Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-10-29 20:30 | |
![]() | ramsay - du ångrar inte att du mobbade? Har du inte lärt dig något sedan dess? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 20:41 | |
![]() | nej, jag ångrar inget. kanske för att jag aldrig mobbat och därför ursprungligt provocerats av svaga personer utan av starka, sociala ledare på höga hästar som jag, med av mig upppiskat drev, detroniserat. | |
| Gautama | 2010-10-29 20:41 | |
![]() | Vad fint att berätta att man inte lärt sig något sen tonåren och till råga på allt inte ångra att man kränkte andra människor. Jag slutar aldrig att förvånas över denna totalt kyla som rådet hos en del:( | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 20:43 | |
![]() | jag har slutat att förvånas över viljan att läsa in andra saker än jag säger i mina inlägg. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-10-29 20:47 | |
![]() | ramsay - det kanske har att göra med att du skriver lite oklart? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 20:48 | |
![]() | ja, men för samma person om och om igen. kanske det. vad är oklart för dig carlmartin? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-10-29 20:56 | |
![]() | "jag och mina vänner mobbade killar rätt hårt under uppväxten. " och "nej, jag ångrar inget. kanske för att jag aldrig mobbat och därför ursprungligt provocerats av svaga personer utan av starka, sociala ledare på höga hästar som jag, med av mig upppiskat drev, detroniserat." du har aldrig mobbat svaga personer, men starka? jag är nog lite trög, men jag fick läsa den menigen ett antal gånger innan jag trodde mig fattat vad du menar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:04 | |
![]() | så då ska jag inte förklara den? hsh. nej, jag ångrar inte min mobbing. nej, jag ska inte sätta citationstecken på mobbing för att ursäkta mig. ja, jag mobbade personer med makt. ja, det gav den unga damen makt och en känsla av rättfärdighet att detronisera och socialt avväpna dessa personer. vad ska jag ha lärt mig? att även glassiga dryga typer kan må dåligt? det visste jag redan, det var därför det gav mig en känsla av tillfredsställelse. vad jag har lärt mig genom åren är kanske att människor ofta har väldigt lite nyanser. och en otroligt stark drift att klassa sig i vi och dom. om det så är offer-förövare. invandrare-rasist. ond-god. mobbare-förfasad över kyla. jag gillar inte det synsättet. jag tycker att det ringaktar alla inblandade, ink den "goda". | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:08 | |
![]() | "vad jag har lärt mig genom åren är kanske att människor ofta har väldigt lite nyanser" Amen alltså, nu får jag nästan mobba dig lite här! Man kan inte se i andra vad man inte innehåller själv, det är för mig en självklar sanning. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:09 | |
![]() | det håller jag med om cm. mer än du tror. | |
| le-lou | 2010-10-29 21:14 | |
![]() | jag blev ganska hårt mobbad av en tjej i min klass i typ andra klass. Har alltid lidit av en väldigt stark vilja att hämnas folk som gjort mig orätter och det där var väl premiären tror jag. En dag kom jag åt hennes skor i skolan och hällde i massor av trälim och häftstift i dem. det ångrar jag absolut inte. Även om hon inte visste att det var jag så kändes det väldigt bra, jag var glad hela helgen. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:15 | |
![]() | haha:) MEN! le-lou, vad har du lärt dig sedan dess!? | |
| apbur | 2010-10-29 21:17 | |
![]() | Jag tolkade aldrig ramsays inlägg som att hon skulle ha mobbat någon på riktigt. Däremot verkade det vara mitt inlägg hon reagerade på, någon jag inte riktigt förstår. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:24 | |
![]() | Mobbing är ALLTID fel, oavsett hur den utövas. Att bemöta mobbing med mobbing är bara att trappa upp konflikten. Att ha varit mobbad är något som ganska många kan skriva under på, de flesta under skoltiden och av olika anledningar. Mobbing är ett laddat ämne som väcker mycket känslor, tankar och åsikter. Hur man går vidare efter att ha varit mobbad är en fråga som är svår att svara på eftersom det är ytterst individuellt. Vissa, som artikeln visar, går aldrig vidare. Inte att förglömma, ofta mår de som mobbar dåligt själva. Tyvärr är det så att många mobbare är offer själva, antingen för mobbing eller för andra problem. Och många gånger mår de dåligt för vad de gör, ibland ända in i vuxen ålder. Mobbingoffer är inte bara den utsatta, det är också den som utsätter. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:26 | |
![]() | nej då apbur. men ditt inlägg var snyggt och välprickande skrivet som vanligt och jag byggde på det (om än negativt). | |
| apbur | 2010-10-29 21:27 | |
![]() | Jag anser inte att man kan vända ett mobbingsituation och börja mobba förövaren istället. Det kallas att försvara sig, inte mobba. Förövaren kan heller aldrig betraktas som ett offer. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:33 | |
![]() | "Världen är full av narcissister och annat pack. De kommer aldrig bättra sig. De kommer aldrig skämmas. De kommer fortsätta dra fördelar på andras bekostnad hela livet. Sånt ser man ju varje dag." *lol* (lite försiktigt) Konstigt... jag tycker hela tiden jag träffar folk som gör sitt bästa i alla situationer. hm. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:34 | |
![]() | inte jag heller. men jag har i min ungdom vänt små (vanliga) sociala underlägen för mig eller vänner till extremt sociala underlägen. med ja, mobbing. | |
| apbur | 2010-10-29 21:35 | |
![]() | Det är bara för att du underskattar människor och ser dem som offer. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-29 21:35 | |
![]() | jag gillade också det (citatet). | |