Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Huzan | 2010-10-16 15:30 | |
![]() | våglig.. att man vågar | |
| superb1_JH | 2010-10-16 15:53 | |
![]() | Krabbig, synonym till knepig. Småländskt ord (tror jag?) | |
| Brygge | 2010-10-16 16:42 | |
![]() | Oj, det finns många (i bokstavsordning): bella = titta på, blänga bonk = stryk bröna = bysten bröta = föra oväsen och stöka runt decka = smygtitta dreck = sprit exter = konstigheter (ofta dumheter) feppla = fumla flö = flytta (flö på dej = flytta på dig) gigga = spotta gör = exempelvis det som ligger på botten i köttsoppekastrullen halla = vila honka = hänga på någons fordon, låta sig dras kicket = det sista knickedick = dumstrut knö = trängas lö = ludd, hår lösig = långsam mocklig = avundsvärd (mockliga dej!) möla = vräka (i sig) mösa = hasa, gå långsamt pala = välja ut med ritual typ "ole dole doff" parra = snabbt plyska = plånbok rassja = få rassja; få darrningar/skakningar (i kroppen) rötet = hopplöst schompa = när stövelskaftet fylls med vatten skobba = skolka sleten = full (berusad) sli = sperma snullen/snullet = snopet, försmädligt snörflösa = segt slem som spottas ut stöddi = (att vara) översittare t-t-t = Löjligt! (t:na uttalas "inåt") tjitta = kasta tjottaheiti = lång bort vessen = trött och hängig vröla = skrika högt, gråta högljut änna = nästan, riktigt ännasom = liksom De flesta av dessa ord är nog ganska västsvenska eller rent av göteborgs-ord men inte desto mindre används de ju dagligen i talspråk-lite beroende på åldern hos den som talar. | |
| deddan | 2010-10-16 19:26 | |
![]() | oj vad många det finns egentligen ;s jag har själv ett som jag inte tror finns i ordboken. Fjönt - löjlig/töntlig. Ett ord jag brukar använda mig av ganska ofta ;o | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-17 00:11 | |
![]() | Fyllebump: Omotiverad trådbump. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-17 00:12 | |
![]() | (av gammal tråd alltså) | |
| Lyckobaronen | 2010-10-17 00:48 | |
![]() | Färst! som i få färre färst.. Känns som det saknas? | |