Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-11-01 18:15 | |
![]() | Resurrection Vi uppfattar moral olika beroende på vilken grundideologi vi har. Spelreglerna ser olika ut för en moderat och en sosse helt enkelt. En sosse kan inte fuska med skatten utan att ses som omoralisk, en moderat kan göra det till exempel. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-01 18:15 | |
![]() | ja, det är klantigt. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-01 18:16 | |
![]() | @Resurrection Partitillhörigheten är helt avgörande. När Schyman mixtrade med skatten luktade det mök eftersom hon företrädde ett skattevänligt parti. När Laila Freivalds tjackade sin hyreslya stank det dubbelmoral eftersom hon tydligt tagit ställning mot utförsäljningen av allmännyttan. Men när moderata ministrar klampar över gränsen i sina hjärtefrågor är det inte lika problematiskt, eftersom dom i princip tycker att dom handlar rätt. Ett exempel. Svart hemhjälp var tidigare olagligt, numera legalt genom Moderaternas försorg. Med en borgerlig regim i några år till så är nog fler av dagens "skattefusk" lagliga och moraliska - den kommunala planlagen lär se annorlunda ut. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 18:17 | |
![]() | "En sosse kan inte fuska med skatten utan att ses som omoralisk, en moderat kan göra det till exempel." Vilken total bullshit. Trodde bara att det vara SD-nissar som försökte vinna sympatier genom att spela falska martyrer. | |
| Stenknäck | 2010-11-01 18:17 | |
![]() | Töntpanelen? Jaså man ska rösta på moderaterna för att de inte vill betala TV-licensen eller för att man anser socialdemokrater skenheliga. Så då tycker man att man ska strunta i vad Arkelsten gjort för att ändå så många gör så.....och??? vilket samhälle får vi då till slut? Ung och naiv!! | |
| lightningpaw | 2010-11-01 18:18 | |
![]() | jag håller delvis med Resurrection här, det är främst makten som korrumperar, inte ideologin, men samtidigt.. jag upplever att höginkomsttagare är snåla, näriga och bra på att roffa åt sig och bland moderaterna är fler höginkomsttagare (nu menar jag inte direkt arkelsten-fallet, känner inte till det så väl) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 18:18 | |
![]() | Svart hemhjälp är inte legalt. | |
| micro113 | 2010-11-01 18:25 | |
![]() | Resurrection Det handlar inte om falska martyrer. Visst tusan måste du själv anse att det är värre om någon som säger att det är bra att betala skatt själv fuskar än om någon som säger att skatter är dåligt gör det. I det ena fallet är det ju dubbelmoral så det skriker om det, i det andra fallet bara ett konsekvent handlande av det personen faktiskt uttryckt, även om det fortfarande inte är helt okej. Skillnad är det. Precis som det är skillnad när en Moderat köper sex och någon från ett parti som förespråkar fria horor köper sex. Moderaten åker så det visslar den andra skulle bara agera i enlighet med sin övertygelse, och även om denne åkte så skulle det inte vara skandal. Beroende på ideologi är överträdelsen olika moraliskt förkastlig. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 18:30 | |
![]() | Jag bestämmer gärna själv vad jag anser, tack så mycket ... Folk i allmänhet tycker att det är för jävligt när människor med makt skor sig på andras bekostnad - oavsett vilket parti de tillhör. Sedan är det möjligt att det finns grader i helvetet, och för en rabiat vänstersympatisör som du själv kan nog temperaturskalan bli riktigt förvrängd. Vilket parti förespråkar fria horor, menar du? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-01 18:32 | |
![]() | En Toblerone känns ganska ovärt mot bjudresor. Vad vill man helst ha gratis? | |
| micro113 | 2010-11-01 18:35 | |
![]() | Har det någon betydelse för att du skulle förstå exemplet? | |
| micro113 | 2010-11-01 18:40 | |
![]() | Ta ett annat exempel som kanske gör det enklare för dig. Om Reinfeldt har sina barn i privat skola eller på privat dagis så kommer ingen att säga någonting om detta -- eftersom han är Moderat och förespråkar privata alternativ. När Bodström har sina barn på Pysslingen så kritiseras han för detta trots att han är socialdemokrat och inte helt emot privata alternativ. Varför? När Ohlys barn valde privat utbildning så kritiseras han för detta. Varför? Detta är helt lagliga handlingar, helt lagliga val. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-01 19:24 | |
![]() | Ungdomsförbunden är i regel är mer radikala än sina moderpartier. Jag antar att det fortfarande är jävligt ballt att vara en fritänkande tv-licensskolkare och skatteanarkist i MUF - vilket borde göra det svårt för Freddan att hitta acceptabla ministrar i sin vilja att styra Moderaterna till ett trovärdigt mittenparti. Arkelsten är ett skolexempel på detta problem enligt min mening. | |
| Saxon_x | 2010-11-01 19:36 | |
![]() | Det vet väl alla att det blir ökade klyftor i samhället med moderaterna i spetsen, de rika blir rikare de fattiga blir fattigare. Moderaterna är rovdjur som vill roffa åt sig mer själva och inte dela med sig. | |
| magnusito | 2010-11-01 19:42 | |
![]() | Moderaterna är gräsliga och manipulativa! | |
| lightningpaw | 2010-11-01 19:46 | |
![]() | gnagelram: "Äntligen en ny tråd där man kan spy ur sig samma gamla hat och fördomar mot borgare! Som vi har längtat!" Eh, ja för alla borgare älskar ju vänstern och har inga fördomar mot dem ju så det är ju jätteorättvist verkligen... | |
| golden | 2010-11-01 19:51 | |
![]() | känns onödigt att diskutera med stollar om andra stollar | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-01 19:54 | |
![]() | Golden är en äkta nihilist - så pass mycket att han måste berätta att han inte bryr sig. :) | |
| D_Quinn - Ej medlem längre | 2010-11-01 19:58 | |
![]() | Ingen upprörs av politikers blodsugande och att deras arvode finansieras med stulna pengar, men såfort dom gör något vid sidan om som faktiskt inte involverar tvångsmedel mot oskyldiga människor, DÅ gråter folk. Vansinne. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-01 20:21 | |
![]() | Arkelsten köpte sin lya i Årsta för ett underpris genom att ge sitt hyreskontrakt som utbyte, något som är olagligt. Att hon inte begrep att det var olagligt är helt uteslutet. Lägenheten sålde hon två månader senare med en vinst på 600000 för att flytta till Kungsholms torg. Kungsholmens dyraste område! Jag tror inte att den förnäma moderaten Arkelsten hade tänkt bo i Årsta, jag skulle inte bli förvånad om hon aldrig flyttade in sina saker i huvudtaget. Hurvida henners pappsi betalade svarta pengar för att få tag på den första hyresrätten är nog mer av en misstanke. Om det är så att Arkelsten agerat naivt måste hon rimligtvis även vart så pass naiv att hon inte begripit att SHELL-resan faktiskt påverkade henne att tycka som SHELL´s härliga pr-agent. Det kan faktiskt vara så att hon fortfarande är helt övertygad om att tankarna som hon uttryckte om SHELL faktiskt kom från hennes egen hjärna. Det är bara att välja - antingen är hon uppsåtligt kriminell eller så är hon så puckad att hon borde bytas ut mot Blondinbella. Jag hoppas att hon får sitta kvar - Moderaterna "behöver" verkligen en egen Mona Sahlin. Om jag var Reinfeldt skulle jag däremot göra mig av med henne snabbt som attan. | |