Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade70
Mobilspel
Pågående18 835

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-11-03 10:22
Antal inlägg: 1338

Jag gillar klackar för att jag gillar kappor och trenchcoats. Jag är kort (trots min stora älgkonsumtion i unga år)och skulle se ut som en deformerad smurf om jag bar ballerinaskor till det :( Att försöka att inte tänka på att man går i högklackat är ett tips. Försök ta ut stegen och undvik att knäa. Bär huvudet som en förlängning av ryggraden och undvik gamnacke eller att ha näsan i vädret. Det går med lite övning :) Under de första vändorna på stan är det bra att ha med sig ett par andra skor i väskan - så känns det genast tryggare. Bara gå - tänk inte så mkt. Börja med en kilklack kanske? 11,5 cm klack är lite vanskligt att börja med kan jag tycka :) Men kaxigt om du tar hem det!

Satyra2010-11-03 10:46
Antal inlägg: 4561

Kan man träna sig till det verkligen? Jag har då aldrig lyckats med konststycket att gå normalt i klackar högre än 6 cm (och helst vill jag då ändå ha kilklack, så det inte blir så vingligt). Nä, tror att vissa är födda till det och andra - som jag - inte! ;-)

Min syster t.ex är en fena på att gå i högklackat och enligt henne ska man bara gå som vanligt. Alltså INTE trixa till gången på något vis alls,(hon påstår att det är DET felet jag gör?!?)

Tacka vet jag mina DrMartens-kängor! Passar till allt, byxor, kjol, klänning! :-) HAR dock ett gäng högklackade som jag nu och då har på mig till tillställningar där jag vet att jag inte behöver gå så mycket. haha

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-11-03 10:53

:D Jag föddes definitivt inte med förmågan att gå i högklackat! Jag har mer eller mindre utvecklats inuti en skoteroverall och sådana här:

www.kero.se/fileadmi...16 0B_V.jpg

Pottränad - Ej medlem längre2010-11-03 10:53
Antal inlägg: 4315

Jag har faktiskt lyckats med konststycket att hitta ett par riktigt höga klackar som dessutom är lätta att gå i!

Ett allmänt tips är att sätta i klacken lite före resten av foten och att sträcka ut benen, det är ruskigt fult att knäa.

caughtbock2010-11-03 10:58
Antal inlägg: 7699

Jag köpte mina första kilklackar för ett par månader sedan och de är helt underbara! Visserligen är de bara 9 cm höga, men ändå. Lätta att gå i och i princip ingen värk dagen efter. Lite småsvullna trampdynor får man väl alltid räkna med, antar jag. Så testa med kilklackar om du tycker att det är snyggt.

Satyra2010-11-03 11:03

Jomen Uisge, även om du inte gått i högklackat under din utveckling så kan ju förmågan att kunna gå i det finnas där - latent under ytan, liksom. ;-)

Kolla precis in Skuggas länk - där visar/säger han just det du skriver nu Pottränad, hälen i först och sträckta ben. :-)

Tror att felet hos mig faktiskt snarare ligger i att jag alltid går för fort och med för långa kliv. Känner mig fånig om jag går med korta steg och saktare, helt enkelt. MEN - jag avundas alla som KAN gå snyggt i höga klackar!

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-11-03 11:12

Förvisso - men jag håller det inte för troligt :) Jag har tränat framför hallspegeln ett bra tag som ung

Nu ska jag iväg till Lund och försöka undvika klackslakt på kullerstenarna.

hungerstrejk2010-11-03 11:13
Antal inlägg: 524

Rak i ryggen är prio 1. Lättare ju fortare man går är det också.

vinter2010-11-03 11:14
Antal inlägg: 332

Mina första högklackade (bara cirka 1,5 år sedan) hade 13 cm stilettklack och det gick hur enkelt som helst att gå i dem redan första gången. Jag har alltid haft rätt god hållning och aktivt använda vader, kan det ha med saken att göra? Jag inbillar mig i alla fall att det är lättare att gå snyggt i klack om man har en viss grundhållning/bålstabilit et att stödja sig på. Så slipper man gå med knäna så böjda.

Jobbar2010-11-03 11:14
Antal inlägg: 503

YJ, du är förhoppningsvis ironisk...
Höga klackar är ett elände, som jag vill slippa se

vinter2010-11-03 11:16
Antal inlägg: 332

Den enda faran med höga klackar för min del att jag alltid slår i huvudet någonstans....

Axmed2010-11-03 11:16
Antal inlägg: 120

Man ska ha som ambition att sätta i tån först när man går i högklackat. Ska det vara en man till att komma med det första konkreta rådet här?!

Satyra2010-11-03 11:20

Axmed - Njae, det rådet är inget bra. Hälen ska i först, oavsett vilka skor du bär! (balettskor undantaget) Kan du inte prova att gå så själv, med tån i först?!? Och spela in det, jag vill se! hehe

Pottränad - Ej medlem längre2010-11-03 11:24

Enda gången man sätter i tån först är när du joggar, om du har ett bra och lätt löpsteg.
Annars alltid alltid häl.
Jag tycker att högklackat är skitsnyggt, även om jag blir väldigt lång när jag bär dem.

Axmed2010-11-03 11:25
Antal inlägg: 120

Satyra, Jag ska inte att man skulle sätta tån först, utan att man ska ha ambitionen att sätta tån först. Försöker man gå som vanligt i skorna så blir det ju detta knäande.

SirMattBusby2010-11-03 11:30
Antal inlägg: 1813

Måste hålla med YamahaJet, långa flickor med höga klackar är vackert...Hållningen blir perfekt:)

Pottränad - Ej medlem längre2010-11-03 11:31

Axmed: Varifrån har du fått idén om att man skall ha ambitionen att sätta tån först?

Pottränad - Ej medlem längre2010-11-03 11:32

Det är precis tvärtom, med hälen i först kan man hålla benet rakt, med tån i först så knäar man...

caughtbock2010-11-03 11:34
Antal inlägg: 7699

Jag vill tro att jag går snyggt i högklackat men denna tråd gjorde mig lite osäker.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-03 11:40
Antal inlägg: 4050

Har alltid kunnat gå i klackar. Beror nog på att jag från början hade bra hållning och gick snabbt med långa steg. Behöver inte lära mig att sträcka upp mig.

Fast jag tycker det ser töntigt ut med överdrivet höga klackar till vardags. Skor med på tok för hög klack gör att till och med de mest vana catwalkmodeller ser ut som de bajsat på sig.

Kilklack eller platåskor som har tjock sula fram är att rekommendera för den som har dålig balans.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?