Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-17 21:30 | |
![]() | le lou och tina. mina barn kommer aldrig att välja en av oss två. av flera skäl. men det är någonting jag vet. och det stöttar jag dom i, att aldrig välja. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-17 21:30 | |
![]() | usch tina:/ sjuka kvinnor det finns! | |
| tina_xx | 2010-10-17 21:31 | |
![]() | Det känns jättetomt den veckan...Jag brukade passa på att göra allt då, jobba mer, städa, tvätta osv, allt för att fördriva tiden. | |
| mariande | 2010-10-17 21:31 | |
![]() | Passa på att jobba mera samt att ängna dig åt dig själv de veckor barnen bor hos sin pappa. Tror han förmodligen känner det samma som dig de veckor du har barnen boende hos dig...och önska för llt i världen inte liver ur han...barn behöver båda föräldrarna!! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-17 21:33 | |
![]() | TS: Fantasier? Önsketankar eller våndor? | |
| le-lou | 2010-10-17 21:33 | |
![]() | ramsay, du behöver bli förälskad tror jag, närå men...du måste försöka hitta ditt vuxenliv de veckorna du inte har barnen. Att sitta och sakna dem leder bara till att du mår ännu sämre (även om jag vet hur hårt man saknar dem :). Försök fokusera på nåt annat. Hitta på saker. Skaffa dig nån hobby, nåt att göra ? Njut av sovmorgnar och ta varma bad med en bira i badet. Det tog mig rätt lång tid att koppla från om man säger så, men det blev bättre. Kanske beror ditt state of mind just nu, på något annat? Höstdepp? Ibland ser man orsaken i något som kanske inte alls är den stora och hela bilden du vet :). Och försök släppa hatet mot ditt ex. Det är otroligt energikrävande att gå och tycka illa om någon så mycket. Jag säger inte det för att vara präktig, been there - done that - utan för att du kommer må så mycket bättre av att bara tvinga dig själv att sluta. Hoppas du förstår hur jag menar. | |
| Lillstölla | 2010-10-17 21:33 | |
![]() | Tina_xx: Låter som "tjej nr 2" skulle låsas in!!! Ramsay: Det är ju inte nyttigt att du beter dig så, du mår ju uppenbarligen inte bra. Kan du inte snacka med nån kompis eller så, även om du kanske inte känner för att gå ut o hitta på nåt så kan ju kompisarna komma till dig. Nåt måste du ju göra åt det! | |
| tina_xx | 2010-10-17 21:33 | |
![]() | Det är bra, vissa föräldrar spelar ju ut varandra med hjälp av barnen. Jag har i alla år bitit och bitit för jag vill inte vara den som dels psykar dom, sen den som får kniven i ryggen medans dom har pratat skit efter skit och jag har bara tagit emot allt dom har sagt och visat barnen att jag inte är likadan. Min lilla ( 8 år ) har tydligt gjort ett uttalat val där hon vägrar träffa pappa mer än nödvändigt och blir hon tvingad så ligger hon och gråter hemma hos honom tills han blir arg... och ja, det vill jag inte.. Den stora ( 9 ) är svår , hon säger inte riktigt vad hon vill men jag känner att hon inte vill såra någon. | |
| Megaherz | 2010-10-17 21:34 | |
![]() | usch, låter hemskt för barnet, bra att det blev en snabb lösning tina Min mor hade många pojkvänner som vi barn verkligen ogillade/var rädda för, min vi (jag) för för liten för att säga till. Jag och alla mina syskon valde run 15års åldern att bara att bo hos pappa - det var den bästa lösningen för alla. Mamma blev skitglad när jag sa att jag ville till pappa. | |
| le-lou | 2010-10-17 21:38 | |
![]() | ramsay - jag skulle inte se det som att de väljer en av er två. Utan känslan att slippa åka varje vecka iväg. Min dotter tex - hon är och har varit ytterst lojal mot både sin pappa och mig, och alltid varit sååå rättvis och noggrann med allt, tider, dagar - det skulle delas lika ut i fingerspetsen enligt henne. Men så kom dagen då hon sa själv (vi hade märkt då en tid att det var jobbigt för henne att både åka ifrån och att komma hem) att hon ville slippa att bo på två ställen under skolveckorna, och att hon då valde att bo här av flera praktiska skäl framför allt. Som vuxen får man inte se det som att barn väljer bort nån till förmån för den andra, vi ska ju föreställa vuxna och vet att det handlar om exakt det som vi själva också skulle föredra : att slippa byta hem varje vecka. Men som sagt - kör på så länge det fungerar för barnen. Lyhördhet är en dygd :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-17 21:51 | |
![]() | nej jag ser absolut inget fel i att ett barn väljer att bo på ett ställe. tvärtom kan jag förstå det. mina barn kommer inte att göra det bara. anledning? dom är mest knutna och trivs bäst med mig men dom lever lyxliv med sin far... jag tror att det gör det omöjligt för dem att välja som tonåringar tex. sånt är livet. men väljer dom får dom mitt stöd. oavsett vad dom väljer. ja, jag ska försöka hitta på lite mer. jobba mer är omöjligt. som det är nu känner jag mig än mer sänkt när jag gör saker träffar vänner festar etc. känns overkligt, obehagligt. jag bara sitter av min dömda tid. | |
| tina_xx | 2010-10-17 21:53 | |
![]() | megaherz.... ursäkta att jag säger det men det är en sån typisk mamma som tänker på sig själv.... eller har jag fel? Tänker på att hon blev skitglad... Så blev mina barns pappa också.. Efter att ha behandlat yngsta dottern som ett svin under sommaren ( lämnat henne på djupt vatten själv, förbjudit henne att dricka osv) så givetvis visste han att hon skulle gråta ännu mer efter mig och det var bara ett lättnad för honom när det blev 2 kvällar i månaden ist för 4. Folk skaffar barnen till höger och vänster och sätter sen många gånger sig själva främst. Det gör ont i en. Så länge allt funkar och barnen och den andra föräldern vill träffa barnen ska man vara glad. Jag hade önskat att allt hade funkat med mina barns "pappa".. så att dom hade kunnat vara oftare hos honom och det handlar INTE om att jag vill ha "egentid", utan ett barn blir ju till av båda 2 och ska kunna ha en så normal relation till båda som det bara går. | |
| tina_xx | 2010-10-17 21:55 | |
![]() | Ramsay, ( jag har kanske missat ) , men jag vet inte om du skrivit det men iaf, hur länge har det varit så? alltså att de bott varannan vecka? Är det en ny separation eller har ni haft det så länge? | |
| Lillstölla | 2010-10-17 21:56 | |
![]() | Men jag tror att lite av lösningen inte är att träffa en massa folk, utan bara några få utvalda som du känner stöttar dig, bara för att du inte ska sitta som en liten eremit de veckorna du inte har barnen. Vet själv att det är grymt lätt att gräva ner sig och göra sig själv en björntjänst! | |
| tina_xx | 2010-10-17 21:57 | |
![]() | Håller med lillstölla... behöver inte vara massa ståhej,men någon extra fika med någon nära lite då och då de veckorna.. trevligt, samt bra tidsfördriv.. :-) | |
| Megaherz | 2010-10-17 22:00 | |
![]() | tina: min mamma hade en tuff uppväxt och fick barn tidigt. Hon har själv sagt att hon aldrig hade tid att vara ung (det tar hon igen nu!) När jag var liten förstod jag inte varför hon alltid var så sur och alltid ville "säga upp sig som mamma" och det var inte lätt. Nu kan jag förstå henne bättre | |
| tina_xx | 2010-10-17 22:03 | |
![]() | Ja man gör det när man är vuxen själv, men man ser inte det på samma sätt när man är barn..:( .. Då känns det nog någonstans. | |
| tina_xx | 2010-10-17 22:03 | |
![]() | Ja man gör det när man är vuxen själv, men man ser inte det på samma sätt när man är barn..:( .. Då känns det nog någonstans. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-17 22:07 | |
![]() | tre år. ibörjan var det inga direkta problem. så upptagen med att få allt fungera för barnen. plus en hel del uppdämt egentidsbehov. sen har det blivit värre och värre. sen i våras ungefär är det helt åt helvete. | |
| tina_xx | 2010-10-17 22:08 | |
![]() | : ( | |