Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 894 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-12 17:55 | |
![]() | jag är liberal och hatar kungahuset. just därför. | |
| nygiants | 2010-10-12 17:59 | |
![]() | Jag är inte för monarki men när den nu finns tycker jag dessa kaffepengar i sammanhanget INTE är något att bråka om. Det finns andra prinsessor i samhället, rödstrumpan Birgitta Egelin är en utav dom. Tydligen kan bidragstagande verksamhet likt Riksteatern ha hundratals miljoner till att driva ut befintlig privat kulturverksamhet för attt ersätta med en egen och dessutom kanske inte helt lagligt försöka starta restaurangverksamhet. Jag kan dra upp massvis med andra saker vart våra skattepengar går eller inte som är betydligt högre summor än nämnda. Tyvärr tror jag att skulle vi folkomrösta om monarkin så skulle den bli kvar med bred mariginal. | |
| Peddape | 2010-10-12 18:02 | |
![]() | Nåväl, jag tycker att pengar som avses för att investeringar i fastigheter på svensk mark inte kan vara dåligt. Pengarna gör nytta och lär nog trilla tillbaks in till staten så småningom. Att t ex Madde bränner pengar och lever osunt i Frankrike kan dock irritera mig. Men det finns mycket som irriterar mig och detta känns i mina ögon inte så viktigt. Därför jag var vresig förut, förlåt mig. | |
| stol | 2010-10-12 18:03 | |
![]() | Dessutom, jag glömde att tlllägga en hel drös med bilar. | |
| stol | 2010-10-12 18:09 | |
![]() | Yamahajet. Den offentliga sektorn hjälper dig då du blir sjuk, arbetslös, inte tror jag att PAPPA kungen sätter sig i lyxiga veteranbil åker hem till dig och ger dig en slant. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-12 18:54 | |
![]() | vad som stinker jante är resonemanget hon har haft det jobbigt- så kungahuset är ok. samma sak annan sida av myntet. kungahuset är vidrigt av demokratiska skäl. hur dom har det/inte har det hör inte hit. och inte faan romantiserar jag deras sits. hsh är det fritt att abdikera, men ooops- då försvinner ju apanaget. | |
| Snoosy | 2010-10-12 19:04 | |
![]() | yamaha, att du ser ner på människor i tråd efter tråd är så tråkigt att se. | |
| Cover Me | 2010-10-12 19:21 | |
![]() | Kungahuset blir inte mer okay för att Viktoria är människa precis som du och jag, ramsay. Men det gör heller inte att kungafamiljen skulle vara varken lyckligare eller ha det mindre jobbigt som ts insinuerade. | |
| Hagwall | 2010-10-12 19:22 | |
![]() | Om Sverige vore en demokrati skulle jag rösta bort monarkin. | |
| stol | 2010-10-12 19:29 | |
![]() | Yamahajet Du utgår hela tiden ifrån att alla lever på bidrag, bidragstagare är skit i dina ögon. Du står där på din bild med slips och kavaj och tror att du är något. Du ser ner på sjuka och svaga, någon empati har du inte heller. Inte så konstigt att ingen ville jobba i ditt företag de föredrog arbetslöshet framför att hunsas av dg. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-12 20:51 | |
![]() | budgeten är på 11 miljarder för bistånd 2011 pengarna till slottet märks knappt där. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-12 20:52 | |
![]() | Menade förstås 30 512 985 000 kronor | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-12 20:58 | |
![]() | Kungen har dock gett tillbaka det land vi gav hans släkt så han har förlorat rätt mycket pengar om räknar att han istället skulle ha behållit det. | |
| Måns_E | 2010-10-12 22:17 | |
![]() | Avskaffa monarkin omedelbart! Sådana jönserier har inte i ett modernt samhälle att göra. | |
| le-lou | 2010-10-12 22:20 | |
![]() | 14 miljoner är ju på alldeles för lite. Snålt av ANDERS BORG! typiskt moderat skulle jag säga. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-10-12 22:25 | |
![]() | Schkåål för Konungen och Fosterlandet! Och för vår Kronprinsessa! | |
| golden | 2010-10-12 22:26 | |
![]() | men höj gärna priserna på centralt belägna lägenheter.. snart har bara kungligheter råd att bo i stockholms innerstad. | |