Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade8
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 21:16
Antal inlägg: 1103

Måns_E

Man behöver inte ens förhålla sig skeptisk. Om de som tror på rymdemänniskor har rätt så gör det ingen skillnad. Jag vill uppmana alla konspirationsteoretiker att träna upp sin fatalism en smula.

Måns_E2010-10-23 21:27
Antal inlägg: 12043

Jo sen så kan man ju undra hur man kan veta att det är "utomjordiskt dna"

Finns det något stort referensbibliotek med utomjordingars dna att tillgå?

Mycket snömos

lightningpaw2010-10-23 21:35
Antal inlägg: 380

Jag tror de flesta går med på att det finns utomjordlingar, (hur intelligenta dessa är är ju svårt att säga även om konkurrensen från oss människor inte känns stenhård ibland när man läser på betapetforumet...) men inte att de är här redan. Jag tror vi kommer att märka när de är här för då lär de väl kolonisera arslet av oss, förslava oss, äta upp oss eller låta oss självdö :P

moeg2010-10-23 21:39
Antal inlägg: 14

Kan inte undvika att ta det för givet att eventuella intelligenta rymdvarelser som av någon anledning tagit sig till jorden måste vara så löjligt mycket mer välutvecklade än oss att vi inte kan förstå det. Annars skulle det vara en omöjlighet att klara av att lokalisera oss och transportera sig över dessa avstånd.
Det gör att hela "mörkläggningsteorin" faller ihop: Vill en rymdvarelse komma hit oupptäckt gör den det oavsett vad USAs regering eller nån annan vill. Vill de bli upptäckta för att ge oss några viktiga budskap om oändliga energiresurser etc etc så ser de också till att bli upptäckta och få fram sitt budskap till allmänheten oavsett vad USA:s regering eller nån annan vill.
Hade de velat utplåna oss hade det redan skett innan vi hade lämnat amöbastadiet i evolutionen. Hade de velat något annat experimentellt med oss hade gjort det utan att fråga om lov eller bry sig om att försöka dölja det.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 21:44

Men Måns nu får du ju ge dig - DNA - är ju som alla vet en förkortning för:

[D]erived [N]aturally from [A]liens - det är ju inte ens mörkat av CIA, de tycker kanske inte att det behövs eftersom det redan är så allmänt känt.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-23 21:47
Antal inlägg: 5809

Kul att du vågar starta den här tråden. Du ska veta att här finns de som har huggtänder . . . :)

Ja, jag ska se några av dina länkar. Har nog sett en del av dem men inte alla och jag är absolut med på noterna. Precis som någon innan sa, så finns det ju de som absolut vill mörklägga en mängd med saker för oss "normala" människor. Så varför skulle de gå ut med info som det här.

Stå på dig!

Måns_E2010-10-23 21:47

Ja, och varför skulle de välja att landa i USA av alla nationer?

__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 21:47

Ett bra boktips är "En kortfattad historik över nästan allting" en populärvetenskaplig odyssé från början till slut.

Perfekt att klämma en sömnig söndag. Tyvärr så kan jag meddela att man inte kommer tro mer på marsmänniskor efter man klarat av sista sidan.

Men det är bra läsning för den som vill ha en underhållande och grundläggande bit av naturvetenskapen innanför pannloben.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-23 21:51

Det här med "UFO":n. Det finns bevis på att tyskarna hade utvecklat en teknologi som gjorde att de fick farkost att flyga. All material runt detta omhändertogs efter andra världskriget och ingen har fått ta del av det. MEN alla siktade "Ufos" av olika människor i olika delar av världen, bl.a. Sydamerika har rapporterats EFTER andra världskriget och då är ju frågan om någon har tagit hand om all material för sin egen vinning.

Och som du sa. Att vi inte är ensamma har ju bevisats av flera i åratal.

Anna-Stina2010-10-23 21:51
Antal inlägg: 7

Det finns massor med filmer på youtube, jag kan rekommendera denna så förstår man plötsligt att universum är stort och att iden att det är ett gäng UFO som ständigt bevakar vår lilla planet är rätt befängd

www.youtube.com/watc...7j ymDn0W6U

__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 21:54

Kaufountine - nu tycker jag att du ska förklara en liten sak.

Hur tror du att amerikanarna skulle kunna hålla dessa übersmarta utomjordingar hemliga när dom inte ens kan hålla tätt med vad dom pysslar med i Irak och Afghanistan.

Men det kanske är så att utomjordingarna bedriver ett nyliberalt marknadsexperiment på jorden som inte får komma ut. Varför dom nu skulle få för sig att göra det?

Men kanske kommer dom från en helmarxistisk planet där dom genomgår ett forskningsprojekt på just nya marknadsteoirer, men eftersom dom är försiktiga så skickar dom några vetenskapsrymdgubbar till jorden för att köra ett fullskaletest.

Väl på plats så skapar dom en massa religioner, startar krig och elände, ger ut en film som heter Zeitgesit, sätter Bush till makten i planetens mest överlägsna nation och skickar några trafikflygplan in i WTC.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-23 21:55

?????

Måns_E2010-10-23 21:56

En tysk flygande farkost innan andra världskriget, menar du att zepelinaren egentligen är ett ufo?

numsan2010-10-23 21:56
Antal inlägg: 6327

Men.. Om vi människor nu är utomjordingsavkommor, då borde väl mänsklig dna och utomjordiskt dna vara precis samma sak?

Snoosy2010-10-23 21:56
Antal inlägg: 4273

Vi vet inte så mycket om vad som händer och sker. Vi är ett ganska lätt byte för en intelligentare varelse :)

__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 21:57

Jag tror att Kafountine har vuxit upp på ett UFO med rymdemänniskor eftersom säger sig ha information som ingen annan har.

"All material runt detta omhändertogs efter andra världskriget och ingen har fått ta del av det."

Snoosy2010-10-23 21:57
Antal inlägg: 4273

Det där med att vi är utomjordningar har jag aldrig läst någonting om.
Men jag har tänkt tanken själv.
Klart den kan vara sann.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-10-23 21:58

Måns_E: Nej, det menar jag inte. UFO är inte samma som Zeppelinare. Det är nog rätt uppenbart, eller? *suck*

__1__: Och är jag hackkycklingen idag igen? Vem har pratat om amerikaner? Lustigt, hur du alltid lyckas få in amerikanerna i mina meningar.

Måns_E2010-10-23 22:00

Jo, och med tanke på att andra däggdjur även de har väldigt lik dna så får vi nog utgå från att de också är utomjordingar.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-23 22:01

Kaufontine - ta det med en nypa salt - vi spelar olika roller i det här forumet, du har din roll där det ingår: utomjordingar, häftiga konspirationer, och andliga väsen, jag har min där det inte ingår sådana saker. Ibland kan jag nästan tro att det är roligare att vara du. Men sen så ändrar jag mig och tycker att det är roligare att vara jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?