: 1614

Det har varit bättre; jag ogillar det fascistiska partiet, har ingen förståelse för dem som tycker att övriga ska dansa efter deras pipa, bara för att de fått 5 % av rösterna. Jag tycker övriga partier gjort det bra hittills, får se om det går att få den otympliga parlamentariska situationen att lyfta.

Minta2010-10-10 19:50
Antal inlägg: 20042

Den har blivit lite barnsligare, ett SD som dundrar ut ur kyrkan stick i stäv med all etikett som de talar så mycket om att invandrare ska ha, och ett kränkt trumpet demonstrativt uttåg. Inga mogna gossar precis. Mer kul ska det nog bli. De övriga partierna uppför sig nog på ytan lite mer civiliserat, men under ytan är det nog kärvare och jag tror att rädslan pyr.

ordvägraren - Ej medlem längre2010-10-10 19:56
Antal inlägg: 88

karoshi, jag förutsätter att du med det "fascistiska partiet" menar Centern, det är iaf det parti som ligger närmast ordets verkliga definition om man går efter vilka som finns representerade i riksdagen.

meimse - Ej medlem längre2010-10-10 20:03
Antal inlägg: 733

Varför kandiderar inte sådana som Hans Rosling och Jan Eliasson till statsministerposten? Förresten tror jag att partipolitiken har spelat ut sin roll skulle hellre se att man fick rösta på person till de olika ministerposterna.

karoshi2010-10-10 20:16
Antal inlägg: 1614

Verkligen, ordvägrarare? Kan du förtydliga?

felix-w - Ej medlem längre2010-10-10 20:20
Antal inlägg: 348

Tycker det är bra. Att borgarna ej får igenom sin politik så lättvindigt utan måste börja samarbeta med de rödgröna.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-10 20:46
Antal inlägg: 181

"...Maud Olofsson och Beatrice Ask kvar, de är betydligt större riskfaktorer än alla missnöjespartier tillsammans..."

*fniss* Jo, håller med. Två hemskhemska tanter är de.

Även i övrigt är det politiska läget helt åt skogen.

Det enda bra som - hittills - har kommit fram av SD:s intåg är just det som felix-w påpekar här; de röd-gröna och alliansen är tvungna att samarbeta - delvis iaf.

Minta2010-10-10 20:55
Antal inlägg: 20042

Om inte SD vill sälja ut statliga företag så kan nog alliansen få pproblem med det. Och Alliansen vill ju inte samarbeta med SD. Så vad ska Alliansen göra?

ordvägraren - Ej medlem längre2010-10-10 21:37
Antal inlägg: 88

karoshi, vilket parti menar du då? Och på vilket sätt är det fascistiskt?

Träsmak2010-10-10 21:39
Antal inlägg: 882

Vi har en högerregering som sparkar på dom som förlorar jobbet och ett parti som vill sparka på invandrare. Vad ska man tycka? "Gilla läget"? :(

Delicious - Ej medlem längre2010-10-10 22:01

Vad ska du göra annars? Skjuta Reinfeldt och Åkesson? Hört att man kan göra det snyggt så att man frame:ar en pundare för't och slipper åka dit själv.

necronom2010-10-10 22:12
Antal inlägg: 52

Åsikter är väl till för att höras är mitt svar på de som ifrågasatt mitt påstående som blev först i denna forumtråd. Om man ska följa alla linjer och trådar som erbjuds både virtuellt och "irl" hur blir då egentligen generationerna?
Det enda jag undrar är vad t.e.x "dagens ungdom" följer?
Då jag hör en siffra som 10 000 ungdomar som röstat på SD så blir JAG mörkrädd.
Då man har bott både i mellersta Sverige och Norra Sverige så MÄRKER man en rejäl jävla generationsklyning då det handlar om just "dagens ungdom", de ska vara "våran" framtid? Därmed glider jag in i en moralfråga..

gustavjansso2010-10-10 22:22
Antal inlägg: 66

Jag röstar på SD nästa val om denna idioti till förföljelse och sandlåldekrig bland de etablerade partierna och inte minst på detta forum. Ni inser inte att ni gynnar SD genom att bete er som fullständiga nollor med erat gapande och icke-sakliga bräkandet?!?

Ni är puckade och går SDs ärenden. Ni är även för imbecilla att se att det existerar ett problem med utanförskapet i sverige.. ni är helt otroliga.

Delicious - Ej medlem längre2010-10-10 22:28

Men snälla du, folk har egna ögon att se med. Skulle aldrig rösta på ett parti som beter sig som sandlådeungar även när de tagit sig in i finrummen.

gustavjansso2010-10-10 22:32

där gav du svar på ta du delicious.. du tycker inte att jag har en poäng? att agendan som förs passar SD som handen i handsken?

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-10 22:34
Antal inlägg: 11612

ansvar
ingen empati
arbeta

ytlighet
egoism
trist

makroekonomi
vd-ledarskap
alfons-look

typ så.

Träsmak2010-10-10 22:36
Antal inlägg: 882

Gustavjansso: Det handlar inte om utanförskap. SD skriver själv att "multikulturellt" och kulturella inflytelser är hot mot "svenskhet" och den nationella identiteten. SD är ett extremt och rasistiskt parti. Det är inget sandlådekrig. SD står för den politiska sandlådan.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-10 22:41
Antal inlägg: 11612

OT

jag saknar Palme och Fälldin i debatt.

wow

gustavjansso2010-10-10 22:44

Men snälla du. jag försvarar absolut inte SDs politik, jag är inte rasist. nu fick jag det sagt också så du inte behöver dryfta det. alltid. Men kan du bortse från att svensk integrationspolitik har ett problem? invandrare har jättesvårt att komma in i arbetslivet - det svenska samhället, och utanförskapet växer, klyftorna växer tydligast och även kriminaliteten i våra indvandrartäta områden.. det är det som SD bygger sin politik men kallar något annat på.

Att de kan föra den sortens resonemang är för att INGEN tar en seriös debatt med dem utan börjar böla och spela hjälte genom att skrika rasist, högerextrema och andra passande namn som får publiken att applodera i takt.

Ni är blåsta och det är ni som gynnar SD, tänk på det. Det är ditt erat fel om de blir större.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?