Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rullarjämt | 2010-10-30 08:34 | |
![]() | Grattis Yama, att du slutligen kommit tillinsikt om livets värden. Förut pratade du BARA utifrån ekonomi. | |
| YamahaJet | 2010-10-30 10:36 | |
![]() | Sänket, intressant inställning till företagande. Är det inte emellertid så att man måste vara arbetsnarkoman för att få denna fasta anställning du talar varmt om? Jag menar, jobba nonstop hela året på bestämda tider. Planera sina få semesterveckor ett halvår i förväg, aldrig kunna ta ledigt...och man får ju inte mer pengar för besväret än att man överlever, så jag gissar att man gör det av genuin kärlek till arbetet i sig? Beträffande affärsideerna så tjänar man mest pengar på beprövade ideer och minst pengar på unika sådana. Alla tror att man mer eller mindre måste uppfinna någonting för att starta företag - att varje nytt företag ska vara helt unikt - och tråkigt nog är detta ett synsätt som lärs ut i skolor och diverse "företagarexperter". Verkligheten är emellertid en helt annan - alla jag känner som tjänat mycket pengar (själva) är de som gett sig in i helt traditionella branscher. Sedan känner jag också många som tror sig ska hitta en genväg till rikedom och finna respekt bland den yngre generationen, så de sitter mest och ägnar sig åt massvis med "nyskapande" projekt som misslyckas ett efter ett. Slutligen, det finns visst ett steg efter fast anställning på arbetsplatsen. Att jobba som egenföretagande konsult där. | |
| _OnLiNe_ | 2010-10-30 10:43 | |
![]() | Jag har 2 arbets skador 1985 "17år" & 1998 "30år"..1985 rehab,vad va det för nåt? 1998 rehab,funkade det,nä..Sjukskriven i 7 år 1998-2005. Försökte under tiden 2002-2005 fixa ett lämpligt jobb men de va inte så lätt när man går under Försäkringskassan lagar & regler..Det ända sättet "då" va att starta ett eget företag & samtidigt göra sej fri från försäkringskassan..Livet leker.. | |